Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1759 ggr
onetwotree
5/16/14, 10:26 PM

En fråga till er alla mediala/medium

Hej! 

Hur är det att vara medial och hur känns det? Hur "pratar" andarna med er? Hör ni eller ser ni eller hur fungerar det och hur påverkar det er i det vardagliga livet då ni träffar folk? Väldigt nyfiken 🙂 

Tacksam för svar 🌺

Annons:
[Lindyhop]1
5/17/14, 6:09 AM
#1

Jag förutsätter att du är seriös och inte skeptisk så jag tar risken och svarar: för mig är det min trygghet och styrka att vara medial, synsk, mottaglig eller vad jag ska kalla det. Jag ser och hör inom mig det är precis som att prata med vem som helst. Det påverkar mitt dagliga liv på så sätt att jag står aldrig aldrig ensam hur jäklig tillvaron än kan vara så har jag en stark känsla av trygghet. Jag har alltid varit sån här. Jag tror alla har förmågan men sen är väl inte alla "öppna" och varför det är så vet jag inte, men det kan säkert nån annan svara på.

Jane-Lyzell
5/17/14, 8:03 AM
#2

svarar i kväll 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
5/17/14, 8:55 AM
#3

Ska sova ett par timmar innan jag ger mig in i denna diskussionen. Har jobbat inatt ;)

[Bettanbop]
5/17/14, 3:48 PM
#4

Hej 👋

De som svarat eller ska svara här ovan har mer erfarenhet än vad jag har. Men jag ser dem inte så ofta och då jag gör det är det ganska defust. Men jag hör och känner tydligt mina vänner på andra sidan.

Att höra en ande är olika från person till person. Jag brukar likna det mad att om du läser an bok tyst för dig själv så hör du ju texten ändå i dit huvud när du läser, så kan du höra anden/guiden/ängeln mf i ditt huvud. Hoppas du förstår hur jag menar 😉

I min vardag känner jag en trygghet i att veta att de är där och kan hjälpa mig om det behövs.

Elpida
5/18/14, 2:10 PM
#5

Du vet, ibland försvinner du bort med blicken och dagdrömmer lite. Ungefär så där blir det för mig. Jag "hör" inte med öronen (även om det hänt vid några tillfällen), utan känner det mer inom mig.

Jag är inte så pass öppen att jag går omkring och ser massa andar hela tiden, eller får kontakt kors och tvärs. Det är när jag själv väljer att vara uppkopplad. Jag arbetar inte med det mediala så mycket men om man verkligen vill plocka fram sin mediala sida så ligger det mycket arbete bakom. Åtminstone mycket för en del, kanske mindre för andra =)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Henrik93
5/18/14, 11:33 PM
#6

För mig är det precis som tankar, vilket kan göra att jag blir lite förvirrad ibland. Och jag ser även en del och har hänt några gånger att jag medvetet talar med någon på andra sidan i Drömmar och i huvudet samtidigt som jag känner och kan visualisera en närhet. Lite svårt att förklara helt enkelt! Men hoppas du förstår!:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Annons:
Jane-Lyzell
5/19/14, 2:28 PM
#7

Andevärlden talar igenom oss- inspirerar oss i våra tankar . hjärta och intuition- enda sättet nå oss i vårt medvetande som tolkas via vår hjärna 🙂

Mediumskap (mentalt) är så lätt så det blir svårt- för vårt egna medvetande står ivägen, sunda förnuftet och jante.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[ghostdoggy]
6/28/14, 8:04 PM
#8

är som lindyhop säger,hör å ser dem..har dock slutat prata med dem som vanligt när människor finns runt omkring.. lol..får köra via tanken ist.men är aldrig ensam,finns alltid nån i närheten å jag är så tacksam över det ❤️varje nytt möte är enormt härligt,har återkommande själar som tittar in å kollar att man mår bra🙂 ,känns tryggt att ha dem runtomkring,och jag känner mig trygg i mig själv..ser det bara positivt

Upp till toppen
Annons: