Annons:
Etikettmentalt-mediumskap
Läst 2505 ggr
Jane-Lyzell
2014-11-24 01:15

Materialism V/S Mediumskap

Materialism suger och ego gör mig ledsen att se - vill snart ge upp kampen att försöka få människor att förstå…………Mediumskap är inte att hela sina egna sår- det är att hjälpa andra människor hela brustna hjärtan emellan världarna- inget annat- söker man mediumskap för man själv mår dåligt - är det totalt fel väg att gå-
man måste hela sig själv först innan man kan hjälpa andra människor i sorg.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Lynxx
2014-11-24 05:29
#1

…det är att hjälpa andra människor hela brustna hjärtan emellan världarna…

Hur menar du? Kan du förklara lite utförligare för en novis inom detta område.🤔

----

Materialismen har förvandlat denna planet till en sophög - & EGOn, stora nog att behöva eget postnummer - har drivit den, med alla tillgängliga medel.

”Det finns fler primadonnor i de stora bolagen -  än det finns på Operan.” -Kungliga Operans förre ordförande Lars G Nordström jämför erfarenheter.

Den fattigaste halvan av jordens befolkning, äger bara en procent av världens tillgångar. Den rikaste procenten av befolkningen, äger hälften av alla tillgångar, konstaterar Världsekonomiskt forum (WEF).

Det som har tagit naturen tre miljarder år att utveckla  - har vi sabbat, på bara hundra år!

Vi fortsätter dessutom detta, i oförminskad - elr snarare i allt snabbare takt - som om inga problem funnes.

Vi kör "så länge lampan lyser" - rakt in i kaklet!

//L

Jane-Lyzell
2014-11-24 14:12
#2

1. ...det är att hjälpa andra människor hela brustna hjärtan emellan världarna…

Om  du går en medium utbildning så gör man det för att vara en länk för andra - inte för sig sjä'lv. du är ett intsrument bara som är till för att hela brustna hjärtan på bägge sidor om livet

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Vandringen Med Wolf]
2014-11-24 17:15
#3

Härligt att få kliva in på din sajt Jane och faktiskt känna jag håller med dig för en gångs skull,de du inte illa va 😃 det är inte ofta men det händer väl så där en gång vart femte år eller så att vi tycker lika  😉näh skämt och sido men här håller jag med dig fullt ut att man är en länk mellan världarna som helar brustna hjärtan,sorg,tvivel,rädsla och oro för att bygga broar mellan världarna och visa på den evighet som verkligen finns och existerar och speciellt för den som söker mediets hjälp är den som behöver få klarhet,trygghet och sitt hjärta helat ❤️

Det är väl så med allt man gör oavsett det handlar om mediumskap eller nåt annat vi företar oss,mår vi bra fullbordar vi ett bra jobb men mår vi dåligt kan det spegla av sig och istället hamna så innerligt fel.

Att hela sig själv är verkligen A och O oavsett om vi är medium eller jobbar med annat så ska vi kunna bistå med nåt som verkligen ger helande och resultat måste vi först ta hand om oss själva och se till att vi har balansen att förmedla det vi utger oss för att förmedla.

Lynxx
2014-11-25 06:11
#4

#2 - OK. Thanx!👍

//L

Jane-Lyzell
2014-11-25 17:02
#5

3 , där ser man😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lynxx
2014-11-26 06:45
#6

Hur reagerar de som Du/Ni hjälper (på båda sidor)? Får de ngn. tröst, lättnad, etc?

//L

Annons:
Jane-Lyzell
2014-11-26 14:04
#7

6 absolut - de kan gå vidare i sina liv - lättat ifrån sorg

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lynxx
2014-11-27 12:48
#8

Det är ju verkligen en god gärning.

Om de därmed kan hantera sorgen/saknaden över de som dött, är ju ett stort framsteg.

Varje individ som kan få hjälp att forts. leva sitt eget liv - istf att leva ngn. annans död  (fastna i sorgen) - är ju bra. Det har jag själv sluppit.

Det är bara gamlingar som jag behövt begrava - där har det snarare varit en lättnad för dem att få slippa allt lidande.

//L

Jane-Lyzell
2014-11-27 18:30
#9

8 Ja jag ser det så med 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lynxx
2014-11-28 12:29
#10

Å det tycker ett antal mindre vetande (inga nämnda), är humbug & att det är ngt. de skall jaga dig, m.fl. för att ni gör?

---

En form av: Attitydinkontinens - när man skall in & skriva på alla möjliga forum - enbart i syfte att sabba trådar. Ett slags"Motvalls kärringar" - som, oavsett vilket ämne forumet handlar om - alltid skall komma med en diametralt motsatt åsikt. Det finns säkert en medicinsk term för den typen av beteende.

Ack ja! Det finns så gott om dem - att det verkar som om de växer på trä'n!

Det jag finner ngt. underligt, är att de så gärna vill visa det överallt.

Men…de saknar ju förstås insikt om sina egna brister.

Som en mycket känd person uttryckt det: "Huru kommer det till, att du ser grandet i din broders öga, men icke bliver varse bjälken i ditt eget öga?"

---

”Alla klagar över sitt dåliga minne, men få över sin låga intelligens” - O. Wilde

Kanske tur det - då skulle det minsann bli ett väldans klagande, bland vissa.

//L

Jane-Lyzell
2014-11-28 13:07
#11

😉🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: