Annons:
Etikettmedialitet
Läst 4909 ggr
Jane-Lyzell
10/9/14, 11:25 AM

Varsel -3.e Världskriget

Som medium o medial får man ju varsel (gud bevars varför man får dem) gärna i Drömmar - i natt vaknade jag endast 1 gång i morse när jag vakna hade jag infon i huvudet" 3.e Världskriget börjar i vinter" - ta nu detta med en nypa salt - det kan ju endast gälla mig själv - men kändes lite olustigt - är det fler som 
drömt eller fått varsel om samma sak?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Tant Grön
10/9/14, 11:46 AM
#1

Usch, hoppas du har fel. Men det känns ju väldigt oroligt i världen nu, med IS, Ukraina och så ebolan som sprider sej.

tlover
10/9/14, 11:50 AM
#2

#1 och Ryssland som gör bombövningar över Sverige med jämna mellanrum

l'm back

Jane-Lyzell
10/9/14, 11:51 AM
#3

1 Ja jag hoppas jag har fel- det som är med varsel är att man inte vet fören efteråt om man träffat rätt i tid- kan vara en vinter om 100 år om vi har tur och vi ska tänka egoistiskt😇

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
10/9/14, 11:52 AM
#4

2 Ja hua- nog kommer ryssen vara den som invaderar oss- om det sker

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Tigerbeer55]
10/9/14, 1:41 PM
#5

Hellre ryssen än vedervärdiga IS om man får säga så. För övrigt är det så hemskt och tragiskt ute i världen så man blir så bedrövad ända in i själen. Tror dock inte det händer nåt just i vinter,känns inte riktigt så. Men jag kan ju ha fel…

Jane-Lyzell
10/9/14, 1:55 PM
#6

5. Hoppas du har rätt🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
tlover
10/9/14, 2:18 PM
#7

#5 Jag tycker snarare tvärt om, jag må vara en 32:ondel ryss och min farmor var rysslandnörd men inte tror jag det skulle hjälpa mig om dom ockuperar Sverige.

l'm back

Jane-Lyzell
10/9/14, 2:28 PM
#8

7. ha ha ha 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

wissan
10/9/14, 3:09 PM
#9

Underlig info, ja inte att man får varsel och Drömmar men att lägga ut det så  här, undras hur många som blir rädda och känner ångest nu?
Ja, inte jag själv men jag tycker att viss information kanske man endast ska ta med några få nära vänner och andra som förstår det här med varsel. 
Jag tycker också att alla medium bör  ha respekt för sina medmänniskor och inte dela med sig hur som helst utav det man får till sig. Det kan sluta illa för den som är känslig.
Alla vet att medialitet inte är att lita på bokstavligen och då bör man kanske sålla i informationen.

Allt har inte en mening om du inte ger det en……

Lynxx
10/9/14, 3:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

2015 kommer att bli turbulent så det förslår. Hur illa, vet vi som sagt, med facit i hand. Själv tror jag att det blir ett avgörande år - ett år då det brakar loss.

Jag hoppas att jag har sååå fel! Men…det kommer att hända inom en nära framtid.

---

Framtiden & Jorden, kommer iaf inte att vara den lekstuga, för rika västerlänningar (& numera även många kineser), som hittills.

---

Vi går sakta, men stadigt, från ordning till kaos. Till slut kommer alla påfrestningar att slita sönder de mönster som håller samman ett (iaf hyfsat) civiliserat samhälle…precis som det har hänt ett antal ggr. förr. Romarriket är väl det mest kända.

När? Själv trodde jag att det redan skulle ha skett vid det här laget. Men… man bedrar sig. Det är mycket mer seglivat än man tror.

Jag insåg redan för fyrtio år sedan att det var ohållbart. Då tyckte man att jag var en rolig typ, man skrattade bara - vem bryr sig om vad valp på 20 bast säger?

Jag minns även att jag som barn sa, att jag aldrig skulle gifta mig. Tanterna i Konsumbussen skrattade. Idag visar det sig att jag hade rätt.  Hepp!

Så…jag har inte skaffat barn - skulle inte vilja leva med det samvetet; Att veta vad som komma skall & ändå utsätta dem för det lidandet. För tillfället är det väl ingen direkt brist på människor - så mitt barn skulle, om jag skaffat ett, ändå inte ha gjort ngn. skillnad för människorasens fortsatta existens. Barn som lider, finns det väääääldigt gott om ändå.

Vi har redan en förlorad generation i dagens unga - deras framtid skulle jag verkligen inte vilja ha.

---

Finanskrisen trodde jag var det stora skalvet - men visade sig vara ett kraftigt förskalv. "Patienten" hamnade på IVA, med respirator, dropp & alla andra livsuppehållande åtgärder. Det fördröjer bara det oundvikliga - botar inte.

Intressant att de som har makten inte såg vad som var på väg att hända 2008. De hånade elr ignorerade de som varnande för kollapsen.

---

En viss religion kommer att dominera det/de kommande århundradet/-dena.

Men…då har den här skröpliga, gamla gubben, redan tagit ned skylten & flytt fältet.

//L

[Tigerbeer55]
10/9/14, 5:25 PM
#11

9# Jag tror då inte att 0# sagt något för att skrämma upp sina medmänniskor. Hon tog ju bara upp det till diskussion?

10# Att barn föds har en mening, de har en uppgift att fylla det är därför de kommer hit till jorda. Du får det till att det är synd om alla ungar som föds men så är det inte. De är alla viktiga och en del av något större. Jag har själv fyra barn och jag skäms inte ett dugg att jag fött dom, tvärtom är jag en mycket stolt tigermamma! (De är vuxna men det blev folk av alla fyra)

Den förlorade generationen som du kallar dom - du vet väl att det aldrig är för sent att ändra sej? Det finns hopp för alla.

Jane-Lyzell
10/9/14, 7:00 PM
#12

9. Jag förstår din reaktion och vist väcker det mycket rädslor och jag tror det är just det vi behöver titta på våra egna rädslor för just detta - man måste våga se rädslan i vitögat för att eliminera den- Jag tror det är bra titta på rädslan i bland - för då finns det inget att vara rädd för.

Då vet man att om det skulle ske - så gör det det av en orsak och efter krig kommer den efterlängtade freden och en ny början🌺

Antingen på denna sidan livet eller andra🙂

Menar alla dör förr eller senare - vare sig man gör det i krig eller annat- det är en sanning☀️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
10/9/14, 7:02 PM
#13

10. tack för din härliga story🙂

Jag har själv 5 barn och gift - 🤪

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Lynxx
10/12/14, 8:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

#13 🌺

-------

Andra får så klart skaffa hur många kottar & gifta sig hur många ggr. de vill.Tummen upp Vad det betr. - så är det inget jag har ngr. synpunkter på. Det är deras "huvudvärk".

-------

Nota bene!; De är inte dina elr. mina barn - de är våra!

-------

Ja, nu var ju detta inte enda anledningen till att jag inte fröat av mig - det finns "hundra" andra anledningar i mitt fall - men de e ju irrelevanta här.

Jag vet ju att han finns - har "sett" honom ngr. ggr - inte fysiskt - men för min "inre" syn.

Han kom bl.a. en gång, när jag var som sämst. Jag satt i soffan & blundade - jag var helt utslagen. Då kom en liten pojke & ställde sig framför mig, sträckte ut sin högra arm & smekte min vänstra kind.

Bara fantasi? Ingen aning….men det var väldigt påtagligt. Varför skulle det vara ett barn isf? Hade jag fantiserat - skulle jag ha valt en snygg (brasiliansk?) 25-årig brutta som hade trösta mig (se henne till höger i bild). 😉

Det har jag fått förklarat som att det var den son jag skulle fått, om jag skaffat barn i detta livet. Det har jag heller ingen aning om det stämmer?

Har sett honom ett par ggr. till - bl.a. när han lekte i ett lekrum med div. saker - t.ex. ett litet, litet hus - som han kunde krypa in i & kika ut genom fönstren. Det fanns rep, som han kunde klättra i. När jag fick se honom - satt han & spelade piano - men slutade då att spela & satte sig vid min vänstra sida en kort stund. Sedan kröp han in i huset & kikade ut.

En annan gg. var ute vid ngt. som liknade en radhuslänga - där var åxå ett annat barn - som jag först trodde var en tjej (av kläderna att döma), med en slags page- elr likn. frisyr. Svårt å se - det var en bra bit bort. Det var dock en kille - ngn. slags indian - liknade de som finns i Sydamerika. Dock var det en väldigt kort glimt - innan allt försvann.

Jag har ingen aning om detta e fantasier elr. inte? 🤔

-------

"Den sko som passar en person, skaver en annan". - Det finns inget recept på ett liv som passar alla. 

"Den största utmaningen är att vara sig själv, i en värld där alla försöker få dig att bli någon annan".

//L

Jane-Lyzell
10/12/14, 10:05 AM
#15

14. 🌺

spännande - ja så kan det vara - ska bara korra lite i detta😉

Nota bene!; De är inte dina elr. mina barn - de är våra! - barnen är sina egna och vi får ha dem till låns en stund att vårda🌺

pst , hemsk bild på en anorektisk kvinna - ser helst att ta bort den ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Rickard77
10/14/14, 4:02 PM
#16

Jag är väl knappast medial. Men jag har i så fall haft "varsel" i mina Drömmar sen flera år tillbaks. Drömmer ofta om att det blir kärnvapenkrig och att det är Ryssland som startar världskriget. Och att de kommer att annektera hela europa och göra oss till lydstater likt de forna sovjetstaterna. Sådan aktivitet som ryssarna har just nu i östersjön så är det väl inte helt otippat om de förbereder något, det har ju tillochmed representanter inom försvaret hävdat.

Men naturligtvis får man hoppas att det inte blir så!

Rickard77
10/14/14, 4:02 PM
#17

Jag är väl knappast medial. Men jag har i så fall haft "varsel" i mina Drömmar sen flera år tillbaks. Drömmer ofta om att det blir kärnvapenkrig och att det är Ryssland som startar världskriget. Och att de kommer att annektera hela europa och göra oss till lydstater likt de forna sovjetstaterna. Sådan aktivitet som ryssarna har just nu i östersjön så är det väl inte helt otippat om de förbereder något, det har ju tillochmed representanter inom försvaret hävdat.

Men naturligtvis får man hoppas att det inte blir så!

wissan
10/14/14, 5:01 PM
#18

Jag tycker inte att det är konstigt att man får krigsvarslande Drömmar i dagens läge. Vi matas med krigslarm och rapporter om pågående krig varje dag i tidningar, på nätet och i teve. Den som drömmer om sådant på nätterna är inte konstigt alls och behöver inte betyda något alls heller. Även om man inte ser nyheterna på teve eller läser dagspressen så veta man ändå vad som pågår och det är bara normalt att fundera på sådana ting, även när man sover. 
Jag är inte ett dugg skrämd eller rädd, det som sker det sker och jag kan ändå inte ändra mycket.

Allt har inte en mening om du inte ger det en……

_Fisken
10/14/14, 9:03 PM
#19

Cuba-krisen, Balkan-krisen, Ubåts-krisen, Ukrina-krisen….jag har hört det i 40 år. Spaltmeter efter spaltmeter. Ryssen har varit lite "off" typ 10 år. Nu har de repat lite mod i sig igen. Muslimerna är förbannade på USA. What's new?  :-/

Lynxx
10/16/14, 12:55 AM
#20

Även om det inte blir världskrig - finns det lika hemska saker som väntar:

Den mänskliga faktorn, slarv & nonchalans, kommer att få hemska följder - när man inte ens har ngn. respekt för ngt. så allvarligt som Ebola. Ngt. som denna artikel är ett xpl. på:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5992128

Det blir som på den "gamla goda tiden" när skepp & fartyg fick ligga i karantän* - innan de tilläts lägga till vid kaj.

*Ordet härstammar via franskans quarantaine från det italienska uttrycket quarantena, och betyder närmast "fyrtio dagar". Kravet på fartyg som anlänt från fjärran länder och deras besättning, var att ligga isolerade på redden, ankra på anvisad plats vid gul karantänsboj, i fyrtio dagar, för att bevisa att det inte fanns någon pest eller annan smittsam sjukdom ombord,  innan de släpptes in i hamnen.

Inkubationstiden för Ebola är 3 veckor - ingen höjdare att sitta i karantän, i ett flygplan så länge…

---

Ryssen ja, den rustar för fulla muggar - å det är inte slangbellor & ärtbössor, det handlar om.

Jätteubåtar med kärnvapen på Kolahalvön:

http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/fartyg/article3856237.ece

Ryssland rustar upp kärnvapenflottan i norr. Det är första gången sedan Sovjetunionens fall som antalet strategiska stridsspetsar ökar i området kring Kolahalvön, bara 50 mil från den svenska gränsen.

Nya Borei-klassen, 170-meters strategiska atomubåtar (En fotbollsplan t.ex. skall vara mellan 90 och 120 meter lång ). Totalt ska Ryssland bygga åtta båtar i Borei-klassen. De kan maximalt ha 16 strategiska robotar av den nya typen "Bulava", med vardera sex stridsspetsar, ombord (totalt 768 stridsspetsar).

Gubber & kärringer - huk er i bänkera - för nu ladder en öm!

//L

Annons:
Lynxx
10/16/14, 4:42 PM
#21

Precis som jag skrev i ovanstående inlägg kl: 00:55: "…Inkubationstiden för Ebola är 3 veckor - ingen höjdare att sitta i karantän, i ett flygplan så länge…"

Ett ½ dygn senare kom denna artikel: 

Ett flygplan från Air France isolerades på en flygplats i Madrid, sedan en passagerare uppvisat misstänkta ebola-symptom…

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5993000

Vare sig just detta nu är elr inte är Ebola - så kommer alla liknande fall att ställa till det ordentligt - om varje person, med feber etc. skall kollas & isoleras, med passagerare & besättning sättas under bevakning i flera veckor, plan ställas på backen, för att saneras - då blir det kaos.

…alla passagerare och besättningen fick lämna planet, sedan de lämnat sina personuppgifter…

----

Mmm…Moder Jord har sina metoder att säga ifrån - allt skarpare, ju mer hon tröttnar på våran framfart!

//L

Lynxx
10/19/14, 1:19 AM
#22

Ryssen finns i våra farvatten - den som är förvånad räcker upp en hand.

Uppgifter: Skadad rysk ubåt utlöste försvarslarmet - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5994814

Kanholmsfjärden ligger precis utanför min ytterdörr!

//L

Jane-Lyzell
10/19/14, 11:05 AM
#23

21. Ja hua så rätt du har

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
10/19/14, 11:05 AM
#24

22. sceeri

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lizaohman
10/21/14, 4:21 PM
#25

För mig har det känts som att 3:e världskriget startade i och med terrorattacken 9/11.  Terror på en ny, enorm skala - och den senaste upptrappningen är IS. De bara poppade upp i allmänhetens medvetande och verkar ha hur mycket pengar och vapen som helst (oljepengar sägs det). Det står väl inte på förrän de äger Mellanöstern och sedan utvidgar. Och tänka sig att man tyckte al-qaida var ruggiga. De här IS sparkades ut av al-qaida, det är den graden av ruggighet som de visar!!

Annisangel
10/21/14, 5:41 PM
#26

I så fall gäller det mig själv också… 3:e världskrig… Passande benämning. Alla i min omgivning kommer få en chock som heter duga…. :( Ont i magen…. Usch! Men, samtidigt är det ju såå att det behöver rensas ut både högt och lågt så jag är inte förvånad om man säger så…. :(

Många Goa Kramar

Annisangel

[Anatis]
10/21/14, 6:28 PM
#27

Hej !

Man ska vara väldigt säker på sin sak innan man går ut med den här  informationen så även inom spiritualism vilken jag värnar om så var vaksamma över varsel och ha kunskapen om vad som verkligen ska komma att ske.

Inte bara lyssna utan reda ut under seans.

Annons:
Sorgfågel
10/21/14, 7:26 PM
#28

DET BLIR INGET 3: E VÄRLDSKRIG !!! Tänkte ni ville veta . Kram från mig ♡

Jane-Lyzell
10/21/14, 9:28 PM
#29

27 Kan hålla med dig - men vi får se vad det betyder - jag skrev det kan gälla mig själv- dilemma detta med varsel- har alltid varit och kommer alltid förmodligen att vara🤪

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
10/21/14, 9:29 PM
#30

28 Härligt - det tror vi på❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lynxx
10/24/14, 12:56 AM
#31

Det behövs inget WW3 heller. Annat, lika effektivt - om än i en mer utdragen takt - kommer att få samma resultat.

Vi kommer att decimera antalet människor & alla andra djur- & växtarter, drastiskt, även utan hjälp av skjutvapen, granater & bomber…& allt vad annat, dessa galningar kan hitta på.

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." - A. Einstein

----

Ty - idag finns inget som tyder på att användandet av fossila bränslen minskar. Snarare ökar den f.n. - med resultatet att det, globalt, kommer att vara flera grader varmare vid nästa sekelskifte. Det mesta av de markområden, som inte redan nu är - kommer då, att vara ofruktbar öken.

De som ev. fortfarande lever om ngr. decennier - får flytta ner i haven, undan hettan & där försöka hitta sätt att livnära sig.

Till det kommer den enorma giftanvändningen - i både produktion av livsmedels- & andra produkter. Plasten finns redan nu i stora "kontinenter" i haven. Den bryts ner till pytte-pyttesmå delar - som sedan (de få som vi inte fiskat bort) havslevande djur får i sig. Ingen vet idag hur illa detta påverkar dem - men…de förgiftas absolut av div. kemikalier i plasten.

Grundvattnet förgiftas allt mer. Läkemedelsrester kommer ut i haven, via våra reningsverk (förutom allt det som läkemedelstillverkarna vräker ut, via sina avlopp).

----

Om ett antal år kommer nog en "viss hamburgerkedja" & alla andra med den att, helt avsiktligt, börja saluföra burgare fulla med larver!! Yum - Yum!! 👍

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=5997853

Men…med en massa ketchup till - går det nog ner, det åxå.

//L

Jane-Lyzell
10/24/14, 11:37 AM
#32

31 Ursh o fy - ja ingen bra prognos 😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
10/24/14, 11:42 AM
#33

31 Detta citat lånar jag🌺

 "I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." - A. Einstein

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
10/24/14, 11:56 AM
#34

🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
10/24/14, 12:01 PM
#35

🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lynxx
10/25/14, 2:37 PM
#36

Ja, människan är - undantaget ngr. få individer, som bekräftar regeln - den mest korkade varelse som någonsin gått i ett par skor, på denna planet. Där tog skapelsen i så den spräckte livstycket. 😮

Men; "Om man inte går för långt, vet man inte hur långt man kan gå"

Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. - T. S. Elliott

Världen slutar inte med en smäll, utan med ett kvidande.

"This is the way the world ends; Not with a bang, but a whimper." - T. S. Elliott

//L

Medda
10/27/14, 12:05 PM
#37

Jag har själv haft liknande tankar. Det är så mycket som händer runtom i världen just nu, vi kanske blir mer varse om det pga internet mm, men det är fortfarande skrämmande. Särskilt skrämmande är Isis framfart och deras hot mot allt och alla som inte har samma grund värderingar. Sen får vi inte heller glömma Rysslands "indirekta hot" genom att flyga över olika länder.

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

Jane-Lyzell
10/27/14, 1:51 PM
#38

Ja fya mej kanske inte så konstigt - man får upp dessa tankar 😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lynxx
10/30/14, 4:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Oh! Oh! 😕

//L

Jane-Lyzell
10/30/14, 4:49 PM
#40

Ha ha ha 😎

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Cristine
10/30/14, 10:02 PM
#41

Vi får hoppas på att folket och kongressen kan övertala Obama om att inte sskicka marktrupper.

http://consciouslifenews.com/concerned-about-isis-about-endless-war-limits-force/1177661/

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Upp till toppen
Annons: