Annons:
Etiketthealing
Läst 2012 ggr
Lynxx
7/16/14, 7:37 AM

Åtalad f. healing av cancersjuk

Inte tillåtet att behandla

Lagen tillåter inte alternativ behandling av allvarliga sjukdomar, och helaren bör enligt NRK har varit medveten om att hans behandling inte förekommer i överenskommelse med konventionell medicin.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Tiltalt-for-brudd-pa-loven-om-alternativ-behandling-7637042.html

Kvinnan var, enligt åtalet, rekommenderad av läkare att börja kemoterapi när hon fick diagnosen cancerspridning.

I stället valde hon alternativ behandling av en healer.

---

Ett varnande xpl.

/L

Annons:
Jane-Lyzell
7/21/14, 11:21 AM
#1

Healing är inte istället för vanlig läkarvård - den är komplimenterande !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
7/23/14, 8:24 AM
#2

Man blir matt av att bara Höra om detta! Det vet väll alla att healing bara skall användas som komplementär behandling….själsstärkande vid allvarliga sjukdomar! Och att man Aldrig får rekommendera någon att inte gå till doktorn eller att inte följa behandlande läkares råd!

Jane-Lyzell
7/23/14, 11:47 AM
#3

2 tyvärr vet inte alla det- en del tror healing är magi och undergörare🤪

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Pandette]1
7/23/14, 12:11 PM
#4

Varför kan man inte enbart använda healing?

Jane-Lyzell
7/23/14, 12:36 PM
#5

4. därför det är komplimenterande :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Pandette]1
7/23/14, 12:50 PM
#6

#5 Men vem har bestämt det?

Annons:
Jane-Lyzell
7/23/14, 3:25 PM
#7

6, alla vi som är seriösa healers- sen finns det en skriven regel ifrån de länder som har spiritualistisk healing som ett kompliment på sjukhusen- där är det inskrivet som det.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
7/24/14, 10:02 AM
#8

#6 det finns en lag som  som fortfarande lite slarvigt kallas för "Kvacksalverilagen" , en lag från 1960 som sedan 1999 ingår i patiensäkerhetslagen. Där den som inte har legitimerat yrke, ex Optiker, sjukgymnaster, sjuksköterskor och läkare inte får behandla vissa sjukdomar, det står….

Healing är en komplementärbehandling, dvs används som komplement till sjukvårdandebehandling.

Och man får ex inte påstå att man kan bota cancer eller diabetes etc genom healing eller avråda någon från att sluta sin behandling.

Jane-Lyzell
7/24/14, 10:22 AM
#9

Ja det där med kontaktlinserna är ju jätteviktig som healer 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
7/24/14, 10:49 AM
#10

#9 Det fick vara med eftersom det står så, Jane.  😃även om det inte kanske är så relevant för just Denna diskussionen.

Jane-Lyzell
7/24/14, 10:52 AM
#11

skoja bara ju 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Wolf.]2
8/1/14, 7:04 AM
#12

Ordet Healing är ju ett väldigt starkt ord och missledande eftersom människor förväntar sig att bli helade och friska oavsett vilken sjukdom det rör sig om,läser man ordet Healing så tror man ju genast att aha här kan jag få hjälp.

Det är ju väldigt få förunnat att besitta gåvan där man kan bota all form av sjukdom.Dom syns inte utåt via hemsidor och media utan verkar i det fördolda.Jag har själv fått hjälp där sjukvården gick bet så visst finns dom men dom är få.

Egentligen borde ordet Healing bytas ut eftersom det uppfattas som att allt kan botas,alla är inte insatta i att det rör sig om ett komplement till annan vård samt att den som verkligen kan ge äkta Healing oavsett vad det rör sig om för sjukdom dom behöver inte använda sig av orden ett komplement till annan vård eftersom dom fått gåvan att verkligen kunna hela allt.Deras kanaler är helt öppna och rena så dom kan förmedla äkta helande.

Alla vill vi ju kunna hjälpa andra men få av oss besitter den verkliga gåvan där vi kan hela allt oavsett vad.En gång i tiden ägnade jag mycket tid åt just Healing men började tänka efter och fick ta steget tillbaka för jag har inte fått gåvan att kunna bota allt men lindra,ge energi men en Healer är jag inte så där fick jag tänka om vad det var jag utgav mig för att vara.

Vi får ju komma ihåg också att vi enbart är en kanal för den universella helande energin och få av oss har fått uppgiften där vi kan bota allt så vi måste vara väldigt försiktiga med vad vi utger oss för att vara och jag önskar det fanns ett annat ord för än just Healing eftersom det ordet är så pass starkt och direkt uppfattas som att här finns personer som kan ge läkning.

Det finns ju en uppsjö av kurser inom ämnet och människor drillas in i tron om att dom kan hela eller få hjälp så nog är det missledande men vi måste ta steget tillbaka och tänka på vad det är vi utger oss för att vara.Som i det här fallet där man åtalas för att ha gett Healing till en cancer sjuk då har man själv inte omdömet om sin egen förmåga.Kan man inte leverera då ska man inte kalla sig för Healer utan noggrant beskriva via hemsidor osv vad det är man verkligen gör så man inte vilseleder människor.

[Wolf.]2
8/2/14, 5:33 PM
#13

Är det ingen av er som har en fundering kring detta? att utge sig för att vara något man inte är ? Läka vill vi alla kunna men som jag sa det är få förunnat.

Tankar tack 🙂

Annons:
[Bettanbop]
8/2/14, 10:58 PM
#14

Jag håller med dig om att vi bör tänka på vad det är vi utger oss att vara och kunna. 

Har fått stora krav på mig om vad jag ska kunna och vad som ska ingå i en healing. Känd då att det blev för mycket och har faktiskt dragit mig lite tillbaka när det gäller att heala någon annan. Fler och fler började förvänta sig mer budskap än "bara" healing. Råkar jag någon gång få ett budskap till personen så är det meningen inte för att jag ber om det tillsammans med healingenergin, för det gör jag aldrig. Och förväntningar att jag ska kunna göra och bota det mesta, men det kan jag inte. Även om jag vill. 

Man får ju verkligen hoppas att alla som lär ut healing även lär ut vilket ansvar man har och inte kan ge sig in i alla slags sjukdomar.

Det var en äldre dam som bönade och bad mig hjälpa henne med hennes besvär och blev jätte ledsen när jag sa nej, men när jag förklarade vad healing handlade om och vad som händer i kroppen så förstod hon. Hon hade bland annat hjärtproblem. Jag ber för henne ibland om styrka och god hälsa och då är hon oftast piggare dagen efter.

Men ordet healing är så stort och så ingått, genom så många generationer så det är nog svårt att byta ordet. Men om det gick kanske det skulle kunna benämnas t.ex. Energi balansering. vad vet jag?

Kram

Elpida
8/17/14, 7:57 PM
#15

Healingen kan hjälpa till att påvisa olösta problem i kroppen och själen… som kan vara uppkomsten till sjukdomar som tex cancer. Då måste du gå vidare och lösa dessa problemen först innan du liksom kommer åt själva orsaken till sjukdomen. Det är inget som görs i en handvändning, eller två. Det kan ta lång tid om det är händelser som skett långt tillbaka. Under denna tiden hinner kanske personen att dö både en och två gånger om de inte kommer under medicinsk behandling, alltså sjukvården. Dessutom är människor inte alltid beredda på att lösa dessa underliggande problem eller händelser då de helt enkelt inte är känslomässigt mogna, därmed kan du då inte heller bota dem med bara healing!

Man använder healingen som ett komplement, det kan ge energi och livslust, det är en hjälp till självhjälp och självläkning och visst kan man gå in i den eteriska kroppen och jobba lite djupare…men det är låååååångt ifrån alla healers som är där!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Upp till toppen
Annons: