Annons:
Etikettandlighet
Läst 897 ggr
Ians
8/24/14, 1:54 PM

Vad gör man.....

Alla har vi väll stunder då vi funderar på om det vi känner, förnimmer och upplever kanske bara är fantasier?

När det verkar långt sedan förra gången, och man funderar på om man bara inbillat sig!?

Iaf har jag det emellanåt, kanske är jag unik, eller bara lite vantrogen 😉

För mig r svaret på vad det beror på, att vardagslivet tar över med sin oro och stress!

Bästa medicinen för detta är att meditera diciplinerat varje dag! Så kommer jag snabbt på banan igen! Det är ofta så att när jag kommer i dessa svackor upptäcker att det var länge sedan jag satte mig och mediterade. Man liksom kommer upp på en våg och surfar på den tills man upptäcker att vägen tagit slut för en bra stund sedan och man står på backen och försöker surfa vidare 😂

Hur gör ni när ni märker att ni tappar fart….eller gör ni aldrig det? Det kanske bara är jag som känner av detta?

Någon som har fler tips? På vad ni gör när ni börjar "torr surfa"  bra meditationer och affirmationer.

Annons:
Jane-Lyzell
8/24/14, 2:42 PM
#1

Ja , jag gör nog som dig - fördjupar mig i meditation🙂

alla har svackor mer eller mindre i livet- det tråkiga människor gör då är ofta att de söker hjälp utanför sig själv istället för att lyssna inåt på sin högre egna kunskap🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
8/24/14, 10:15 PM
#2

Tja, vad gör jag egentligen…

Som du skriver Ians så tar vardagen ibland mer tid och plats. Det gör att jag ibland försöker "stressa" fram en meditation. Felet är bara att jag egentligen bara är halvt närvarande…😮Då får jag verkligen boka tid med mig själv, stänga av allt runtomkring och veta att just den där tiden är BARA till mig själv. Och även som du skriver själv, göra det oftare en period. 

Och ibland får man bara acceptera att vardagen tar mer plats, att vi kanske stänger av lite för att bara orka fungera som människa, partner, förälder etc. .. och ändå älska oss själva och känna att det är ok - ett tag iallafall 🙂Vi får ju aldrig glömma att vi själva är lika viktiga som de vi har runt om oss😉

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ians
8/25/14, 10:58 AM
#3

Precis Jane,

Många väljer att gå en till kurs som lovar mycket och håller tunt! När svaren finns inom oss! Tänker på boken "Alkemisten" som handlar om en pojk som söker svaren längre och längre bort hemifrån, för att till slut återvända och finna att svaret fanns där hemma helatiden!

Min tolkning är att man finner den inombords, visst kan man behöva lite hjälp ibland, och då är väl inte enkurs helt fel. Men alla dessa snordyra kurser som skall få en att se allt på kursarrangörens sätt det är jag lite skeptisk till.

Bara för att någon funnit ett sätt att jobba, så betyder inte det att det är det enda rätta. Vi dövar den inre rösten och köper lösningar utifrån. 

Är det inte så då att vi stryper vår gåva istället för att utveckla den?

Upp till toppen
Annons: