Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1161 ggr
[Cattitude]
2014-05-03 12:33

Skeptikers medlemsskap på Spiritualism iFokus

Har redan vid mitt första inlägg här på sidan fått erfara att det finns skeptiker på Spiritualism iFokus. Mina frågor till dessa är: 

Varför är ni ens medlemmar på denna sida om ni inte tror på det? 

Varför kan ni inte låta de som tror på detta, göra det i lugn och ro? 

Vad är ni rädda för?

Annons:
Leon1973
2014-05-03 12:42
#1

Nu är jag inte en av dem, jag är inte ens medlem här, men det borde väl vara tillåtet för skeptiker att vara medlemmar och ifrågasätta? Det är väl så man lär sig och det är dem ni ska övertyga?

be inte om hjälp om du inte vill ha den

RobinEH
2014-05-03 12:44
#2

Frågan är väl snarare vad du är rädd för, inte skeptikerna.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[Cattitude]
2014-05-03 12:46
#3

Ja visst. Men, många som inte är skeptiker som är medlemmar har kanske inte massor av erfarenhet. De bara tror på detta ändå. Många av de som tror kanske inte kan svara på skeptikers frågor, menar jag. Måste man, bara för att man tror på detta, vara ett fullblodigt proffs och kunna svara alla skeptiker då, menar du? Det som är mest irriterande med många skeptiker är att de ofta blir sarkastiska och otrevliga när de ifrågasätter.

[Cattitude]
2014-05-03 12:49
#4

#2 Det jag är rädd för att bli påhoppad av skeptiker. Att de inte ska låta mig tro på det jag tror på i lugn och ro.

Leon1973
2014-05-03 12:52
#5

Om du är rädd för att folk ska ifråga sätta din tro så ska du nog sluta att säga vad du tror på…   Skepticism är det som gör något till vad det är…

Utan skeptiker så hade det inte funnits någon tro alls, hur kul är det om ALLA ska tro och tycka samma sak? Nej, att någon ifrågasätter är det som väcker debatt och tron till liv..

be inte om hjälp om du inte vill ha den

[Cattitude]
2014-05-03 12:58
#6

#5 Jag är inte rädd för att tro på det jag tror på utan för att bli påhoppad för det jag tror på. Jag ber inte alla att tro på spiritualism. Alla får tro vad de vill tro på. Men, jag ber skeptiker låta oss tro på det vi tror på utan att bli ifrågasatta för det. Nu tänker inte JAG svara någon mer här.

Tro på vad ni vill så länge ni inte skadar någon!

Annons:
Twinflamewolf
2014-05-03 13:04
#7

Jag tycker det handlar om respekt att man får ta seden dit man kommer.Besöker man Spiritualism så får man respektera vad sajtens innehåll står för,besöker man skepticism får man ta seden där också.

Svårare än så ska det egentligen inte behöva vara,jag går inte in på icke andliga sajter och försöker övertyga andra om mitt men på andliga forum dom är ju till för just troende.

Det blir tjatigt i längden att höra allt som ska ställas emot och som moderator för några andliga forum ser jag och hör från medlemmar via pm att dom tvekar att dela med sig av sitt just för dom inte orkar gå i debatt utan vill ha förståelse inte trasas sönder och samman.

Så ska det ju inte vara att andliga drar sig för att skriva vissa saker om andlighet på just andliga sajter,nu har vi en hel del dolda grupper som räddar den biten men allvarligt vi ska ju inte behöva gömma oss med vårt bara för att få lämnas ifred i all den tid det handlar om andliga sajter 😕

Twinflamewolf
2014-05-03 13:07
#8

Näe,TS avslutade sitt konto.Tråkigt att se men hen tröttnade väl kan jag tro 😕

Leon1973
2014-05-03 13:33
#9

Störtlöjligt att skapa ett konto för att starta denna tråden och sen lämna när hon eller han inser att det finns folk som tycker annorlunda.

Är man så osäker på vad man själv tror på att man inte klarar av folk som tänker olika?

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Twinflamewolf
2014-05-03 13:37
#10

# 9 Nja jag hann se medlemmen vart med sen 2012 så det var inte enbart för den här trådens skull och hen hade skrivit flera inlägg bla här inne.

[Rödluvan]1
2014-05-03 13:52
#11

Fast i ditt fall fann jag det lite otrevligt att du går runt och påstår folk är arga på dig enbart för de tittarvpå dig. De flesta måste väl ändå erkänna att det inte låter vad ett seriöst medium skulle ha sagt.

Leon1973
2014-05-03 13:53
#12

#11 riktat till vem?

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Jane-Lyzell
2014-05-03 14:11
#13

Oj då - håller med TS helt o fullt - hoppas du kommer tillbaks!

Detta är nämligen ett troende forum där vi diskuterar - INTE DEBATTERAR de får skeptikerna hållas med om de vill det🤪på sin egen sajt inte här💣

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Leon1973
2014-05-03 14:33
#14

wow…   så Jane, du menar att det bara är liktänkande som får vistas här?

och vi oliktänkande är inte välkomna? otroligt öppet och vackert tänkt av dig…

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Jane-Lyzell
2014-05-03 14:36
#15

14. sidan har 0-tolerans för skeptiker

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Rödluvan]1
2014-05-03 14:51
#16

#13 Skulle du göra som mediumet som ts beskrev, påstå att främlingar är arga? Det låter mer som ts är skeptiker, inte vi andra.

lizaohman
2014-05-03 16:23
#17

Alltså, jag tänker så här. Om jag går in på ett intresseforum för råttor inte f-n sitter jag och dillar om kaniner eller åmar mig över att folk kan ha råttor som husdjur. Men man kan ju vara lite intresserad över just det faktum att folk har skadedjur som husdjur och ställa trevliga och ärligt menade frågor. Ibland undrar jag ifall skeptiker är nyfikna och jag för min del pratar gärna med dem om mina upplevelser för att väcka mer nyfikenhet. Kanske så mycket så att de provar på meditation eller något liknande. Men inte sjutton bryr jag mig om att besvara frågor eller inlägg som uppenbarligen bara är till för att förlöjliga, provocera och försöka sätta dit någon med logiska tankegångar. Visst du förefaller säkert smart i dina egna ögon och dina gelikars, men att ge sig på någons religion/tro är bra uselt. Men om du vill ha kunskap så är du välkommen. Mitt råd till er alla är att inte svara på inlägg som uppenbart är fällor/provokationer. Ge er inte in i sandlådan över huvud taget. Och med det sagt så är jag visserligen troende, men också skeptiker.  Det är sunt att ifrågasätta. Jag är akademiker och behöver bevis. Men jag får ofta bevis som räcker för mig. Om de inte räcker för någon annan bryr jag mig inte ett jota om.

[Rödluvan]1
2014-05-03 16:30
#18

#17 Jag hoppas verkligen inte du talar med mig nu. Sen, eftersom du är skeptiker så borde du blockas från sidan.

Ians
2014-05-03 17:24
#19

#17 Jag skulle nog inte kalla det du beskriver som skepticism, Mer Realism!

Bara för att man tror på ande världen behöver man inte sitta i "fot räta skor och lalla i ett hörne" som jag brukar säga.

Nej det är sunt att vara kritisk och inte svälja allt, med hull och hår. Så lite realism och sållande bland allt tokigt som dyker upp på den alternativa himmelen, tycker jag bara är en sunt sätt att vara troende!

Skillnaden är att man kan ta till sig och vara öppen men ändå Våga ifrågasätta vissa saker, vilket inte de renodlade skeptikerna klarar riktigt utan att bli mycket sarkastiska och otrevliga!

Det är STOR skillnad på att vara ifråga sättande med intresse för ämnet, och att vara enkelspårig och enbart se sin egen väg, och håna andra som tycker annorlunda. Samt bara mala på i trådarna inlägg efter inlägg och märka ord, och ha en nedlåtande ton!

Själv tror jag på ande världen, och ett liv på andra sidan, men jag har en stor portion realism med mig i bagaget också!

Det är inte änglar som varit i mitt kylskåp för att det ligger en fjäder eller ett dun i min äggkartong 😉 snarare är det ett resultat av en naturlig del av äggproduktionen och en slarvig packare 😃

Kyllan56
2014-05-03 17:40
#20

#17 o #19

Väl talat!🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Jane-Lyzell
2014-05-03 17:41
#21

[Cattitude] har blivit botskrämd av er skeptikers attityd och lämnat ifokus- jätte trist😕

De flesta mediala är sensitiva eller alla är det mer eller mindre- vi är inga hårdhudade människor, utan mycket sensitiva och som vill diskutera i vänlig ton- inte debattera för vår tro.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

RobinEH
2014-05-03 18:20
#22

#21

Användaren valde att radera sitt konto efter sitt inlägg samt 6st svar, varav 3st från henne själv. Inte på något sätt skall jag eller Leon (som stod för övriga 3 inlägg) ta ansvar för detta. Att skylla på att jag och/eller Leon jagat bort TS, för det är precis det du gör, är oerhört respektlöst.

TS gjorde valet att avsluta sitt konto, inte jag eller Leon. Men specificera gärna vilken "attityd" vi haft i inlägg 1, 2 och 5 som tvingat TS att avsluta sitt medlemskap.

Inte att glömma att just TS är TS och TS står för trådskapare, varken jag eller Leon stod för att skapa tråden. Användaren skapade själv tråden om det specifika ämnet och fick svar gällande det specifika ämnet.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[Rödluvan]1
2014-05-03 18:34
#23

#21 Ts kan iofs pratat om dig också, att du var denna kvinna som var arg på henne. Varför gå runt och tro negativa saker om andra?

Ians
2014-05-03 19:35
#24

#23 Nu är det inte speciellt fruktsamt eller tillåtet att hetsa upp stämningen än mer genom egna påhittade tolkningar mot andra deltagare i diskussionen. Än mindre mot en som dessutom gått ur diskussionen och iFokus och absolut inte kan försvara sig. Håll dig till det denna tråden handlar om .Dels blandar du in Ts från en annan tråd Och insinuerar att Ts skulle anklaga någon här eller på forumet att vara den arga kvinnan" det finns inget i varken denna tråd Eller den andra som tyder på detta. Så att skriva så är inte Ok !

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
millam
2014-05-04 15:51
#27

Jag tror dom gör detta fullt medvetet och planerat. Vill nog bara se hur länge det dröjer innan alla mer eller mindre hoppar av. Dom är bara ute för att förstöra för andra, det tycks vara tråkigt värre på deras egen sajt när man måste gå på andras..

 Så dumma är väl inte ens dom att dom inte begriper konsekvenserna av sitt eget handlande på denna sajt.

Tänker inte svara på några frågor eller provokationer, anser dock att denna just nu så negativa rubrik  borde omedelbart stängas, speciellt då CT nu hoppat av. Total nonchalans brukar funka.. Och att ingen i denna troendesida borde reagera/svara på dessa provokationer!

För övrigt, sänder kärlek till er alla, vi är trots allt alla människor! Det borde vi troende göra i stället, sända kärlek i stället för att svara!

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Ians
2014-05-04 17:57
#29

Stänger denna tråd nu då den som skapade den inte ens är kvar längre, och diskussionen tycks ha gått i stå, totalt! 

Håller med dig millam ❤️

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: