Annons:
Etikettandlighet
Läst 1526 ggr
Jane-Lyzell
1/20/15, 11:36 PM

Andlighet vad väcker det ?

Ja som rubriken säger vad väcker andlighet och medialitet för dig - när du själv först började öppna dig för den andliga sidan av dig själv ?

förändrades det mycket i ditt liv ? och vad förändrades ?

Fanns det något som blev negativt  med det ?

Och vad blev positivt ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[Hukanson]
1/27/15, 9:41 AM
#1

Att vakna upp till andlig medvetenhet kan ju vara väldigt omvälvande. Som ung är man kanske aktiv med plugget och sport mm och har inte plats för annat än det som händer i familjen. Sen flyttar man hemifrån och skaffar ett jobb och bostad och börjar möta livet på ett helt annat sätt. Man behöver lära sig förstå det liv man har att ta ansvar för alldeles själv. Då kan det vara så att man går igenom en kris som medför att man vaknar upp andligen och inser att det andliga är grunden för vem man är och hur man lever. Tillvaron vänds upp och ner och kanske förstår man att man lever på nåden av Kärlekens källa och de himmelska krafternas närvaro. Intresset för det andliga kan då bli intresse för det mediala eller intresse för healing eller för astrologi eller behov av religion. Ett sökande efter mening, ett sökande efter gemenskap kan bli följden. Jättebra då att det finns communitysajter i Fokus som hjälper till. Här kan man hitta mycket och vara tillsammans under lång tid. Ett andligt liv gör människan mer mogen och tolerant om hon kan inse att det är anden som är andlig i första hand. I köttet är vi fångar i en kropps-sinnlig värld som gör oss handikappade. Därför kan vi behöva vara stilla, reflektiva och meditativa en stund varje dag.

Jane-Lyzell
1/28/15, 8:43 AM
#2

1 Håller med dig i det du skriver - var det så för dig i din andlighets vaknande ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Hukanson]
1/28/15, 12:37 PM
#3

För mig var det mer som en känslighet för det andliga band jag hade med den kristna tradtionen som min släkt har. Den tradition som är under förändring och utveckling.

Jane-Lyzell
1/28/15, 4:18 PM
#4

3 Berätta mer 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: