Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 1620 ggr
Ians
2014-08-25 17:08

Hur känslig får man lov att vara?

En fråga jag ställer mig när jag kikar in på ett annat forum och det tycks råda en riktig fight mellan två medium.

Får man vara så känslig att man blockar den andras kommentarer? 

Det är många som frågat sig flera gånger vart all ljus och kärlek försvann? Spolade vi ner den i egoismens "toalett", och väljer att bara se vår egen åsikt som den enda rätta?

Vart hamnar vi då tillslut? Blir det inte lite ensidigt om man bara accepterar dem som tycker som man själv?

Nu tänker jag i förstahand på dem som tillsyvendes och sist tror på det andliga, ett liv efter döden, och själarnas förmåga att göra sig hörda från andra sidan. De som är skeptiska till det, är inte dem jag adresserar i min frågeställning här.

Utan bröder och systrar i tron, som man borde ha mer gemensamt med än det som ev skiljer oss åt. Vi är individer så visst tror vi lite på olika sätt, utefter erfarenhet och vad vi gått igenom i livet i övrigt. Men vi Tror om än på lite olika sätt! Är det inte det som är det viktigaste? Eller Måste vi alla tro på samma sätt?

Vad är det som får oss att Motarbeta varandra? Gräla och känna oss på hoppade så fort någon har en lite avvikande åsikt?

Kanske svaret ligger i att vi nog alla är "hyper känsliga" individer, annars hade vi inte känt av något alls, och det gör oss till mycket sårbara individer också!

För inte är det så enkelt som endel belackare påstår att det är Egoismen som tala!?

Jag vill inte tro det iaf, utan jag tror att vi alla är mycket känsliga för energier i både tid och rum, och energier i det som blir sagt och skrivet. Att vi en del dagar är extra känsliga och därmed läser saker uti från det, och glömmer att vi läser med vår egen frustration, nedstämdhet eller av annan anledning, känslighet som röst i vårt eget huvud! Som ibland får det att koka över, för vi tolkar vår egen frustration in i det som någon skrivit eller sagt.

kanske har inte den som postade inlägget menat på just det viset? Eller ens haft en tanke åt det hållet!

Jag talar fortfarande om med bröder och med systrar 😉 eller det som borde vara våra med bröder och med systrar, i tron på det andliga.

Vem har då rätt och vem har fel? Själv tror jag att den dagen vi har fullständig visshet, så spelar det inte längre någon roll vem som hade rätt och vem som hade fel, eller om vi alla har fel i det mesta, men rätt i sak.

Låt oss stilla oss, och fundera på vad som för oss tillsammans, vår mesta gemensamma nämnare, istället för att kämpa för att få rätt i allt till punkt och pricka!

Eller hur tänker ni?

Kanske dags för oss alla att fråga oss …."Hur känslig får man lov att vara?" 😍

Annons:
[NeferNefer]
2014-08-25 17:15
#1

Min personliga åsikt, ta den eller förkasta den, är att vi alla lever i lite olika världar där lite olika saker ingår. I takt med att vi utvecklas utvidgas våra personliga världar och fler saker kan tillåtas ingå i takt med att vi får förmåga att förstå dem.

Således kan jag tänka om saker som andra berättar att det där var ju konstigt, sånt känner jag inte till, men det är kanske helt normalt i den personens värld. Bara för att jag inte har upplevt samma sak betyder det inte att det inte kan gå till på det sättet.

Samma öppenhet förväntar jag mig att andra ska visa mig, och kan de inte det, så ingår det väl inte i deras värld att sådan öppenhet kan finnas. Och då är det så.

Bara mina tankar. 🙂

Ians
2014-08-25 17:19
#2

NeferNefer….mycket bra tankar !

[NeferNefer]
2014-08-25 17:23
#3

Tack, snälla Ians.

Jane-Lyzell
2014-08-25 18:31
#4

2 tror det handlar om att människor inte vill bli ifrågasatta!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
2014-08-25 22:16
#5

Det enda jag har svårt för är när någon pekar med hela handen och säger: du har fel! Punkt!

Det är oftast andevärlden vi diskuterar, och alla har sin egen upplevelse och tankar om detta. Den gången vi kan peka med hela handen och säga att "du har fel" är när vi märker att någon är helt ute och cyklar så att det faktiskt gör skada, eller försöker tjäna endast mammon och far med bedrägeri. Varför kan vi inte oftare säga, "jag håller inte med dig, jag tror så här, det är min erfarenhet"…?

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annisangel
2014-08-25 22:43
#6

Jag tror också det kan handla om att man många gånger glömmer bort att vara ödmjuk. Man fastnar i känslan att ens egen sanning är den rätta. Fast det finns många tusen andra som tycker att deras sanning är rätt. Ska man "baka medium", glöm inte bort den viktiga ingrediensen ödmjukhet. Så går mina tankar… Tack för att jag fick tänka till

Många Goa Kramar

Annisangel

Annons:
Jane-Lyzell
2014-08-26 00:45
#7

så kloka ord Elpida🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: