Annons:
Etikettandlighet
Läst 1816 ggr
[lillan92]
2015-01-11 23:43

reinkarnation av katt

Hej! Jag är lite öppen för reinkarnation och tror att det faktiskt kan ske. Men jag är skeptisk också då jag ofta tror att jag inbillar mig eller har ett önsketänkande. Det är så att min älskade katt fick fick somna in för 1 månad sedan. Jag och han hade ett väldigt starkt band till varandra. Jag har tänkt att om man ska tro på reinkarnation, så är han en katt som känns som den typen som verkligen vill tillbaka till detta livet. Efter han gick bort så hade jag återkommande Drömmar om att han kom tillbaka fast han var död. Flera nätter i rad var det så. Visste, det kan vara omedvetet önsketänkande. Men jag har känt stark att han vill komma tillbaka till mig. Jag hamnar ofta i stadiet mellan dröm och vakenhet,där allt är så verkligt och jag återförenas med honom. Nu har jag kollat in en katt på ett katthem som är så himla lik honom och personlighen de beskriver är väldigt lik den med. Jag ska besöka katthemmet i veckan. Jag vill gärna ha synpunkter eller känningar om det jag har känt är rätt. Eller om det finns andra med erfarenhet av reinkarnation som vill dela med sig. Hur skulle ni tolka detta? Tacksam för svar :)

Annons:
lizaohman
2015-01-12 19:05
#1

Det här är så svårt att tolka eftersom det är lätt att man trampar på en öm tå. Spiritualismen lutar åt att inte tro på återfödelse till jorden. Det finns ju många som tror att vi lever flera liv på jorden. Att även djuren skulle göra det är att ta det ännu ett steg längre. Spontant tycker jag att du har fått kontakt med en fin katt och det spelar ju ingen roll om det är din gamla katt eller en ny härlig kontakt. Bara gläd dig åt att ni träffats!

Jane-Lyzell
2015-01-12 19:18
#2

lillan92. Reinkarnation eller inte reinkarnation - det är frågan 🙂

Man får tro vad man vill och i spiritualismen är det lika många som tror på den och de som inte tror på den (LIza) 

Jag personligen tror inte på reinkarnation - men på inkarnation på andra platser - kanske någon vill reinkarnera till jorden(som reinkarnation handlar om) och kanske våra djur gör det med.

Men hur det en är så finns det ett kärleksband emellan djuret och människan så finns det även kvar andligen efter de gått över - själv har jag fullt i min säng av både levande och andliga djur om nätterna- jag har inte mist kontakten med dem för de dött- så för mig är de kvar och väntar på mig tills den dagen jag själv går över - då blir de fest😃

Men däremot att ens djur försöker hjälpa en hitta en ersättare på jorden som ska fylla tomrummet efter dem , det är jag helt övertygad om - så jag tror din katt hjälper dig hitta en bra ersättare 🐱

Om nu det skulle vara reinkarnation i den katt du sett på Katthemmet - så kan den ju inte ha varit född före din gamla katt dog - !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: