Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 880 ggr
Angel3
6/17/14, 9:58 AM

Ström

Jobbar på ett äldreboende.
I lördags blev det strömavbrott i 1 timme.
Några av dom boende blev helt konstiga, 2 st låg och skrek, 1 gick i korridoren skulle till sin bil (lämnar aldrig rummet annars), 1 låg tvärsöver i sin säng och hennes gardinstång hängde på tvärsan, 1 blev helt aggressiv (är inte det annars).

Atmosfären i luften var så spännt så det kunde explodera (fast ingen el fanns).

När strömmen kom tillbaka var det som ett stort lugn som infall. Alla blev så lugna och återgick till det normala igen.

Vad var detta som påverkade dom boende?
Är det fler som har varit med om detta?

Annons:
[Regnfru]
6/17/14, 12:51 PM
#1

Brukar ni ha radio eller tv igång? De kanske blev oroliga för det vanliga ljudet försvann.

Jane-Lyzell
6/17/14, 1:29 PM
#2

Oj då - Ja man ska nog inte förringa elens påverkan på oss människor - klart det kände något inte var som vanligt förståss - tack för du berättar - var väldigt intressant!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Angel3
6/17/14, 1:36 PM
#3

Ja, det är mycket intressant.

Jane-Lyzell
6/17/14, 1:39 PM
#4

Jag har ju sett själv när andevärlden använder el i healing för att hjälpa - så kanske elen hjälper dem hålla lugnet- och förr gjorde man ju elchocker (kanske man gör i dag med) på så kallade sinnesjuka- ja vad vet vi ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Regnfru]
6/17/14, 1:41 PM
#5

#4 ECT är en behandling mot depression.

Jane-Lyzell
6/17/14, 1:52 PM
#6

ECT ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[Lindyhop]1
6/17/14, 2:56 PM
#8

ECT är som sagt en sorts behandling mot depression. Men hur använder andevärlden el i healing? Kan det hjälpa mej om jag stoppar skruvmejseln i eluttaget? (skoja) men allvarligt jag blev lite nyfiken för det har jag aldrig hört talas om.🤔

Jane-Lyzell
6/17/14, 4:42 PM
#9

7.Det är bara delvis klarlagt varför elbehandling ofta ger bra effekt. Vid depression är balansen mellan vissa signalsubstanser och de receptorer som överför signalsubstanserna förändrad. Det finns forskning som visar att elbehandling återställer balansen.

Intresant

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
6/17/14, 4:44 PM
#10

8. Nej för tusan inga skruvmejslar i elkontakter 😉

Jag har skrivit om det förut här inne- ska se om jag hittar tråden-mycket speciellt!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Lindyhop]1
6/17/14, 8:07 PM
#11

Vore intressant!

Jane-Lyzell
6/17/14, 9:44 PM
#12

11. hittade det inte - så jag får skriva igen - i korta drag så hjälpte ande världen en person som var deprimerad att lyfta ur auran ur kroppen med hjälp av elkabeln som fanns bakom hen. 

Jag såg healingenergin hur den gick till elkapeln(till en vägglampa) och vidare till personen vars aura lyftes upp ur kroppen(var en till som såg samma sak som jag)

Dagen efter var personen helt personlighets förändrad - från ha varit inåtvänd och ledsen i mörka kläder - till glad och utåtriktad med färglada kläder - ja det var rena magin i förändring😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

ALPHIRA
6/17/14, 9:54 PM
#13

Min syster var djupt deprimerad och vårdares på sjukhus, fick elchockar (7 eller 10 gånger, kommer inte ihåg). I alla fall så blev hon av med depressionen tack vare elbehandlingen. Hon säger själv att det var tack vare elen.

Före det hade hon en lång tid haft piller till hjälp eller rättare sagt till ingen nytta.

Annons:
Kyllan56
6/18/14, 12:00 AM
#14

Första gången jag var med när en man fick elchocker glömmer jag aldrig. Jag var 17 år och elev. In på en bår kommer en man ca:a trettio år, kataton och icke kontaktbar. Han låg bara stel och stirrade upp i taket. Han fick sin elchock och när han vaknat efter narkosen, gick han där ifrån för egen maskin. Det imponerade så på mig så det etsade sig fast i mitt minne.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
6/18/14, 1:11 AM
#15

Märkligt -ominstallation!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Lindyhop]1
6/18/14, 5:40 AM
#16

Jag gick som sjuksköterske-elev på psyket och fick delta vid flera ECT:n. Har bara positiva upplevelser av patienterna, bla var det en dam som var så djupt deprimerad och "svart" att det stod som en tjock mur runt henne. Men när hon vaknade ur narkosen kvittrade hon son en lärka och skulle ha kaffe på direkten! Sen var det många patienter som lades in som tiggde och bad om ordination på ECT också eftersom de mådde så bra efteråt. Sen såg jag något program där folk blivit personlighetsförändrade och slöa av ECT men jag tror ändå att det till största delen är en bra behandling. Fast jag skulle vilja veta cad det är som händer i detalj. Vi är ju inte vår hjärna…

[Lindyhop]1
6/18/14, 8:34 AM
#17

#11 Förresten tack Jane för din förklaring till healingen. Jag tycker det låter jättekonstigt och fattar nog inte riktigt hur det gick till, men det är nog en sån grej som är glasklar om man är där själv och ser då det händer.Obs menar inte att du är dålig på att förklara. Ska läsa texten några gånger till och se om det klarnar.

Jane-Lyzell
6/18/14, 1:37 PM
#18

17, ja du - jag fattar knappt själv - men jag såg det jag såg och det var helt otroligt 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Lindyhop]1
6/19/14, 4:02 PM
#19

Bussigt,Jane, då slipper jag skämmas för om du var där och såg det och inte riktigt fattar då är det nog helt acceptabelt att jag inte riktigt fattar heller när jag läser din beskrivning…🤔

Upp till toppen
Annons: