Annons:
Etikettlänkgalleri
Läst 2342 ggr
Jane-Lyzell
2014-10-14 14:34

Experter och läkare varnar: Gravida kvinnor och ba

Experter och läkare varnar: Gravida kvinnor och barn bör ej utsättas för mobiltelefoni och WiFi

Men vi människor står mest bara och pratar om detta, medan däremot myror och bin flyr fältet!

DEBATT. En internationell grupp av läkare och vetenskapliga experter, tillsammans med ideella organisationer, uppmanade den 3:e juli 2014 gravida kvinnor att begränsa sin exponering för trådlös strålning från mobiltelefoner och andra enheter genom att vidtaga enkla åtgärder för att skydda sig själva och sina ofödda barn, skriver docent Olle Johansson vars artikel SvD och DN inte ville ta in.

Läs mer i länken ;

**http://newsvoice.se/2014/10/14/experter-och-lakare-varnar-gravida-kvinnor-och-barn-bor-ej-utsattas-for-mobiltelefoni-och-wifi/
**

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[[Rosmarmelad]]
2014-10-14 14:38
#1

Fast, det där är inga bevis. De har fört samman lite undersökningar, om råttor och bin, och påstår att det även gäller människor.

Jane-Lyzell
2014-10-14 15:10
#2

Fast tillräckligt alarmerande😓

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2014-10-15 19:22
#3

Håller med om att det är tillräckligt alarmerande för att man skall börja tänka till lite!

En annan aspekt som man sällan talar om är den stress som det innebär att vara ständigt nåbar! Numer SKALL man svara oavsett vart man är eller vad man gör! Inte ens på dass får en vara ifred, numera!

Vad gör det för stress relaterade sjukdomar i längden? Det är ett problem som det sällan talas om, utan man koncentrerar sig mest på strålningen från de mobila enheterna.

Men att aldrig får vara ifred eller koppla ner sig, kommer på sikt att bli kostsamt för samhället det också. När man förväntas vara nåbar överallt idag, på stranden, i skogen, på dass,  på semestern, i badet, på kalas, osv osv

Förr så var man inte nåbar om man gick längre från luren än sladden räckte! Visst har den nya tekniken tillfört en massa, men ibland undrar man om det inte var bättre förr, när man fick vara ifred Någon gång iaf

Dessutom har vi oskicket med att sitta och "flippa" med mobilen överallt! Har funderat på att kräva att gäster och besökande familj, lämnar mobilen i hallen, efter att ha genom lidit flera familjesammankomster där samtliga sitter i olika hörn av samma rum och kommunicerar med andra än de närvarande, helatiden! Via FB, sms, chattar etc

Visst man kan ju ta lite bilder om man vill så , men de måste inte nödvändigtvis läggas upp på olika forum i realtid! Tror att vi förlorar en viktig bit, nämligen att vara Närvarande i nuet och ägna oss åt dem vi träffar! När vi helatiden är någon annanstans i sinnet!

Det goda samtalet får stryka på foten, för mest "likes" på Fb över att vi träffat folk som vi knappt pratar med iaf…det är ju helt sjukt! Snart sitter vi väll isolerade och enbart likar varandras bilder och liv över nätet. Har vi då inte förlorat det vi strävar efter, nämligen gemenskapen? För fejkad gemenskap med folk som mest likar slentrianmässigt allt som läggs upp, utan att ens registrera vad de egentligen likar!

Jag lade upp en status för några dagar sedan där det klart framgår att jag inte mår själsligt bra, utan faktiskt ganska dåligt….tror jag fick 18 likes på den statusen!

Tack så mycket för DET! Jag mår skit och vinkar till folk som jag känner om det…och de sitter och likar att jag mår skit!!!!!

Visst FB är väll inte ett forum för det goda samtalet, men det var ett ganska intressant experiment iaf

Kan säga att det inte blev någon större skillnad på reaktionerna på dem jag talade med heller…de satt och "flippade med mobilen!"

Har vi kommit så långt i "utvecklingen" att vi Måste betala för att få någon som lyssnar på riktigt och inte bara trycker på en like funktion? Då har nog inte tekniken tillfört något gott i våra liv alls!

Och vad kommer det att göra med vårt själsliga dåligmående i längden? Det hade varit intressant med en forskning på det!

Jane-Lyzell
2014-10-15 19:53
#4

3 starkt och sant inlägg Ians❤️

Ja man undrar ibland - hur all denna teknik kommer påverka oss i framtiden!

Hoppas du mår lite bättre nu🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
2014-10-15 22:28
#5

Jag har länge sagt att barn ska inte sitta med Iphone:er läsplattor o.s.v..

Ians jag håller med dig! Själv stänger jag ofta av min Iphone, jag har min dotter och svärson som favoriter. Jag vill inte bli nådd överallt. Sedan tycker jag det är respektlöst i sociala sammanhang och sitta och hålla på med sina telefoner. Det händer ofta att när jag träffar en väninna så ringer hennes telefon och de börjar snacka. Det tycker jag är respektlöst. Om man svarar får man be och ringa upp, förutsatt inget hänt. Sa till en väninna, som inte gillade det. Men att sitta som ett fån och lyssna på någon annans samtal gillar jag inte. Sedan hade jag kunnat använda den tiden till något bättre. Värsta stället är att ta bussen från flygplatsen in till stan. då sätter alla på sina mobiler och det ringer och piper överallt. Ett kakafoni av oljud.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Ians
2014-10-15 23:09
#6

Tack Jane! Jo jag mår bättre 💕

Annons:
Lynxx
2014-10-15 23:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Det lär bli betydligt värre saker än strålning (som är hemsk nog, bara den), som kommer att bli de stora bekymren framöver - & då inte bara för gravida.

---------

Ja nog vet jag hur det är att må s**t. Ångest i flera år, innan jag hittade en medicin som jag tålde - biverkningar finns dock. Fungerar som en flytväst, den håller mig iaf. "över ytan".

Nu har jag suttit å glott i väggen i snart 15 år. Spelar ingen roll om det är storhelger, sommar etc. - alla dagar är lika. Ingen som ens ids ringa på Jul- påsk- midsommarhelgen för å prata bort ngr. minuter.

Den enda som överhuvud taget vet om jag fortfarande lever, är brorsan - å han mejlar var 14:e dag, för å kolla.

De enda jag pratat, muntligen, med (förutom mig själv) sedan april, är snabbköpskassörskorna - å det är väl inte direkt ngn. stimulerande konversation…😐

Att öht. ha mobilen på, när man har besök/besöker ngn. - är ett oskick utan like! Fruktansvärt ohövligt att nonchalera den/de andra.

---

Datorn & internet är min räddning - där kan jag iaf. hitta ngt. att fördriva min vakna tid.

Talböcker är bra sömnmedicin för mig - de gör att jag har ngt. som avleder. Det är många böcker som jag lyssnat om flera ggr. - eftersom jag somnat & får sedan backa för att lyssna om, somnat, backat & lyssna en liten bit till, nästa gg. det är dags att sova.

Så, det handlar endast om att existera, ngt. liv är det inte.

//L

Jane-Lyzell
2014-10-16 12:51
#8

7 . men så trist för dig- Jag hoppas du orkar ta tag i umgänget och få igång det igen 🌺 alla behöver vänner - tur du har en bror som bryr sig om dig - och jag gillar verkligen dina inlägg här - kram❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lynxx
2014-10-16 15:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#8 - Nja, det finns inget umgänge att ta tag i numera. Det är så länge sedan det fanns ngt sådant. Jag har kontaktat dem lite då & då - men de tar aldrig kontakt med mig. Så…jag har tröttnat - har inget gemensamt längre. Alla har iaf. så mycket annat att stå i - så man måste beställa tid för att hälsa på ngn. numera. Lättare att få en tid hos VC. 😉

Jag flyttade för 5 år sedan - bl.a. för att komma närmare brorsan - men det är fortfarande 8 mil dit. Han är 5 år äldre - så man vet ju inte hur länge till han är på benen. Jag hade heller inga kontakter kvar där jag bodde innan - så det spelar ingen roll, vad umgänge betr. Det enda jag saknar, är min healer - men hon flyttade åxå i samma veva - fast åt andra hållet…😕

Å nu är jag, hur som helst, så pass dålig, att jag ändå inte kan ta mig någonstans. Krafterna är slut bara av att ta mig till affären & tillbaka. Tinnitusen är hemsk efteråt t.ex. Likaså blir jag "punschig(are)" i kolan, än vanligt - så jag måste ta det lugnt, för övrigt.

Kram ❤️

//L

Upp till toppen
Annons: