Annons:
Etikettandlighet
Läst 4116 ggr
Jane-Lyzell
7/21/14, 9:53 PM

Vad är så farligt med andlighet ?

Ja man undrar ju vad det är som är så farligt med andlighet så vi behöver en hel kår av skeptiker som antastar oss och det vi gör och står för!

Var i kyrkan i lördags , visserligen på ett bröllop men den prästen var fantastisk- om det fanns fler präster som han skulle jag gladeligen gå i kyrkan🙂

Vad är skeptiker och humanister egentligen rädda för- sin egen ande? eller vad? - ser de attackera, en den ena sajten efter den andra och gärna med  hänvisningar till sk troendes inlägg i sina signaturer - blir väldigt fanatiskt i mitt tycke…… varför denna fanatism? 

är vi andligt troende så farliga ? - vi vill ju hjälpa människor inte själpa, hmm…….

Jag personligen har spaltmeter med lögner och förtal av mig som person och våran gård- man undrar ju vad är dom rädda för? 

hmmm……blir inte klok på dem- Jag är snäll , är väldigt ombryende om mina medmänniskor och vill alla väl - hur gör man då för att få dessa ortoende att inse vi vill ingen illa ! 

Man blir kollrig av dessa förföljelser på nätet- även om jag inte skriver på deras sidor så har det sten koll på vad jag skriver….

Och de kan liksom inte låta bli att skriva om mig och andra - tja se själva!

http://gesusbloggen.wordpress.com/2014/07/21/fraga-jane-fastnar-andar/

http://skepticism.ifokus.se/discussions/53be3c3f8e0e744d9d000365-teorier-om-varfor-medium-far-leva?discussions-1

Dom har nog fått solsting ☀️- stackarna 🤫

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Lynxx
7/22/14, 8:10 AM
#1

Det handlar i stort om avund - de unnar ingen annan ngt de inte har själva. De är felmonterade mellan öronen - inget som de, eller ngn annan kan göra ngt åt, i alla fall inte för närvarande. Det sämsta man kan göra, är att ge dem den uppmärksamhet de är ute efter. För dem är det ett sätt att bli bekräftade, ngt de saknar där ute i verkligheten.

Tjejer som var väldigt attraktiva, hade ett h-vete i skolan - de andra tjejerna djävlades med dem - helt enkelt p.g.a. avund. Inte så att de gick på dem direkt, ansikte mot ansikte - utan gjorde saker mot dem bakom deras ryggar. Lade skräp i deras jackfickor, baktalade dem & liknande. Manliga lärare kladdade på dem, o.s.v.  o.s.v.

Allt som inte överensstämmer med näthatarnas trångsynta, inskränkta världsbild, är ngt som, enligt dem,  inte skall få finnas. Deras sanning & endast den, är den enda rätta.

Fördomarna frodas som ogräs.

Ett exempel är ju att 10-12% av de röstberättigade i Sverige, röstar på SD!

Börjar man ta intryck av näthatarna, försöker bemöta & inlåta sig på en diskussion med dem & inte bara, helt enkelt, ignorerar dem - så har man gjort sig själv en rejäl otjänst. Inget kan ändra på dem, tyvärr.

---

Det är t.ex. bara ngr decennier sedan som homosexualitet slutade anses som en sjukdom, här i Sverige, nota bene! Homosexualitet i Sverige slutades ses, av myndigheterna alltså, som en sjukdom 1979, och blev därigenom det första landet i världen att sluta med det. I många länder är det fortfarande straffbart.

Det finns många - ännu idag, även i länder med bra utbildning (den s.k. västvärlden) - som tror att det går att bota! Det kanske man kan göra i framtiden, när man börjar göra motsvarande sak med hjärnan, som man gör idag med resten av kroppen - plastkirurgi - som har blivit en enorm industri numera. Inte i bokstavlig mening naturligtvis, men manipulera hjärnan, rent fysiskt, har man redan börjat med & värre blir det framöver, ju mer man lär sig om den.

---

Världen är full av människor som har de mest konstiga idéer. En del förnekar fastställda sanningar - t.ex. sånt som judeutrotningen under andra världskriget, månlandningen är bara fejk, etc. etc. Exemplen är hur många som helst.

//L

[Pandette]1
7/22/14, 9:29 AM
#2

Varför frågar du inte dem? 

Med humanister, menar du humanisterna, organisationen?

[Pandette]1
7/22/14, 9:33 AM
#3

Den sista länken, vad var det för konstigt med den?

Jane-Lyzell
7/22/14, 12:01 PM
#4

1 Vilket klokt och bra inlägg- tack🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
7/22/14, 12:02 PM
#5

2. det går inte prata med dem jag har försökt!

Ja jag menar Humanisterna som org.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Pandette]1
7/22/14, 12:15 PM
#6

Ja, du kan inte diskutera det här, eftersom man inte får vara skeptiker här. Sen undrar jag om du kanske missförstår vad det är de säger till dig?

Annons:
Jane-Lyzell
7/22/14, 12:20 PM
#7

6. vill inte diskutera det heller med dem - ingen ide och snart ingen ide med dig heller som jag antar är en i deras led, eller?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Pandette]1
7/22/14, 12:21 PM
#8

#7  Okej,  men varför bryr du dig då, om du inte vill diskutera det hela?

Jag är inte i något led alls.

[The new Woo]
7/23/14, 12:49 PM
#9

Varför tror ni de är rädda? Jag har haft många givande diskussioner med sk skeptiker och det fungera hur bra som helst, ingen av dem har varit rädd bara intresserade. Problemet tror jag är att vissa mediala inte diskuterar och förklarar för dem.

Jane-Lyzell
7/23/14, 3:22 PM
#10

9. Jag har förklarat o förklarat men ……det har aldrig fungerat…..de vill inte att vi mediala har rätt- så det blir endast hetsjakt på os troende vilket är så synd - kul du lyckats då, tror du hör till minoritet, tyvärr

Nu talar jag om dem som finns på nätet - inte dem som är öppna skeptiker som man möter irl ibland - de är mer intresserade.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Wolf.]2
7/24/14, 7:56 AM
#11

Ja du man kan undra varför det ska vara så där och du om nån har ju verkligen vart och är utsatt så jag förstår du kroknar men försök att bara skita i dom.Varför ödsla energi på dom.

Inte lätt att ignorera dom jag vet för jag har själv vart där och försökt föra diskussion och fått på båten men har lärt mig den hårda läxan att bara skita i dom för varför kasta pärlor till svinen.

Det är en väldig skillnad på nätskeptiker och dom man möter IRL,har några i min vänkrets men inte fasen beter dom sig så där.Tvärtom det är hur underbara och hyggliga personer som helst.

Tänk så som Lynxx skriver det är avund om än omedveten många gånger.Det enda dom är ute efter är att manipulera hjärnan på oss med sitt raljerande och dryga retorik och på så vis försöka sätta tvivel just för vi har en trygghet och övertygelse som dom själva saknar då åker orden vetenskapliga bevis upp,sjukdomar och en massa jidder jadder om starka piller eller påverkan på annat vis.Vet inte hur många diagnoser jag fått genom årens lopp av olika skeptiker ,ganska roande om man tänker efter i all den tid jag inte tar ett huvudvärks piller ens😃

Vetenskapen kommer nog aldrig att kunna bevisa andens existens och tur är väl det för då skulle det bli ett himla hallå och andarna skulle inte lämnas ifred för värdsliga vetenskapliga tester.

Men visst tusan tröttnar man,som dig har jag utsatts för lögner men man får lära sig att inte ödsla energi på dom där.Försök att släppa tanken på dom,låt dom hålla på och får dom inget mothugg blir det inte lika kul längre.

Vore det inte underbart om alla troende bara ignorerar dessa personer och smyger dom in på seanser med dolda mikrofoner som sen läggs ut i bloggar mm så får vi komma ihåg att dom budskap som kommer fram landar rätt hos den dom är ämnade för inte skeptikern i publiken Skrattar utan den som verkligen ska ha budskapet.

Det kan ju låta hur fel som helst hos den person det inte är ämnat för medan det faller helt rätt hos den som ska ha budskapet och en och annan skeptiker övertygas ju också ibland,det har vi ju sett😎

Bara strunta i,ignorera och gå vidare med ditt,fyll dig med ren positiv energi och låt det negativa rinna av dig.Inte lätt jag vet av erfarenhet men med envishet går allt 🌺

Jane-Lyzell
7/24/14, 9:45 AM
#12

Vetenskapen kommer alltid ligga ett steg efter- och många gånger är just beprövad vetenskap rent farligt 10 år senare !?

Läste i tidningen i dag -att de forskat fram att hundar är avundsjuka- till vilken nytta då?- vi hundägare vet ju det endå!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
7/24/14, 10:40 AM
#13

Håller med Wolf i inlägg #11

Ignorera är en metod som skänker mer lugn i själen, ex florerar jag här på iFokus med en brasklapp i en känd skeptikers signatur numer, sedan jag snoppade av vederbörande rejält. 

Men det skulle inte falla mig in och följa den brasklappen, för att se vad Hen skriver om mig eller ens tycker. Varför skulle jag det?

För att göra mig själv illa? För jag vet ju redan att Hen inte har något gott att säga, annars hade Hen inte hängt ut mig alls!

Vid pm kontakt påpekade jag bara att jag ser det som lite lustigt hur lätt stötta en del "skeptiker kåren" tillåter sig att vara, medan de gladeligen hänger ut sina meningsmotståndare utan prut, och dessa förväntas tycka att det är ok. 

Det anses då i raljerande ton att… det skall Vi tåla, för vi har fel! Medan det är en rättighet för dem som har rätt iaf enligt sig själva att hänga ut och svärta ner vem de behagar, de säger ju bara sanningen!…just där tar mitt intresse för en vidare diskussion slut, och att ens vidare engagera mig i vad personen tycker om mig. För hur jag än vänder o vrider mig, maskar o ålar, så kommer jag inte att komma längre i någon diskussion.

Resten är bara till för att ta heder och ära av mig, förlöjliga allt jag säger eller tycker, för nu är jag ett villebråd, jag har ju fastnat på kroken!

 Så där sätter jag punkt…kan jag inte bemöta kritiken med argument, som faktiskt tas på allvar, så varför överhuvudtaget läsa det de tycker? En diskussion är en två vägs kommunikation, men den form av diskussion som Vissa kritiker ägnar sig åt är enbart en envägs fil där motståndaren förväntas ta till sig och "omvända" sig, något som retoriskt mer liknar en Föreläsning och något sådant är jag inte intresserad av att delta i, så varför läsa den dynga de sprider? 

Hur man än vänder sig i det båset så har en fel, och ju mindre en går i polymik med den typen av åsikts-bajsare , personer som anser det vara deras Plikt att upplysa sina medmänniskor om "Rätt" sätt att göra allt på, ju mer ro i själen kan man bevara.

Tänker jag inte gå i svarsmål, så varför bry sig alls vad personen tycker?

Däremot kan jag se ett visst informationsvärde i att bli omtalad 😉det betyder ju att tom människor som inte ens vet att jag finns kommer att läsa vad jag skriver av ren nyfikenhet, och kanske kan det hjälpa några som faktiskt tycker som jag att hitta mig. Säger som någon känd person har sagt.."All reklam är bra även den dåliga!"  För den fyller trots allt sitt syfte, människor vet att man lever och har åsikter .

Annons:
Jane-Lyzell
7/24/14, 10:51 AM
#14

Ja som jag brukar säga - Välkommen bli omskriven - då är du välldigt nära en farlig sanning för skeptikerna - ja allt blir ju reklam och kanske kan vi omvända någon stackars skeptiker🤪

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[The new Woo]
7/25/14, 2:01 PM
#15

10 Jag är ganska ny här på forumet men har läst runt en del nu.

Vad jag ser så tycker jag ni binder ris till egen rygg med hur de flesta här agerar, med att inte diskutera med dem som är skeptiska.

Jag har som jag sa haft och har många intressanta diskussioner med folk som undrar hur det är att vara medial. Inga som är otrevliga, bara intresserade.

Jane-Lyzell
7/26/14, 1:33 PM
#16

15. Jag tänkte som du i början och har tampas med dem sen 2004 ungefär(på nätet) - man blir ganska loj och less efter ett tag- då de inte vill förstå utan endast trasa sönder och smutts kasta oss Medium.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[ghostdoggy]
7/26/14, 3:47 PM
#17

på nätet e d så lätt att vara anonym..man kan ju kasta ur sig precis vadsomhelst..bara att ta d med en nypa salt å skita i det,folk i överlag i d RL  är bra mye trevligare att diskutera med,varför hålla på med d på nätet då d lätt kan bli missuppfattningar,själv engagerar jag mig inte i sånt som får en att bli negativ,ingen ide att sitta här å vara bitter över att man blir kanske smutskastad el att ta åt sig å lägga på mer glöd till skeptikerna,d bäddar bara upp för mer av det,jag behöver inte lixom bevisa för nån att andligeheten finns,jag vet =) dom som inte tror på d får hålla sig till va d tror på,är inte lixom min sak att bevisa att d finns..dom kommer själva den vägen vandra..lol..är då först han/hon får veta hur d igentligen är =)

Kyllan56
7/26/14, 4:11 PM
#18

#17 Alla är inte anonyma och att då år efter år bli beskylld för att vara bluff och vara en person som är ute efter att tjäna pengar på "hitte på" är inte roligt. Det finns anonyma personer som mer eller mindre vigt sitt liv att på alla möjliga sätt avslöja medium som bluff.  De förstör även för seriösa människor, eftersom i skeptikervärlden finns det inga seriösa medium. Helt enkelt för att de "vet" att andevärlden inte existerar. Allt är bara ett enda stor bluff.  Alla medium är charlataner och skor sig på olyckliga och svaga människor. 

Själv är jag anonym och ignorerar och går inte in i diskussioner som  från början är dömda att misslyckas. Där håller jag med Ians. Om ingen går in i meningslösa diskussioner hälls ingen ved på brasan och de dör ut.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[The new Woo]
7/26/14, 5:30 PM
#19

16 Som jag skrev har jag läst runt lite på forumet, och jag måste säga att många här agerar mycket underligt istället för att försöka ha en vettig dialog med dem som undrar och frågar saker. Mycket underligt agerande ibland till och med.

Kyllan56
7/26/14, 5:49 PM
#20

#19 Trots att du har tittat dig omkring. Är det svårt att ha hela bilden, av allt vatten som runnit under broarna, klart för dig. Det är att det är svårt att ha en dialog med människor som inte tror på det dialogen handlar om, utan ser medium/healers o. s. v. som bedragare. Är man relativt ny som du säger att du är är, är det rätt bra att under en längre tid ha bildat sig en sammanhållen uppfattning om hur saker och ting ligger till innan du säger för mycket om hur andra skall förhålla sig.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Karolinakanin
7/27/14, 9:44 AM
#21

Lynxx, bra skrivet. Sen kan jag inte låta bli att tänka på ordspråket att en människa som mår bra har inget behov att förlöjliga, håna el attackera en annan o försöker tänka på hur synd det är om dem som har så vilsna själar o vad som lett dem dit! Även fast det är fel att attackera vidare, men de förstår o förmår inte bättre. Jag jobbar i en bransch där jag möter många utsatta människor o blir ibland mött av hot, förakt o elakhet när jag vill hjälpa, å ena sidan blir jag ledsen iom att jag är mänsklig o vill att världen ska vara en god plats o sprida god energi o andra sidan inser jag vilken tur jag haft som haft såna omkring som matat min ande med god energi, så att jag har den välbevarad medan andras såras av materialism, och dålig energi, klart de känner starkt mot dem som har sin i gott skick. :-( hoppas du får mycket kärlek också för din gåva så att du kan skaka av dig allt det negativa med den.

Jane-Lyzell
7/27/14, 2:06 PM
#22

21 Lynxx ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
7/27/14, 11:20 PM
#23

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[The new Woo]
7/28/14, 12:58 PM
#24

Många här skriver om attacker och förföljelser m.m. Jag har inte sett något sådant sedan jag kom till Sverige.  Kan någon visa var det förkommer.

Jane-Lyzell
7/28/14, 1:07 PM
#25

24 . Då må du vara blind🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[The new Woo]
7/28/14, 1:30 PM
#26

Nej det är jag inte. Kan någon visa var det förkommer.

Jane-Lyzell
7/28/14, 2:22 PM
#27

🤪 Om du inte ser det kan jag inte hjälpa dig……

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[The new Woo]
7/28/14, 4:59 PM
#28

Kan du säga var jag ska se det, annars är det svårt?

Jane-Lyzell
7/28/14, 5:16 PM
#29

Nej- tänker inte traggla med dig i en never ending storry diskution - har sagt mitt i diskutionen med dig i denna tråden.- Lycka till

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Wolff
7/29/14, 8:47 AM
#30

Oxå nyfiken på se skeptikers påhopp. Var kan jag läsa?

Ians
7/29/14, 9:03 AM
#31

#28 och #30

Troligen ser man det man VILL se, och som medlemmar av skeptiker kåren så ser man det ur sin egen synvinkel och har svårt att se eller förstå, hur den andra sidan uppfattar alla förnumsiga kommentarer! 

Naturligtvis sagda i all välmening 😉

Jane-Lyzell
7/29/14, 10:58 AM
#32

31. sant

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Wolff
7/29/14, 12:21 PM
#33

Jag är ingen skeptiker men jag vill se vad ni menar

[Lindyhop]1
7/29/14, 12:58 PM
#34

#28 och #33 men ni har ju länkar här i tråden, gå in och läs där! Påhoppen och spydigheterna är ju klockrena! Visst kan man diskutera med skeptiker och svara på frågor, men det måste ju vara en givande respektfull diskussion, inte att en försöker förklara och den andra kommer med motsägelser, vrider o vänder på allt i stället för att försöka förstå. Vem orkar lägga energi på sånt?

Annons:
[Lindyhop]1
7/29/14, 1:03 PM
#35

Ps tror det sticker i folk för att många tjänar pengar på sin andlighet. Men är man seriös och ärlig och hjälper folk genom sin mentalitet so what? Det är heller ingen som tvingar någon att betala, väljer man en tjänst och betalar frivilligt så är det inget att orda om tycker jag. Sen finns det naturligtvis oseriösa och lurendrejare som förstör för de som verkligen är seriösa och såna borde skaka galler! Men det är en annan femma.

[Lindyhop]1
7/29/14, 1:05 PM
#36

Shit det ska stå medialitet ej mentalitet!

Wolff
7/29/14, 3:27 PM
#37

Jag kollade länkar här men ser inget person angrepp eller det som en del säjer. Förstår inte. Kan någon förklara? Finns det bättre länkar?

[Lindyhop]1
7/29/14, 3:44 PM
#38

Ja, jag menar bl.a länken i #23 kunde du inte öppna den kanske? Det som står i den s.k gesusbloggen räcker för mej-klockrena påhopp o nedlåtande tjafs!

Wolff
7/29/14, 4:02 PM
#39

ja jag läste den sidan också. Kan inte se något påhopp som beskrivs på denna textsida även om jag skulle vilja. Inget som inte är värre än det som skrivits i denna textsida som jag ser det. Nu försöker jag vara objectiv

[ghostdoggy]
7/29/14, 4:11 PM
#40

ser varken påhopp el nån form av hot i #23..han/hon ifrågasätter ju bara,sen skriver den bara det jane själv skrivet på antagligen olika ställen..får se det från en skeptikers sida..han/hon vill ju lixom bara ha det bevisat..kan du bevisa d så ere ju lugnt =) kan man inte så..då låter man bara bli å skriver om d

[Wolf.]2
7/29/14, 4:40 PM
#41

# 31 Ians jag kan bara instämma med dig,väl talat för det där ligger det väldigt mycket i 😎

Sen är det väl så också att alla är vi olika känsliga en del mer än andra medan en del bara kan  borsta av sig skita i gå vidare och släppa omedelbart medan andra tar väldigt illa vid sig och kan må fruktansvärt dåligt av.

Jag har ju själv råkat ut men man får borsta av sig och gå vidare med tanken i sinnet om hur mycket skit som förekommer via nätet och själv bilda sig en egen uppfattning om folk för det ska ju ingen annan göra åt en varken med signaturer,bloggar eller nåt annat.

Annons:
Kyllan56
7/29/14, 4:51 PM
#42

Det är inte första gången Gesus skriver om Jane och "wowo" och "hittepå" o.s.v. Att gång efter annan bli ifrågasatt är en form av "påhopp".  Det är inte en enskild händelse är man verkligen intresserad så googlar man det.  Om någon missat att vissa medium som Jane, Terry Evans etc. är under lupp av vissa skeptiker så är det underligt, eller har man inte varit så länge på denna sidan. Har man i negativa ordalag blivit omtalad under tio år, så är det svårt, hårt och tröttsamt.

Det här är spiritualism i foku. Alltså spiritualismens läror som är i fokus och det som Jane utgår ifrån. Så det hon hävdar - som jag förstår det - är utifrån den läran. Därför håller hon inte med om allas åsikter. 

Man ska ha gått några mil i någons skor innan man dömer! Det är bara den som är utsatt som kan formulera vad den anser sig vara utsatt för. För den personen sitter inne med all information.  Inte de som läst ett och annat inlägg här och där. Man behöver en samlad bild. 

Över huvudtaget upplever jag personligen att det i anonymitetens namn skrivs mycket hårt och dömande. Respekt för Jane som skriver i sitt eget namn och inte räds att vara både rak och ärlig.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wolff
7/29/14, 8:39 PM
#43

Jag försöker verkligen att se det otrevliga och påhoppen. Håller med ghostdoggy. Tycker det är mer diskution precis det som sker på denna sida om skeptikerna. Ska inte vi sopa framför vår dörr oxå. Hur är vi mot skeptikerna? Jag har inget mot skeptiker tycker det är bra att det frågas och jag kan inte se något påhopp i de länkar som skrivs här.

[Lindyhop]1
7/29/14, 9:48 PM
#44

#43 nä vi ser det väl på olika Sätt. Jag tycker att det är en typ av påhopp däremot förekommer inga hot, det är helt riktigt. Som jag sa så ser vi saker på prissätta,jag tycker att när någon säjer elaka spydigheter om en namngiven person så. Är det ett påhopp. Man behöver inte vara spydig för att man ifrågasätter.

Jane-Lyzell
7/30/14, 12:00 AM
#45

Ja det är ju till och med olagligt tala illa om och förtala andra  människor på nätet- oavsett om det är sant eller inte, märkligt man får göra det som anonym , nä vist nää det får man ju inte heller- men polisen bryr sig inte så de kan hålla på- om man inte tar det till civilrätt - frestande!!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
7/30/14, 12:47 AM
#46

Betyder alltså att skeptiker som talar illa om oss medium är olagliga……

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Wolff
7/30/14, 7:52 AM
#47

Hur är det då när vi troende talar illa om skeptiker?

[Lindyhop]1
7/30/14, 9:17 AM
#48

Måste någon tala illa om nån annan? Skeptikerna får ju ändå se förr eller senare då de själva vandrar vidare… #42 ja det är väldigt starkt och modigt att vars offentlig.

Annons:
AnnikaIII
7/30/14, 2:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Andligheten är farlig då den strider mot så mycket och är utan kontroll å så kan man ju inte ha det, det begriper väl alla.

Att erkänna och leva efter ett andligt tänkande är inte alla förunnat och då måste man hitta en väg att säja emot, kräva bevis, ifrågasätta, förlöjliga och en massa annat men så kan man inte ha det, det begriper väl alla.

Andlighet är för enkel, för kärleksfull, för medmänsklig, för mjuk och den är inte så krävande och så kan man ju inte ha det, det begriper väl alla.

Andligheten är farlig då den inte kräver högskola, pengar på banken, paragrafer och tabeller, laboratorium, siffror, politisk korrekt och en massa annat onödigt och så kan man inte ha det. Alla måste följa en vetenskaplig bevisförande livsstil och kunna redovisa och hänvisa till varifrån man  har sin tro och sina rötter.

Andlighet är farlig då den inte låter sig stängas inne och den andas frihet. 

Ha en fin dag,,nu ska njuta av sommaren..

Carpe momento

Ians
7/30/14, 2:53 PM
#50

Du är Härlig AnnikaIII ! 😍

Jane-Lyzell
7/30/14, 4:19 PM
#51

Ha ha ha Härligt AnnikaIII

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
7/30/14, 4:25 PM
#52

47, samma lika - skillnaden är dock att skeptiker går på oss medium som person och yrke - skeptiker är anonyma fega stackare bakom ett tangentbord, som hittepå en massa saker om oss medium in persona.

Medans vi troende har inget att personifiera , rikta det emot mer en, en massa- skeptiker, som startat hetsjakten på oss mediala……

Se bara hur fjombigt ni skeptiker beter er i denna tråden och andra trådar här inne - fattar inte vad ni får ut av det, helt sjukt beteende´

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
7/30/14, 8:13 PM
#53

Det är någon som inte gillar vad du skriver Jane…ska vi tala om att vi inte går att rösta bort? 😎eller ska vi låta det vara hemligt 🤐

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
7/31/14, 12:25 AM
#55

54, on and on and on and on -

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
7/31/14, 12:34 AM
#56

53 , Nää vi låter det vara hemligt 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Bananpudding]
7/31/14, 9:49 AM
#57

Men om du inte är intresserad av att diskutera, varför läser du dennes blogg då?

[The new Woo]
7/31/14, 12:58 PM
#58

Har mitt inlägg blivit borttaget härifrån, varför?

Kyllan56
7/31/14, 3:54 PM
#59

#58 Du har förmodligen blivit bortröstad!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[ghostdoggy]
7/31/14, 4:29 PM
#60

bortröstad?jag e då int delaktig i d ,så dra int in mig 😃

Kyllan56
7/31/14, 4:40 PM
#61

#60 Man ser inte vem som röstat bort någon, bara att det är gjort!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[Wolf.]2
7/31/14, 4:48 PM
#62

Men vad mycket larv att anmäla inlägg,en del använder visst anmälarknappen som motsatsen till bra inlägg knapp 😕

Det är bara att publicera inläggen på nytt  igen om dom inte strider mot några regler 😉

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[Wolf.]2
8/1/14, 11:26 AM
#64

# 63 Nu har du tyvärr avslutat ditt konto men hoppas du smyger in utifrån och läser i alla fall 😉

Kan bara instämma med dig det råder en hemsk avundsjuka inom andliga kretsar vilket inte alls går hand i hand med det andliga för inom det här predikas det mycket om att alla har samma värde,att man ska skala av sig avund och kunna glädjas med andra.

Det är som om många strävar efter andlig status,en del vill vara förmer än andra och kan nån nåt bra då kryper avundsjukan snabbt fram.

Tragiskt för så ska det ju inte behöva vara utan man ska kunna glädjas med varandra istället och man mår mycket bättre än om man går med avund i sinnet.

[ghostdoggy]
8/1/14, 1:13 PM
#65

#64 som vanligt skriver du perfekt ❤️har inget att tillägga eftersom du slog huvudet på spiken direkt 🙂

AnnikaIII
8/1/14, 1:47 PM
#66

#64 Avundsjukan  mm som du skriver om kom in bland andligheten när människor gjorde sina andliga/mediala/helande gåvor till ett yrke och började ta  hutlöst betalt. 
Innan dess var det inte alls så i de andligt intresserade kretsarna och man behöver inte gå mera än 25 år tillbaka i tiden. Visst det förekom tumult då också men i helt andra frågor. 
När man vill tjäna så mycket att man måste överleva så gör vissa vad som helst för att få in pengar. 
Jag har varit med i många år och sett denna förödande förändring….det är så tråkigt och framförallt förödande för andlighetens överlevnad.

Carpe momento

Kyllan56
8/1/14, 2:02 PM
#67

# 66 Håller med dig! 🌺

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
8/2/14, 12:17 AM
#68

Nu har denna tråden gjort sitt - stänger den !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: