Annons:
Etikettnätverkande
Läst 2212 ggr
Jane-Lyzell
5/12/14, 1:00 PM

Enhet — Politik på människans och naturens villk

Det andliga partiet🌺

Ett nytt perspektiv!

Ett nytt perspektiv!

~ Inledning ~

Enhet vill vara ett politiskt alternativ till det i dag rådande materialistiska synsättet. En ingång till en ny politik för ett medmänskligt samhälle och samverkan med andra bortom egoism och särintressen.

Enhet vill formulera en helhetssyn på människan och samhället. Enhets grund vilar på en förståelse för alltings grundläggande enhet och ömsesidiga beroende. Målet för vårt arbete är en värld i balans och harmoni, både för jorden som helhet, vårt samhälle och inom varje enskild individ.

Människan har både fysiska, själsliga och existentiella behov. För att vara i harmoni behöver alla delar få plats, inte minst de inre behoven av kärlek och trygghet. Grunden till ett hållbart samhälle finns inom varje individ. Därför arbetar Enhet för ett samhälle som ser, förstår och bejakar dessa behov.

Samhällets värdegrund behöver vila på medkänsla och solidaritet, på att vi behandlar andra på samma sätt som vi själva vill bli behandlade. Det behövs en global, mänsklig etik som en gemensam nämnare för jordens alla folk oberoende av nationalitet, språk, ålder, kön, livsåskådning eller kulturtillhörighet. Vi är alla delar av en och samma helhet. Därför har vi tillsammans ett ansvar för helheten. Ett ansvar som bygger på medmänsklighet, samarbete och syskonskap.

”Det finns en sak starkare än alla arméer i världen, och det är en idé vars tid har kommit.”
Victor Hugo

_http://enhet.se/partiprogram/ett-nytt-perspektiv/
_

_http://enhet.se/
_

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[Rödluvan]1
5/12/14, 1:20 PM
#1

Jag tycker deras partiprogram är ganska likt kommunismen.

Jane-Lyzell
5/12/14, 1:57 PM
#2

1, Det tycker inte jag🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Rödluvan]1
5/12/14, 3:44 PM
#3

Läs igen, du kommer se att den har tagit inspiration därifrån.

Ians
5/12/14, 3:59 PM
#4

Skall man prata om inspiration så är väl det isåfall  från bibeln man fått denna inspiration. Som talar om medmänsklighet och syskonskap.

Visst det är samma tanke som får sin återklang inom kommunismen, men där med en dold agenda. För kommunismen som idé är helt suverän, men vad man gjorde av den är mindre hedersamt!

Så allt beror på vad man gör av sin inspiration och sina idéer!

Jane-Lyzell
5/12/14, 7:18 PM
#5

3. det tycker inte jag - snarare från spiritualismens prinsiper om brödrar o systerskap🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Falurven
5/12/14, 9:24 PM
#6

Det där låter som en värld jag vill leva i! :D

Mvh Nathalie

Annons:
JonasDuregard
5/12/14, 10:49 PM
#7

#1 Som kommunist måste jag protestera mot det 🙂. Men visst, deras ekonomiska "politik" är väl strax till vänster om KPML(r), om man ens kan placera den på en höger-vänster skala.

Men jag tycker den här varianten av deras partiprogram är rolig:
http://enhet.se/download/infomaterial/Enhets%20Partiprogram.pdf
I HTML-versionen har de tagit bort alla skojiga bilder de snott på internet. Och då är det ju inte mycket kvar om man ska vara ärlig.

Att fylla sitt partiprogram med plojbilder gjorde åtminstone att de stack ut lite.

[Rödluvan]1
5/13/14, 7:30 AM
#8

Jag undrar om de får ta de där bilderna. Har de kollat upp det egentligen?

Sen så är det bra att de inte kommer få tillräckligt många röster, då de vill att homeopati ska ingå i sjukvården. De beskriver det också som att akupunktur och massage aldrig används inom sjukvården, vilket det gör.

Jag anser också de är helt fel ute när det kommer till skolan, hemundervisning ska inte ske.

Jane-Lyzell
5/13/14, 10:34 AM
#9

säg vilket politiskt parti som inte har saker som inte är så bra - titta till helheten🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Rödluvan]1
5/13/14, 10:46 AM
#10

Fast det är de små delarna som bygger upp hela partiprogrammet.

Av de små delarna byggdes ett partiprogram upp som jag fann ganska frånstötande. Det är min personliga åsikt, och jag gör inte personangrepp på någon nu.

Jane-Lyzell
5/13/14, 1:29 PM
#11

10 helt okay att du tycker så- men det gör inte jag

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: