Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1159 ggr
Jane-Lyzell
2014-10-18 14:04

Fukushima - Katastrof

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Lynxx
2014-10-18 19:37
#1

Om detta är sant - så visar det att människan är bra på att utrota sig själv & andra högtstående livsformer.

Japan har ju dessutom drabbats av två atombomber, under WW2 - med den strålning det innebär.

Utvecklingen till högre livsformer får väl börja om från, typ, bakterienivån.

---

Sedan vi lärde oss klyva atomer & tillverka atombomber, ur vilken kärnkraften utvecklats - har vi avskrivit vår rätt att existera.

Under alla olyckor har skadorna varit förödande; Harrisburg, Tjernobyl och Fukushima.

Även effekterna av provsprängningarna av atombomber vid exempelvis Bikini-öarna under 40- och 50-talet.

Tjernobyl fortsätter att kosta, eftersom betongsarkofagen över kärnkraftsanläggningen faller sönder och måste repareras.

Vårt arv till kommande generationer, är väl inte direkt glänsande (om än strålande).

---

Det verkar dock som att livet har en enastående förmåga att överleva i den miljön - vem kunde tro att det fanns ngt. liv alls i Tjernobyl numera? 

Det är visserligen ett väldigt strålskadat liv - med svåra mutationer. Inget annat att vänta - men ändå, det finns fåglar m.m. Hur lång tid det tar innan strålningen i den miljön blir så låg, att det slutar skada arvsmassan, har jag ingen aning om. Om inte sarkofagen underhålls - lär det väl ta en evighet elr. två.

Video om skadorna på livsformerna kring Tjernobyl idag (5 min):

http://feber.se/vetenskap/art/299958/djurlivet_i_tjernobyl/

…inget upplyftande direkt. 😡

---

"Det är mycket nedslående att leva i en tid där det är lättare att spränga en atom än en fördom." - Albert Einstein

//L

Maikailoa
2014-10-18 23:27
#2

Läget vid Fukushima är långt värre än vad man kan tro, och värre än vad Michio Kaku berättar här. Han antyder att dom skulle kunna rädda situationen, på lång sikt, genom att gjuta in reaktorerna, om man även kan gjuta underifrån; Men det handlar inte bara om härdsmältor/ melt-downs, det handlar om melt-outs; reaktorhärdarna har försvunnit ner genom golvet och ingen vet var dom är.

Ingen ingjutning kan ske underifrån.

Jane-Lyzell
2014-10-18 23:30
#3

Detta var över 1 år sedan - man kan undra hur det ser ut i dag 😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lynxx
2014-10-19 01:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Den talande tystnaden från maktens korridorer kring detta - kanske säger en del.

🤫

//L

Jane-Lyzell
2014-10-19 11:06
#5

ja fy 🤢

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Maikailoa
2014-11-06 19:08
#6

Dana Durnford Fukushima Is A Nuclear War Against Earth

Annons:
Upp till toppen
Annons: