Annons:
Etikettvägledning
Läst 1512 ggr
Cbossen
8/12/14, 9:25 PM

Sammanträffanden

Hej på Er! Jag är ganska ny här. Skrev ett liknande inlägg i ett annat forum här på iFokus, men gör ett försök även här. Jag har alltid varit ganska öppen, men medvetet försökt hålla mig stängd eftersom jag tycker det är lite läskigt. Den senaste tiden har jag varit med om flera märkliga sammanträffanden. Som att jag fick för mig att googla namnet på en barndomsvän jag inte tänkt på under måååånga år, dagen efter var han med om en olycka och gick bort. Eller att jag börjar tänka på en person, för att några sekunder senare springa in i honom. Eller att jag av någon konstig anledning när jag satt på bussen började tänka på en föredetta chef, för att en halv minut senare åka förbi en lastbil som hade hennes förnamn tryckt på släpet som loggotype. Eller att jag under tre dagar i rad, fick enormt märkliga sammanträffanden kring en kille, som några dagar senare svek mig. Dessa sammanträffandena blir fler och fler. Jag tycker det är ganska läskigt, eftersom jag inte vet vad det betyder riktigt och inte kan tolka det. De dyker upp allt mer i vardagen. Många är ickesaker som jag inte tror betyder något, men vissa är lite skrämmande. Jag diskuterade det med en vän som är ganska öppen. Hon trodde att det kanske bara är ett sätt för de som är med mig, att visa att de finns vid min sida. Har ni någon erfarenhet av liknande händelser?

Annons:
vindfrost76
8/12/14, 9:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Tror att det kallas universums synkronisering . Låter som om du är synsk.En fin gåva :) va inte rädd.

Nicollan
8/12/14, 10:03 PM
#2

Åh jag har en jättebra bok som handlar om tecken och sammanträffanden! Ett tips. "Vägvisare, Universum viskar till dig" av Denise Linn.
Står jätte mycket fint där, om att allt har en mening och det finns tecken överallt. Det står även i boken om detta , en psykiatriker myntade termen "Synkronicitet" för att beskriva just dom här sammanträffanden som vi ibland stöter på 🙂
Tror den finns på engelska också och heter "Signposts"

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Jane-Lyzell
8/13/14, 5:03 PM
#3

Synkronisitet med varsel - ja vist vill dom visa dig något😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Cbossen
8/14/14, 8:27 PM
#4

Tack för svar. Den boken ska jag def. försöka hitta . Men med risk för att låta dum, finns det personer som är synska? Ändras inte framtiden hela tiden, beroende på våra val? Även om det går att spå framtiden, om man väljer att fortsätta på samma väg :)

Jane-Lyzell
8/15/14, 12:37 AM
#5

4, hmmm jo ja kanske en del ser det som kommer att ske oundvikligen - märkligt ja

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: