Annons:
Etikettandlig-inspiration
Läst 5409 ggr
Jane-Lyzell
4/28/14, 4:22 PM

Andliga tecken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade en fantastisk regnbåge inne i mitt tak- dagen innan vi skulle hålla kurs och det fascinerar mig varje gång ande världen ger sina tecken, Just regnbågar har en mycket speciell betydelse för mig och kontakten med andevärlden.

Brukar ha den med mig då jag ska arbeta andligt(på himlen då)

ser det som ett gott tecken och det blev en helt fantastisk kurs - med en helt otroligt fin grupp människor 

så tacksam🌺

Har du själv tecken ibland som kommer din väg?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
lizaohman
4/28/14, 5:32 PM
#1

Det var nog bland de vackraste regnbågar jag sett. Efter helgens kurs började mitt nya jobb och vad alla tyckte var konstigt är att var jag än var så smällde det. Dörrar, fönster - massor med bangar! Det är väl tecken det också förstås :)

Jane-Lyzell
4/28/14, 11:27 PM
#2

1. ha ha ha härligt 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
4/29/14, 8:11 AM
#3

Vackert med en egen regnbåge i huset!

spirit33
4/29/14, 8:18 AM
#4

#0

Ser mer ut som det är solgudens tecken. Prisma i fönstret eller dit solen når den?

Jane-Lyzell
4/29/14, 11:04 AM
#5

4. du har helt missat vad tecken är 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

spirit33
4/29/14, 12:35 PM
#6

Nej det tror jag inte. Har man en prisma och det är solsken så kan man förvänta sig en regnbåge. Hade du inte haft en prisma och det inte gick att förklara regnbågen på något vettigt sätt… Så kan man välja att tro att det är ett andligt tecken.

Det tycker jag borde vara självklart för alla, oavsett tro.

Annons:
Jane-Lyzell
4/29/14, 1:08 PM
#7

6. tja du - om det nu var en prisma så skulle det vara en regnbåge jämt i mitt tak när solen skiner - det är det inte 🙂

Prismor ger inte hela regnbågar utan som de är prismor av regnbågsfärger i många reflektioner- inte hela regnbågar !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

spirit33
4/29/14, 4:06 PM
#8

#7

Så du menar att du inte har något prismaliknande som vid rätt ljusvinkel ger ett regnbågsliknande ljus? Ursäkta men det tror jag inte en sekund på…

Om man tittar på ditt foto längst ner på bilden i #0, så ser man den koncentrerade ljusskenet som blir när ljus träffar en prisma.

Här är principen för prisma:

spirit33
4/29/14, 4:13 PM
#9

"Smycka ditt hem med kristallprismor som ger dansande och glada regnbågar när solen lyser genom dem"

http://www.kristallrummet.se/category.html/prisma-och-kristall-av-glas

lizaohman
4/29/14, 5:18 PM
#10

Spelar ingen roll hur den kom dit, det måste ha glatt er vid uppvaknandet i alla fall. Jag vet då att jag skulle bli glad.

Ians
4/29/14, 9:55 PM
#11

spirit33

Nu tycker jag att du blir lite tröttsam! Tecknet ligger i betraktarens ögon oavsett naturliga orsaker eller inte!

Nu säger ju Jane dessutom att hon inte har några prismor i rummet…..och även om så kan en regnbåge från dem vara ett tecken just denna dagen…något man gått o tänkt på etc etc som man känner att man för ett svar på genom detta. Väldigt personligt det där vad man upplever som svar eller tecken.

En del ägnar sig åt så simpla saker som att se om en patient går ut eller inte, vilket det normalt sett bör göra emellanåt helt naturligt. Men just denna gången ser man det som ett tecken/svar på en fråga man har/har haft.

Jag tror inte på slumpen, uppstår det ett svar som jag uppfattar som just ett svar, så är det nog för mig. Sedan får någon annan ha en hur bra förklaring till detta de vill!

Tycker att vi återgår till att diskutera TS och lämnar sidospåret med prismornas värld, regnbågar eller inte regnbågar! Det är inte Det som är viktigt i sammanhanget.

Spirit33 får gärna skapa en egen tråd om Du vill diskutera vidare hur vida prismor gör regnbågar eller inte….men inte i denna tråden mer.

Hoppas att du kan respektera detta! Och förstår vad jag menar med moderators ikonen vid mitt nickname! Använder den bara när jag vill säga till på skarpen 😉

Twinflamewolf
4/30/14, 6:27 PM
#12

Kanonfint Jane 🌺

och det är ju som så att vi vet när tecken är riktad mot oss och då tar vi inte miste utan vi  bara vet 😎

Spirit33,du verkar ha tappat tron på allt andligt och att det ska vara dramatiskt med buller och bång men du förstår andevärlden kommer i den enklaste form vilket vi borde ta efter "enkelhet"och inte göra om hela tiden.Använde man nu mot förmodan en prisma så är det deras underbara enkelhet att visa genom ljus som för Jane här där regnbågen följer henne och det blir uppenbart för den det är riktat mot.

Andevärlden är enkel men vi människor, oj så komplicerade vi är 😉

Visst är det vackert med dessa underbara enkla fina tecken tecken,det är dom vi ska ta tillvara på  ❤️

Jane-Lyzell
4/30/14, 8:24 PM
#13

8. prissmor ger små reflektioner av regnbågsljus inte hela regnbågar🎧

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
4/30/14, 8:25 PM
#14

Tack ni andra - ja för mig var det verkligen ett tecken🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Indiananden
5/1/14, 9:12 AM
#15

Jag ser tecken varje dag och jag älskar regnbågar.

Vad är det du har i fönstret som gör denna fina regnbåge? En sådan vill jag ha.

Skogshumblan
5/1/14, 1:48 PM
#16

Spännande att läsa om era tecken! Tack för tråden! Jo jag har tecken. Oftast fjärilar, skator eller korpar som visar sig för mig på sätt som inte är normalt eller i sammanhang de inte brukar finnas. Kan vara andra djur eller fenomen också. Jag får också hälsning från min döda pappa, en speciell sång som lyfter mig oerhört. Helt plötsligt kan den ploppa upp i mitt huvud. Känns fint att ha dessa stöd och tecken tycker jag.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jane-Lyzell
5/1/14, 1:51 PM
#17

15. det vet jag inte har aldrig sett den förut och den har inte visat sig igen efter detta- får se om det kommer igen :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Indiananden
5/1/14, 6:08 PM
#18

17 Jasså jag trodde du hade en sådan som det pratas om i tråden. Är det någon som har det som gör sådana regnbågar, fungerar det?

spirit33
5/1/14, 7:49 PM
#19

#13

prissmor ger små reflektioner av regnbågsljus inte hela regnbågar

Det beror på formen på prisman. Alltså prisma kan vara någon glasliknande grej i fönstret eller dess närhet som bryter solens strålar, precis som på din bild. Titta efter en sådan så hittar du källan till fenomenet.

Jane-Lyzell
5/1/14, 9:02 PM
#20

19. tvivlar inte en sekund på att solen är källan som bildar fenomenet - men om det nu vore så jag hade en sådan prisma - så borde ju regnbågen synas varje gång solen lyser- har aldrig sett den tidigare i taket - förklara det om du kan ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Ians
5/1/14, 9:49 PM
#21

#19 det verkar som du har lite svårt att förstå att det inte är källan som sådan som är vitsen med TS utan att den dök upp just där och då!

Kan du inte berätta om något tecken som gjort intryck på dig själv istället för att mala på om detta? Säkert har du något sådant och berätta du också, eller hur?

Hade känts mycket trevligare än detta tröst lösa prat om källan, prismor etc

spirit33
5/2/14, 12:34 AM
#22

#20

så borde ju regnbågen synas varje gång solen lyser- har aldrig sett den tidigare i taket - förklara det om du kan ?

Ja, det är inget konstigt alls. Det behöver vara rätt vinkel som solen lyser på prisman. Det kan innebära att det bara är inom vissa minuter under just denna årstid.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
onetwotree
5/2/14, 11:51 AM
#25

Vad fint! Och vilken fin regnbåge :)

spirit33, du tar död på glädjen i denhär tråden.. Gör som Ians föreslog och starta en ny tråd om ditt intresse för prisman.

Har aldrig sett något tecken med ögonen vad jag kan komma på, men jag brukar känna en hand på axeln eller en pust i örat, en otroligt stark närvaro då jag är ensam och funderar lite mycket! Det ser jag lite som ett tecken :)

Skogshumblan
5/2/14, 12:02 PM
#26

Men spirit, vet du. Att det finns förklaringar till prismat gör det inte mindre speciellt. Möjligen om det förekommer varje dag, som din röda bil exempelvis. Tecken är, för oss som tror, något som absolut kan förklaras men som inte sker varje dag eller förekommer i sammanhang där de inte är normalt förekommande.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jane-Lyzell
5/2/14, 12:04 PM
#27

22 . ja men då är det ju fantastiskt att jag just då den lilla minuten såg just denna regnbåge - det är det som är andliga tecken- jag kunde ju lika gärna ha missat tillfället.

andevärlden använder sig av naturliga fenomen för att visa deras närvaro- det är det som är andliga tecken 🙂

Pst . det är jag som tog bort 2 av dina inlägg - som var mycket onödiga🤪

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
spirit33
5/2/14, 12:51 PM
#28

#27

ja men då är det ju fantastiskt att jag just då den lilla minuten såg just denna regnbåge - det är det som är andliga tecken- jag kunde ju lika gärna ha missat tillfället.

Javisst kan man tycka det, men för mig är det inte ett andligt tecken utan ett tillfälle som återkommer helt naturligt när förutsättningarna är rätt.

andevärlden använder sig av naturliga fenomen för att visa deras närvaro- det är det som är andliga tecken

Nej, det tycker jag inte alls… Då vore det övernaturliga tecken, och det är det ju inte.

Pst . det är jag som tog bort 2 av dina inlägg - som var mycket onödiga

Jaha, känsligt värre. Så när det stod att det röstades bort så var det du i själva verket, skumt.🤔

Jane-Lyzell
5/2/14, 1:13 PM
#29

28 . nu säger jag för sista gången till dig spirit33- du kan omöjligt veta vad mina andliga tecken är, är du skeptisk diskutera det på skeptiker sidorna-tror din åsikt har gått fram lämna det där - att trolla runt i trådar ger inget - flera medlemmar har redan gett dig hintar om att du dödar tråden- lyssna på dem!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

spirit33
5/2/14, 5:29 PM
#30

#29

Det är inte sista gången du säger till mig, det är första. Det var du som ville ha svar av mig i #20 hur det var möjligt att det inte blir regnbågar varje gång solen lyser… Och du fick ett svar. 

Jag har sett många gånger när du skriver vad du tycker, trots att det går emot vad TS skriver. Jag skriver likt dig precis vad jag tycker, inget konstigt med det. Tycker inte att det är att döda tråden, för fenomenet självt är ju fint, bara det att jag inte tycker att det är ett tecken från andevärlden… Men det har redan framgått från början, så jag ger mig här.

Förresten Jane kanske du inte ska vara så snabb att kasta dina fördomar. Trollar runt och ska hålla mig på skeptikersidor, oförskämt. Ska medlemmar be dig gå in på skeptikersidor när du tycker annorlunda än någon annan?

Maria-67
5/2/14, 9:30 PM
#31

Det har väl med andlighet att göra denna regnbågen. Finns väl hjälpare med också!Verkar vara en kvinna med som hjälpare med ljust rakt hår och vit dress så är det som jackan har olika nitar eller kristaller på sig. Hon är äldre inte så lång medellång. Lite brun hy! En hjälpare ser det ut som från andra sidan.

Maria-67
5/2/14, 10:17 PM
#32

Ser ut som denna hjälpare sitter vid fönstret ryggen mot fönstret, hon är mycket glad och aktiv att vara med. Hon studerar hela rummet. har en pendel också i handen. sitter på en bänk vid förnstret visar hon. Har pagefrisyr blond. Hon dök bara upp här när jag studerade bilden med regnbågen.

Jane-Lyzell
5/2/14, 11:32 PM
#33

30. Du kommer oftast in och är skeptisk - hur vill du det ska tolkas?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

spirit33
5/3/14, 9:08 AM
#34

#33

Du svarade inte på min fråga: Ska medlemmar be dig gå in på skeptikersidor när du tycker annorlunda än någon annan?

Och ja, jag är kritisk till flummiga new age ideér.

Annons:
Jane-Lyzell
5/3/14, 9:44 AM
#35

34 om jag ser en regnbåge i mitt tak som ett tecken - så kan du aldrig säga till mig att det inte är det - det är ett personligt tecken för mig - ingen mer en mej var det till- jag delar min upplevelse!

Att du sen inte delar min regnbåges tecken har du gjort klart för länge sedan - dit budskap har gått fram - lämna det där- jag har ingen skyldighet svara på allt du frågar efter , sorry

I mina ögon larvig fråga som inte förtjänar ett svar. du ältar

Antingen är du här inne för du vill vara en del av oss - eller så går du till andra sajter som passar dig bättre.

slutdiskuterat

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Twinflamewolf
5/3/14, 10:12 AM
#36

# 35 I avsaknad av egna tecken finner man nöje i att försöka förstöra andras och glömmer på vägen hur naturlig andevärlden är,betydligt mer naturliga än oss 🌺

Skulle mer än gärna dela med mig massor av tecken i den här tråden men avstår pga troll med noll koll 😕

lizaohman
5/3/14, 3:57 PM
#37

Vad spännande, Maria. Har du en bänk vid fönstret, Jane, eller var den också en mental bild kanske?

[Rödluvan]1
5/3/14, 4:22 PM
#38

#36 Mer naturlig än vem? Mäniskan är naturlig, annars skulle vi inte finnas här.

spirit33
5/3/14, 5:14 PM
#39

#35

34 om jag ser en regnbåge i mitt tak som ett tecken - så kan du aldrig säga till mig att det inte är det - det är ett personligt tecken för mig - ingen mer en mej var det till- jag delar min upplevelse!

Javisst, du upplevde det som ett tecken och jag förklarade hur det uppstår… Två skilda saker, men som kan vara bra att känna till. Du kände inte till hur det uppstår en regnbåge, nu vet du.

Att du sen inte delar min regnbåges tecken har du gjort klart för länge sedan - dit budskap har gått fram - lämna det där- jag har ingen skyldighet svara på allt du frågar efter , sorry

Jag har inte frågat, jag har förklarat. Du har däremot frågat en del som jag svarat på. 

I mina ögon larvig fråga som inte förtjänar ett svar. du ältar

Nej, jag ältar inte, jag tycker bara att det är oförskämt att kalla mig troll och hänvisa mig till skeptikersidor bara för att jag inte tycker som dig. Därför är frågan om du ska hänvisas till skeptikersidor när du tycker annorlunda, väldigt aktuell. Och jag förstår att det är en obekväm fråga eftersom du inte vill svara på den.

Antingen är du här inne för du vill vara en del av oss - eller så går du till andra sajter som passar dig bättre.

Vad menar du? Bara för att jag inte håller med dig så ska jag vara på andra sajter?

#36

Nice try, dina oförskämdheter förtjänar inget bemötande.

Ians
5/3/14, 5:31 PM
#40

Nu har spirit33 fått den ena vinken efter den andra i denna tråden, att ämnet är avslutat, MEN fortsätter oavbrutet sin mission i denna tråden.

En paus i skrivandet på 14 dagar kan kanske få spirit33 att lyssna lite bättre nästa gång, på det budskap som upprepats flera gånger nu. Dvs det räcker!!!!!!

så du får en 14-dagars time out! 

Låter inläggen stå kvar i tråden så det står klart för alla av vilken orsak!

M
10/24/23, 2:00 PM
#41

#0: Fantastisk regnbåge!
Köpte den här, som också ger otroliga skapelser.

https://www.butikkalcit.se/inredning/vaggbonader/kopia-manfas-med-bergkristallspets-stora-fran-spirit-of-wonder

Rosenkvarts-Solfångare med prisma som ger regnbågarDenna rosékvartsprismaupphängning är både enkel och fylld med så fin energi på samma gång. Prismorna skickar
Annons:
Upp till toppen
Annons: