Annons:
Etikettspiritualism
Läst 901 ggr
Rickard77
2014-11-01 19:12

Rädslor orsaken till att man inte är medial?

Kan rädslor vara en avgörande orsak till att man inte får mediala förmågor? Jag hade nyligen kontakt med ett medium som sa att med mina egenskaper borde jag vara medial, men hon trodde att det faktum att jag var rädd för det och stängde ute det var orsaken till att jag aldrig upplevt något paranormalt, haft sanndrömmar eller upplevt besök från den andra sidan. Och det stämmer väl det där med rädslor. Jag är en jordnära person och har haft många negativa indikationer, har gått igenom mycket skit och trauman i mitt liv och därför kanske jag helt enkelt inte litar på "kraften" för att jag tror att den skulle kunna göra mig illa, eller t.o.m. döda mig.

Därför lägger jag stor fokus på jordiska njutningar och har i perioder flytt med hjälp av alkohol, för att slippa tänka och känna.

Det är som att jag krampaktigt håller fast vid det jordiska och det som är fysiskt påtagligt, för att det helt enkelt känns tryggast så.  Ändå har jag en kristen tro, och brukar ofta be för att det ska gå bra för mig och mina närmaste och mina vänner.

På senare tid har jag dock börjat tvivla.. Idag finns ju mycket inom New Age och andlighet och börjar mer och mer undra om den kristna tron verkligen är den rätta. Samtidigt säger Bibeln att det är en synd och en styggelse att syssla med trolldom och magi och medialitet.

Jag ville mest ha era tankar kring detta, och vad ni tror att jag bör göra för att bli mindre rädd för det paranormala.

Annons:
[Sol69]
2014-11-01 19:29
#1

Tror att man kan ha upplevt något medialt i unga år eller att man fått höra att man inbillar dig när man sett saker som ung.. och då är det nog lätt att slänga av sig medialt och inte ta in det budskapet som andra sidan vill förmedla för dig.

Vissa gånger kan det nog även vara så att det kan vara en sån period i livet som man inte klarar av att ta emot budskap för att man har nog med att bara existera i denna värld..

Tror inte att det spelar någon roll vad du kallar din tro.. Du tror på något och du kan kalla dig kristen om du vill det.. Men det viktiga är att din tro känns rätt för dig..

Personligen har jag hittat mycket i den indianska tron som känns rätt för mig.. Den känns naturlig och ligger mig varmt om hjärtat.. ❤️

Rickard77
2014-11-01 20:07
#2

Jag är också inne på den linjen.. att om man har nog av sitt så orkar man inte ta in något annat. Samtidigt har det känts som att allt det negativa som hänt mig i livet har haft någon sorts mening ändå. Även om det tar tid, så blir man starkare av motgångar, men för att bli det krävs att man får nya insikter som omkullkastar ens tidigare föreställningsvärld. Många upplever trauman och motgångar, men förstår kanske inte alls varför det händer just dem. Kanske måste man tänka och reflektera för att förstå meningen med dem?

[Sol69]
2014-11-01 20:59
#3

Du lär dig av alla händelser i livet både de goda och de som är mindre bra. Oftast är det så att om du tittar i backspegeln så ser du den röda tråden i livet och vad du har fått för lärdom av just det som har hänt dig..

Kan rekommendera dig att läsa nionde insikten som James Redfeild har skrivit. Den är har ett djup och jag fick mycket insikter om mitt eget liv när jag läste den boken. Har läst den flera gånger och får alltid aha upplevelser.

Jane-Lyzell
2014-11-03 21:19
#4

 Rickard77 vist kan dina egna rädslor stoppa din egen medialitet - sen beror det ju på hur du är uppväxt med öppenhet för det mediala eller inte - att stänga ned med alkohål för att slippa känna är tyvärr ganska vanligt.

Bättre se sina förmågor en dränka dem. Då du har en kristen uväxt kan nog boken "samtal med Gud" hjälpa dig (Neal donald walsh)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: