Annons:
Etikettandlighet
Läst 1183 ggr
Ians
11/14/14, 5:34 PM

Barndom

När man läser om andra som är känsliga för andevärlden, så tycker jag att man genomgående ser att de flesta haft en speciell uppväxt.

Oftast har de tex växt upp i familjer som inte är som "andra"., eller att man själv är extra känslig och "inte är som andra".  Detta inte sett ur negativ vinkel, så jag hoppa att ingen missförstår min fråga, eller mina funderingar!

Min fundering nu är om detta har bidragit till känsligheten, och varit en del av planen för den uppgift man har i detta livet?

För generellt kan man ju säga att det krävs erfarenhet för att verkligen förstå fullt ut ibland.

Varför jag kom att tänka på det, var när jag läste i tråden "Barn väljer sina föräldrar?" Men jag har noterat detta innan då jag läst om människor med speciella gåvor.

Annons:
Jane-Lyzell
11/15/14, 1:09 AM
#1

Absolut

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lizaohman
11/16/14, 2:12 PM
#2

Om man, som det sägs, väljer sina föräldrar så väljer man ju också sina prövningar, tror jag. Jag blev svårt prövad som ung och har definitivt haft nytta av erfarenheten nu när jag jobbar med barn och ungdomar som speciallärare. Om jag har nytta av detta inom det andliga arbetet vet jag inte däremot.

Jane-Lyzell
11/16/14, 9:52 PM
#3

2. att välja sina föräldrar är en sak - men välja sina prövningar - näää de kommer på resans gång……

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
11/16/14, 10:19 PM
#4

#3 Jag tror att man just  de"väljer" sina föräldrar som gör att man har förutsättningarna att gå igenom vissa förvalda situationer. För mig hänger det ihop. Inte alla situationer, men det är som jag väljer att gå en linje i skolan. Sedan inom ramen för den kommer också erfarenheter som inte är förutbestämda.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Ians
11/17/14, 7:30 AM
#5

lizaohman, egentligen är ju frågan lite felformulerad ser jag nu. Det handlar ju inte bara om den Andliga biten, utan om allt vi företar oss i livet, människor vi möter etc, där våra erfarenheter innan sitter som en "smäck". Har ofta erfarit det i mitt eget liv, när jag i möten med människor och deras öden, ärligt kan säga att "jag Vet hur det känns och hur de har det"

Som en osynlig kraft som för samman människor i exakt rätt tidpunkt, för att stödja och hjälpa varandra. Vilket är en stor del av vår "mission" i detta livet, nämligen att stödja och hjälpa våra medmänniskor. Som jag ser det!

Inget är en slump …den enes öde kan bli den andres tröst!

Och visst har vi mänga gånger önskat när vi står mitt i något tungt att det fanns Någon som kunde förstå iaf.

Det är bra att minnas dessa stunder av sorg, när man står på andra sidan av eländet och möter någon som står mitt i 😉

Jane-Lyzell
11/17/14, 12:14 PM
#6

5 Exakt så är det anser jag - Vi hade en liten 5 årig ängel hos oss här igår på ett möte med 55 personer - den lilla berörde oss alla och förenade 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Upp till toppen
Annons: