Annons:
Etikettandlighet
Läst 3670 ggr
Jane-Lyzell
2015-02-09 17:25

Liten pojke chockerar med tidigare liv

http://viralking.se/jag-var-en-svart-kvinna-men-jag-dog-liten-pojke-chockerar-med-exakta-uppgifter-om-hans-tidigare-liv/

“Jag var en svart kvinna, men jag dog” Liten pojke chockerar med exakta uppgifter om hans tidigare liv

Han hävdar att han var en svart kvinna i sitt tidigare liv – och han kan faktiskt bevisa det.

En liten pojke från Ohio är för tillfället på alla lokalbefolkningens läppar, efter att han har kommit med imponerade detaljer på vad han påstår är hans eget tidigare liv.

Läs mer i länken ovan……….

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[Smulan_88]
2015-02-10 11:20
#1

Vad spännande!!! :)

Tarotstollan
2015-02-11 00:46
#2

Spännande! Det är ju tråkigt att han börja glömma men det är väl så det skall vara, annars kanske han kommit ihåg mer ju äldre han blev.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
2015-02-11 01:28
#3

Jo men är det sanning eller… fantasier som späs på av föräldrar !?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tarotstollan
2015-02-11 03:57
#4

Ja, det är ju en annan fråga!
Jag kommer ihåg en bok som jag läste om samma ämne den heter "Sökandet efter mina barn från ett tidigare liv"  En sann historia av Jenny Cockell .
Det var otroligt vad den kvinnan sökte och gick igenom innan hon faktiskt hittade en del av sin barnaskara. Det var så längesedan jag läste boken att jag kommer inte ihåg så mycket. Jag köpte boken 1998, kanske dags att läsa den igen!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
2015-02-11 09:21
#5

4. Känner igen den boken- Fast i mina ögon bevisar den inte reinkarnation.

Det kan lika gärna vara anden av modern som gett sig till känna igenom Jenny Cockell och berättat sitt liv på det sättet - Jenny Cockell är troligen mediumistisk.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[[Mån Quinna]]
2015-02-11 17:54
#6

Ja det här med inkarnationer är en het potatis det men nej det finns inga "bevis" för utan handlar hela vägen om andekontakter som i sin tur berättar för oss om sina liv ,inte inkarnerade människor men när ska människan lära att se skillnaden mellan vad en ande berättar och vad som är tidigare liv 🤔 jösses  ska det vara så svårt att förstå ? vi är lurade om inkarnationer så det så för dom finns inte .Jag är ledsen men det är ljug och båg alltihopa inget annat.Det finns inte reinkarnation  😕

Annons:
Jane-Lyzell
2015-02-11 18:10
#7

Inkarnerade är vi alla - men om det finns reinkarnation om det tvista dom lärde😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

white lady
2015-02-11 19:25
#8

Jag gillar vad som sägs i denna filmen. Den pekar på att vi KAN vända blicken   mot oss själva 🌈

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
2015-02-12 11:32
#9

8 Du kanske kan referera till vad du menar vad han säger om reinkarnation - blir lite långt titta 1 timme

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

white lady
2015-02-12 18:54
#10

Vad jag menar/ tycker har ju mindre betydelse. 

Om du tycker den är för lång så kan du gå in när det gått 27 min ang.inkarnation.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Elliid
2015-02-12 22:06
#11

Intressant tema. Såvidt jag vet var Ian Stevenson den mest kända vetenskapsman som undersökt fänomenet (över 3000 fall)?

http://reluctant-messenger.com/reincarnation-proof.htm

Men vad hette han islänningen som tog över hans fotspor..Haraldsson..?Jo-här-Erlendur Haraldsson

http://jamesgmatlock.net/resources/researchers/haraldsson/

Undrar-vad kunde varit en ultimat bevis för eller imot? Någon som har verifierade minnen av andra tider/personer kunde jo teoretiskt nästan alltid argumenteras imot med att hen är på nåt vis överskyggad av en ande eller nåt istället för att det är en faktisk  tidigare inkarnation (att båda fall är lika total oaccepterade innom dagens vetenskap låter jag  utanför nu..)

Vad med tydliga märken på den fysiska kroppen(som båda Stevenson och Haraldsson faktiskt undersökte intensivt)? Bra-dårligt?

Vad med den egna erfarenheten? Personer som säger sig "veta" att de var inkarnerade tidigare. Klart att vi alla kan vara övertygad av nåt som visar sig senare inte stämma, men det gäller jo då per definition precis båda sidor av diskussionen (för och imot reinkarnation) och om man väljer att bortförklare andra personers erfarenhet, så blir det jo et absurdum sedan det är just det som vetenskapen gör med alla spiritistiska fänomen och medium-kommunikation?

Vad tror ni?

Jane-Lyzell
2015-02-13 00:13
#12

Ambres talar om reinkarnation - en del andar talar om det som sanning och andra som en icke sanning- tja kanske får vi veta en gång

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2015-02-13 00:17
#13

11. Intressant och vad tror du själv ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[[Mån Quinna]]
2015-02-13 18:48
#14

Fniss  #7 😃där uttryckte jag mig inte riktigt ska sägas 😉men okey då vi inkarneras men sen då …….hallå så mycket lögn kring reinkarnation så det är skrämmande 😕

Jane-Lyzell
2015-02-13 18:55
#15

14. Sant😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[brinker]
2015-02-13 19:11
#16

Att bevisa reinkarnation är som att bevisa Gud, andar, utomjordlingar osv finns.

Personligen tror jag på reinkarnation.
Har kollat lite på program där barn minns deras förra liv osv…. eh, jag vet inte… men varför inte. Om jag säger såhär, jag tror inte alla barn hittar på o fantiserar upp allt de ser, upplever och känner.

Man ska vara försiktig hur man talar med barn om deras upplevelser, bara för en själv inte sett, upplevt eller känt det betyder det inte att det inte hände.

Men, ja, det finns barn som vuxna med "livlig fantasi" samt sjuka. Men alla är inte det och allt går inte att bevisa, och går vissa saker att bevisa så verkar det som att det aldrig är tillräckligt.

Jane-Lyzell
2015-02-13 22:23
#17

16. kan vara mediala barn som påverkas av andars föregående liv

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elliid
2015-02-13 22:47
#18

#13-väl, har jo just ( tackad vara denna gruppen..) lärd mig ordspråket "den som dör får se…", så då väntar jag intresserad..

Tills dess så har egna personliga erfarenheter hittils gjort att reinkarnations faktum verkar den mest sannolika förklaringen till vissa fänomen för min del just nu. Men får se då..

Sen måste jag säga att jag misstänker ibland att universet inte en gang lar sig begränsa med finns/finns icke. Kan kanske väldigt gott hända att det till och med finns plats för båda samtidigt (plus hela saken ev.transcenderad totalt..) ? Rent praktiskt sett så verkar jo En sanning alltid vara för liten för att omfatta altet ?

Jane-Lyzell
2015-02-13 23:25
#19

18 . så sant - kanske reinkarnation finns i det länder som tror på det - där blir befolkningen fler o fler som t ex Indien i länder där man inte tror på reainkarnation som t ex våra indianer eller samer - där blir befolkningen mindre och mindre - Ja ingen enkel konvektion - den som lever eller dör får se 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Clory]
2015-02-15 17:42
#20

Intressanta funderingar men vad beträffar reinkarnation kan jag tycka det är oväsentligt eftersom vår ande är evig. Det finns ju inte någon som helst vits med att fundera kring dom här frågorna för alla återvänder vi till källans ljus  när vår tid är inne.

Att spekulera i det här gör att vi ödslar onödig energi när vi ska leva här och nu,inte framåt och inte bakåt utan här och nu. ta vara på allt, ta vara på varje sekund just Ditt liv har att erbjuda dig här och nu med eller utan reinkarnation.

Annons:
Jane-Lyzell
2015-02-15 17:55
#21

20. Det var kloka ord - håller med 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

white lady
2015-03-05 13:26
#22

12 Nej Jane. Ambres talar om inkarnation. 😴

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
2015-03-05 16:02
#23

22, att inkarnera här på jorden om o om igen är reinkarnation

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

white lady
2015-03-05 16:26
#24

23 Visst, men han säger oxå klart o tydligt att du aldrig varit  varit inkarnerad.

Stor skillnad.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
2015-03-05 17:35
#25

24 svårt när du hänvisar till sitat ur sitt sammanhang

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

white lady
2015-03-05 17:52
#26

25  Hur menar du Jane. Vadå hänvisar till ett citat ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
2015-03-05 19:36
#27

26 detta är ett citat från filmen som du skriver ""han säger oxå klart o tydligt att du aldrig varit  varit inkarnerad."""

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
white lady
2015-03-05 20:21
#28

27  Jo det är ett citat. Men det var inte taget ur sitt sammanhang, som du påstog i inlägg  25.

Hans budskap till människan är ju att det inte är vi/du eller jag som inkarnerar ?

Vad är det du inte förstår Jane ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
2015-03-05 21:48
#29

28 vad är det då som inkarnerar enligt ambres ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

white lady
2015-03-05 22:31
#30

29  Ryttarn/medvetandet.

Med andra ord kan man ju inte säga att jag var en Indian med tofsar på byxorna.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
2015-03-05 22:34
#31

30 . Ja om man nu ska tro på Ambres

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

white lady
2015-03-05 22:57
#32

31  Nä just de. Vem ska man tro på  😉 

Jag har i alla fall gjort min första målning idag i  Encaustic art tack vare dig Jane.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
2015-03-06 00:01
#33

32 - Vad skoj - hoppas det gick bra - du kan visa i en ny tråd :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: