Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 2014 ggr
[VSK]
2014-12-16 06:20

Lite funderingar gällandes spökkatter

Tänkte höra vad ni tror om detta.

Säkerligen minst 95% av alla spökkatter jag sett har varit mestadels svarta. Vet ej hur statistiken ser ut på levande katter. De spökkatter som visar sig väldigt bra har ofta nåt som ser ut som ett tunt vitt dammlager på sig. Ja ni vet vad jag menar ni som sett det.

Exakt vad tror du det är för nåt och vad beror det på?

Har även klappat spökkatt och den var väldigt sträv i pälsen (trodde först det var en av de våra då det var mörkt i rummet, men icke sa Nicke).

🙂

Annons:
[VSK]
2014-12-16 13:48
#1

Många har läst men ingen har kunnat svara vilket är synd. Hade hoppats på att nån hade liknande erfarenheter och nån form av  teori på min fråga då den gäckat mig några år.

lizaohman
2014-12-16 16:14
#2

Vi har haft en svart spökkatt här hemma. Jag har sett den tydligt i spegeln - inget vitt damm. Jag har haft den i sängen där den också har trampat runt på mig, men den syntes inte just då. Den har passerat mellan mig och maken när vi stod och pratade mitt emot varann och då var den en skugga. Jag har aldrig klappat den. Den har visat sig titt som tätt nära inpå det att vi fått våra 2 katter (en i taget) som har kommit till oss helt oväntat. Bägge gångerna. Vi ser spökkatten som ett tecken av den anledningen. De katter som kommit till oss är också svarta :)

Kan det vita du ser vara ektoplasma?

[VSK]
2014-12-16 17:00
#3

#2

Det är nog ganska vanligt att mediala som haft katter får besök som de noterar. Många vittnar dessutom om att dessa katter ofta varit i sängen. Vissa ser dem, andra känner oftast igen beteendet och känner tassavtryckens tyngd.

Vet ej hur ektoplasma ser ut irl så jag kan inte uttala mig. Men jämför man på de bilder man sett så liknar de inte varandra. Ser faktiskt ut som jag skrev. Tunt vitt dammlager.

Jane-Lyzell
2014-12-16 23:28
#4

Har aldrig sett det runt ande katter - låter skumt - vad tror du själv ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2014-12-16 23:30
#5

Det jag kan tänka mig att du ser är de eteriska kroppen av katten

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[VSK]
2014-12-16 23:35
#6

Nä inte runt de. På pälsen. "dammet" är inte hundra jämt lager. Man ser att det ej hör hemma på pälsen.

Närmsta jämförelse jag kan komma på så här på rak arm är tunt dammlager på bokhylla, skrivbordslampa mm. Man ser att dammet ej hör dit. Hoppas mina exempel duger.

Har alltid undrat varför och vad det är.

Annons:
Tarotstollan
2014-12-17 22:25
#7

Kan det vara något katten får på sig när den flyttar mellan de olika dimensionerna eller vad man skall kalla det?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[VSK]
2014-12-17 22:34
#8

#7

Njae inte få på sig. Snarare nån form av tjall i transformeringsskedet eller vad de nu kan tänkas heta. Men som sagt, jag vet inte. Trodde faktiskt det var fler som sett sånt här.

Det är förvisso inte så vanligt att jag sett detta så ofta, men det var en period var och varannan var så ungefär. Där jag bor nu så har jag bara sett allt från halvtransparenta till väldigt klara katter. Allt från kattunge till fullstor hankatt.

Upp till toppen
Annons: