Annons:
Etikettmeditation
Läst 2595 ggr
Elpida
2014-05-18 21:18

Typ faun...?

Idag gjorde jag åter igen Janes meditation, Stärk din ande och ditt inre ljus.

Denna gången satt jag i så fin natur och först kom en liten flicka, som var en älva. Fullt med vita fjärilar och en av dem satte sig i håret och blev till ett vacker silverspänne. So far so good! Sen får jag en känsla av att ett djur kommer, och jag tänker först att det är mamma Björn igen. Men icke sa nicke. Först ser jag ett par gråraggiga djurfötter, men överdelen tillhör en ung pojke/man. Jag blev så himla snopen, det har liksom bara varit fantasi och sagor för mig. Han var så kvick, rolig, snabb och hade porlande energi. Han ville lära mig att fortsätta ha roligt, att inte ta mitt arbete så allvarligt.

Likväl som jag är tacksam är jag lite… jag vet inte. Snopen, förvånad. Jag vet inte vad jag ska tro riktigt. Var mannen en ren produktion av min fantasi eller är det någon som faktiskt träffat på liknande faun/kentaur eller liknande någon gång under meditation? Och vad vill det säga i sig, just att den kommer i meditationen?

Och nej, jag har inte rökt på, somnat, tagit droger eller liknande så sådana kommentarer undanbedes!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
Skogshumblan
2014-05-18 21:20
#1

Oj vilken läcker gosse! Varför tvivlar du på det du såg? Lita på din känsla, var trygg med det du upplever för det är din upplevelse och sanning.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
2014-05-18 21:50
#2

Låter spännande Elpida!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Elpida
2014-05-18 22:07
#3

#1Tja, jag vet inte Humblan varför jag blev fundersam. Jag litar till det jag upplever, men undrar om själva kombinationen människa/djur bär ngt symboliskt i sig eller om jag bara ska tänka att det var en… typ faun. Förstår ni hur jag menar? :)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
2014-05-18 23:09
#4

Ha ha ha härligt Elpidia

Jo då de brukar komma när det vankas djurkommunikation- ska du lära dig tala med djuren 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Skogshumblan
2014-05-19 06:22
#5

Elpida, jo jag förstår dig. Har själv sett "väsen" som inte ska finnas men ändå dök upp. Vad jag menade är att det man upplevt ska man inte tvivla så på, men det är lättare sagt än gjort.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Elpida
2014-05-19 08:20
#6

#4 Vad spännande, jag har funderat lite i de banorna så då kanske jag ska fortsätta med det! =)

#5 🌺

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
Kyllan56
2014-05-19 11:04
#7

Vilken spännande meditation! 🙂Varför händer sådant aldrig mig? 😕Kanske för att jag mediterar sällan. Ska skärpa mig och börja meditera regelbundet.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[Bettanbop]
2014-05-19 14:51
#8

Så spännande med en faun 🙂 Grattis 👍

Elpida
2014-05-19 20:45
#9

#7, #8  Jaaa, det är jättespännande!!! :D

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Upp till toppen
Annons: