Annons:
Etikettspiritualism
Läst 905 ggr
Rickard77
2014-12-10 20:12

Är graden av andlighet beroende på egenskaper?

Något som jag funderat på ganska mycket. Finns en amerikansk psykolog och författare som även är inriktad på det andliga, Wayne W Dyer, som skrivit böcker som "Älska dig själv", "Sikta mot stjärnorna" och "Du ser det när du tror det", som menar att man måste ha gjort sig fri från alla former av självbedrägeri och förnekelse för att kunna uppnå det andliga stadiet. Samtidigt finns det folk som har en hög grad av andlighet, men som inte är speciellt ärliga mot sig själva.

Hur förklarar man detta? Kanske har det också med ärftlighet och mottaglighet att göra? Era tankar?

Annons:
Jane-Lyzell
2014-12-13 10:26
#1

Jaa du - jag tror nog att dwyer har rätt - särskilt Om man söker sin egen andlighet - men vist kan människor även vara naturligt mycket andliga ( beroende på hur man definierar andlig) men om man kan bli det under jordelivet tveksamt - vi är ju här för att skapa karaktär och lära !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Rickard77
2014-12-13 21:03
#2

Wayne W Dyer tog upp i en av sina böcker att t.ex ungdomar har en hög grad av andlighet, eftersom de är så unga och oförstörda. Samma sa Betty Shine (ett medium som gått hädan för en tid sedan). Tror att folk som medvetet eller undermedvetet är rädda för det övernaturliga inte upplever sådant, för att Gud vill skona dem från upplevelser som upprör nerverna.

Upp till toppen
Annons: