Annons:
Etikettmentalt-mediumskap
Läst 3577 ggr
Jane-Lyzell
12/3/14, 12:07 PM

Seans chatt !?

Nä nu jädrans går skam på torra land 

http://www.tidningennara.se/Undermeny/Chatt/
Torsdagen den 4 december kl 16-17 är det återigen dags för chatt med mediet och livsguiden Benny Rosenqvist. Den här gången är temat för chatten seans. Du kan genom Benny komma i kontakt med närstående som gått över till andra sidan och ställa en fråga. Skriv gärna din fråga i förväg om du så önskar, och om du inte har möjlighet att följa chatten medan den pågår kan du läsa alla svar i efterhand i arkivet.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[NeferNefer]
12/3/14, 7:04 PM
#1

Varför är det inte bra?

Ians
12/4/14, 1:16 PM
#2

Detta ställer jag mig mycket tveksam till. Visst vi går mot ett mer tekniskt förhållningsätt i hela samhället, men seans via chatt 😮det blir lite suspekt måste jag säga!

Jane-Lyzell
12/4/14, 8:25 PM
#3

Ja suspekt är bara förnamnet

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
12/5/14, 12:47 PM
#4

Min tanke är att det är som ett litet smakprov. Folk kanske är lite skeptiska (nu talar jag absolut inte om de stora skeptikerna, som verkligen vill sitta instängda i sina trånga små världar där bara det de själva kan se finns), och så provar de på i en seanschatt och blir nyfikna. Det leder kanske till att de vågar prova på att själva besöka ett medium (inte nödvändigtvis Benny själv), för de ser att det inte är bortkastad tid och förlorade pengar.

Men hur ser ni på saken? Jag förstår fortfarande inte vad det är för fel.

wissan
12/5/14, 1:01 PM
#5

Inget fel tycker jag, bara suspekt då många medium arbetar just som medium med bevis och tröst om Andevärldens existens och inte sitter och siar och babblar om oväsentliga saker efter 20 frågor.
En personlig kontakt är bättre än över en datorskärm, det säjer sig väl själv.

Allt har inte en mening om du inte ger det en……

palmblom
12/15/14, 11:49 AM
#6

Jag har en släkting som kunde stoppa blod bara genom att veta var personen befann sig och namn. Svårt att säga att personlig kontakt ska vara ett kriterium för ett sant medium…. När det kommer till seanser är det väll så att ett medium förmedlar svar från andevärlden..inte personen?  Nu har jag aldrig tagit del av någon seans chatt och kanske missuppfattar en del. Men i min värld är det bättre att tro än att misstro. Har du ett öppet sinne?

Annons:
Jane-Lyzell
12/15/14, 2:23 PM
#7

Det handlar om etik o moral

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

palmblom
12/15/14, 3:41 PM
#8

Jag vet några exempel på medium som arbetat via telefon och visat fantastiska resultat, tex Saida som levde i Luleå, Boden och närmast enbart arbetade via telefon… Hon är vida känd i detta område även nu efter sin död för att alltid ha haft rätt, hon kunde bla hitta försvunna saker. Nu undrar jag, inte för att bessra någon utan för att jag inte förstår.  På vilket sätt visade hon bristande etik och moral genom att inte träffa alla som sökte henne? Det finns fler exempel på medium som arbetat via telefon som du säkert känner till. Det borde väll vara jämförbart med telefon och internet tänker jag.

palmblom
12/15/14, 3:43 PM
#9

I övrigt tackar jag er alla som jobbar med saiten för ett bra och helhjärtat arbete med en sait jag ofta besöker när jag har möjlighet till det. Tack!

Jane-Lyzell
12/15/14, 7:53 PM
#10

8 Det är skillnad på att leta rätt på djur o saker via telefon - det är ok Men att ge seans är en helt annan sak - det ska inte ges via telefon eller chatt

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
12/15/14, 7:54 PM
#11

9. Tack

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

overnaturligt
12/15/14, 9:16 PM
#12

Jag tror de handlar mer om ny teknik och nya generationer än om etik & moral. Nu kommunicerar vi fysiska människor med nya verktyg och det tror jag att andevärlden vill utnyttja, eftersom vi männsikor utnyttjar dom!

Pratar vi etik och moral om hur vi kommuniserar, nya kommunikations vägar  så tror jag vi har halkat fel.

Upp till toppen
Annons: