Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1212 ggr
Jane-Lyzell
10/7/14, 1:13 PM

Hälsa och Medialitet

Vad jag märker just nu eller sedan en tid tillbaks är mediala , medium och healers som går in i väggen!?

Då kan man ju fråga sig varför då ? det borde ju inte vara så!

Jag tror det beror på att de mediala gåvorna missbrukas - det vill säga man arbetar för mycket - mer en vad den egna fysiska kroppen klarar av.

Därför jag personligen är emot att göra vår bransch till ett yrkes kår - det kommer aldrig sluta väl.

Få klarar att arbeta heltid med vårt område - det kostar för mycket egen energi….

Du som är medial vad gör du själv för att behålla din egen kraft ?

Jag själv mediterar och tar promenader och just nu rensar jag kroppen med att fasta (2 dagen) 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Lynxx
10/9/14, 1:28 AM
#1

Det är just det - när man tycker ngt. är stimulerande & intressant - så är det svårt att låta bli, svårt att begränsa!

Bara lite till…ska bara göra detta åxå…är så sugen på att få se resultatet. Å det här, det måste jag göra…å det här…å det här…

Det dyker upp nya intressanta utmaningar, hela tiden. Man förnekar elr. förstår inte vad symtomen beror på - utan man laddar ännu mer, för att övervinna motståndet som energibristen orsakar.

Till slut blir det soppatorsk! Å där står man, utan att kunna komma ur fläcken…

Det känns inte som att det är påfrestande på samma sätt som negativ stress.

Fråga de som har gått in i väggen - många av dem är s.k. A-människor - d.v.s. de drivs av ett intensivt intresse. Mentalt uppfattar de det inte som stressande.

http://www.psykologiguiden.se/www/pages/?Lookup=typ%20A-beteende

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article17140097.ab

Men…resultatet blir det samma som vid långvarig, negativ stress.

Stress är stress, är stress, är stress…oavsett orsaken.

//L

Ians
10/9/14, 9:14 AM
#2

Meditation är toppen, om man inte slarvar med det så kan det få en att dra ner på takten tom. och få tid att känna hur myc

Men håller med om att man nog inte skall vara beroende av "det andliga" för sin försörjning, det är Då det brukar tummas på kvalitén också!

Jane-Lyzell
10/9/14, 10:11 AM
#3

1 Ja stress är stress- tyvärr- men om man får ur sig den med fysisk aktivitet brukar det gå bra - men stressade människor hinner inte det, tyvärr

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

H-lena
10/11/14, 6:43 PM
#4

Mycket intressant iaktagelse. Jag gör ju en hel del läggningar och avläsningar på min fritid och känner att det tar på krafterna trots att det är en så liten del av mitt liv. Så ibland känner jag att "stopp! nu orkar jag inte göra något mer på ett tag." Sen kommer viljan tillbaka att hjälpa och då tar jag emot människors frågor igen. Mitt mål är ju att få något tillbaka också, förutom erfarenhet. Frågan är om jag någonsin kommer att komma dit! 

Har också svårt att ha människor väntandes, att jag accepterad deras förfrågan men sen låter det gå lite tid för att ge mig själv lite andrum, det blir en stress för mig att veta att någon väntar så därför tar jag det hellre på en gång. Detta resulterar i att jag kanske inte gör ett så bra jobb som jag egentligen kan göra. Orkar inte lägga ner tillräckligt med energi! Så det är svårt. Tror att de som jobbar inom den här branschen verkligen bryr sig om sina kunder, och vill hjälpa så himla mycket att de ibland tummar på sin egen hälsa.


Jane-Lyzell
10/11/14, 11:22 PM
#5

4. Tyvärr har du rätt - det är nog flera som tummar på sin egen hälsa tyvärr

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

tarantass
10/11/14, 11:44 PM
#6

Viktigt ämne. Att inte kunna säga ifrån och sätta gränser är ju också litet av en folksjukdom bland "snälla" människor. Känner man sedan att gåvan ger ansvar blir det nog inte lättare. Men börjar man bränna ut sig gör man ett sämre jobb och går man vidare tills man är utbränd kan det ju hända att man är handikappad för livet sedan, och vem gagnar det.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Annons:
Jane-Lyzell
10/12/14, 10:08 AM
#7

6. Ja tyvärr

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: