Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1096 ggr
Jane-Lyzell
2014-12-18 11:11

Jul stress ?

Vad innebär julen för dig ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
2014-12-18 11:16
#1

Tyvärr negativ stress för mig och särskilt denna julen då min mor blivit sjuk och jag har varit i Stockholm på sjukhus i över 1 vecka nu - samtidigt går jag i väntans tider då min son ska få barn och jag ska få vara med på förlossningen - någon jul har jag inte hunnit tänka på ennu alra minst hinna förbereda - så just nu känns julen endast i vägen 🔔

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Sess1
2014-12-18 22:39
#2

Du får ta det lugnt och ta det som hinns med, det blir jul även nästa år! :)  Sköt om dig och dina nära. Kram

Lynxx
2014-12-18 23:38
#3

Det gäller att prioritera.

Gör det det du kan för mamsen - hon är prio #1. Tummen upp

Skippa Julen - det är bara en högtid - inget annat.

Jag har inte haft möjlighet att fira vare sig Jul elr andra helger på åratal. För mig är storhelger är precis lika som all andra dagar på året.

Iofs. är det unikt att en snubbe ska föda 😮 Du går ev. miste om det, men man kan inte vara på flera ställen samtidigt.

Så fokusera på det Du anser viktigast - säg Nej till det som du inte har tid till! Du vet själv att andra har en förmåga att sätta sig själv i första rummet & vill att man ska ta dem i första hand.

Det är tvärtom - man tar sig själv först - de andra sedan, efter bästa förmåga.  Tyvärr kallar andra det för egoism - ty de förstå inte bättre. Att de själva vill att man ska prioritera dem, före sig själv, är förstås inte egoism från deras sida. SUCK!

Annars blir man utbränd - tro mig - jag vet! Å då kan man inte ens ta hand om sig själv. Inget tack får man för det heller!

Otaliga är de (oftast kvinnor), som ser med bitterhet på sina förspillda liv - efter att ha offrat sig för andra - utan att ha fått ngt. i gengäld.

Kram ❤️

//L

Jane-Lyzell
2014-12-19 10:42
#4

Så sant 💕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Sorgfågel
2014-12-19 19:59
#5

Väljer bort stressen i år, julhetsen . Väljer enkelhet .

Jane-Lyzell
2014-12-19 22:09
#6

Jag tycker inte det är så enkelt - julstressen är överallt

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Lynxx
2014-12-19 22:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hm…rösta på vad som är jobbigast m. Julen - tre alternativ. 😃

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=109&artikel=6049940

//L

Tarotstollan
2014-12-23 01:49
#8

För mig är det lite av varje. Detta året blev det mest negativ stress då jag blev förkyld i början av November och fortfarande är lika förkyld. Andra jular har varit stressiga men sen när jag äntligen blivit klar tidigt på Julaftonsmorgon så har det bara varit roligt och lugnt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
2014-12-23 12:27
#9

Just nu är jag tokstressad - då det händer så mycket i mitt liv just nu - att julen känns stressande och inklämd!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[VSK]
2014-12-23 12:43
#10

#9

Försök ta det lugnt.. Även fast stressen pockar på din rygg… Jag vet hur det är, på ett ungefär…

Ians
2014-12-24 12:51
#11

Håller tummarna för att du får ihop det trots allt Jane!

Maikailoa
2014-12-24 13:12
#12

Julen, som den gestaltar sig nu för tiden, är en skapad högtid, ett kommersiellt jippo.

Stressa av gott folk.

Jane-Lyzell
2014-12-24 13:43
#13

Tack Ians och God Jul🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Upp till toppen
Annons: