Annons:
Etikettinspiration
Läst 1069 ggr
camasufri
4/22/14, 9:09 AM

Kaftdjur, totem eller nåt annat?

Hej.

Som vanligt är jag förvirrad om var ett ämne hör hemma när jag ska skriva 🤪

Men jag undrar om någon här vet.

Jag står i begrepp att söka in på skola, vilket ger knepiga känslor.Helt normala inför något nytt.

Men i natt drömde jag att jag på ett eller annat sätt var omringad av flertalet späckhuggare. Jag minns att jag kände mig olustig och höll mig undan så gott det gick. Genom ett fönster såg jag en haj med gapet öppet stirrande hotfullt. (fast hajar ser ju såna ut, haha) i periferin upplevdes och sågs böcker av äldre format. Så jag fattar ju tror jag, att det har med mötet idag att göra.

Någon som är klok här och kan förklara innebörden?

Tack på förhand

/ Carina

Annons:
Jane-Lyzell
4/22/14, 9:33 AM
#1

Verkar vara dina rädslor för skolan- du vet det är bra för dig men orolig det inte ska vara bra, att du blir fångad- så tolkar jag det.

(pst ändrar till inspiration)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

camasufri
4/22/14, 12:48 PM
#2

#1

Jag fick mina egna funderingar…….. på vägen till intervjun idag.

Vet inte om jag är helt ute och snurrar, men det finns människor i min närhet som inte kommer bli så glada för att min tid för dem minskar med ev. studier och ett framtida jobb. Att jag är "omringad" och skyddad av någon, mig genom beslutsamhet, universum eller nåt annat, genom späckhuggarna, vilket resulterar i hajens desperation. För jag var ju omringad och hajen var dessutom bakom glas…… någon form av stärkt förståelse av beskyddet?

Ääääh, nu fantiserar jag igen 🤪

Men vart på iFokus vänder jag mig för att få betydelsen av kraft- och- eller totemdjur?

/ Carina

Jane-Lyzell
4/22/14, 10:14 PM
#3

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

camasufri
4/23/14, 10:14 AM
#4

Tack =)
Varierande svar så inte klokare hehe, 

Kunde vara hugget som stucket, någon sa att i botten är det den tolkning man känner sig mest tillfreds med var den närmst sanningen. Så vi får se vad som händer.

/ Carina

Denna kommentar har tagits bort.
Elpida
4/25/14, 8:04 AM
#6

Så här känner jag det:

Du är medveten om att detta kommer att röra upp hos andra som inte är lika positivt inställda till dina nya planer och känner dig lite trängd. Dock inte inträngd i ett hörn så här finns förhandlingsutrymme, mer som att de inte vill att du ska bryta dig ur flocken. Det bottnar ju ofta i rädsla, det här med förändring.

Skulle hajen kunna vara du själv? Det var du lite inne på själv kanske? Späckhuggare är egentligen hajens enda fiende i havet. Hajen kan stå för antingen att du är i botten en ganska stark person och du vill bryta dig ur, följa din egen väg, och det är ju böckerna som lockar där borta i periferin.
Det kan även vara så att om du känner en enorm rädsla för just hajar, symboliserar det en särskild person du förväntar dig en attack ifrån. 

Det du har läst stämmer ändå ganska bra, vi har olika relationer till vissa saker/djur/färger och det är vad det representerar för just DIG som avgör. Jag hoppas du hittar svaret, det finns ju där inom dig. 🙂

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
camasufri
4/27/14, 10:31 AM
#7

# Elpida

Exakt så jag själv dividerat med mig själv, bortsett från att hajen är hotet utifrån. Och jag har som jag känner det beskyddet från valarna.

När jag läste dina rader blev jag full i garv 😂

Du säger att späckhuggaren är hajens största fiende i havet, det hade jag ingen aning om, och då kände jag att mina gubbar och gummor på andra sidan faktiskt talar med mig. Jag är en TVIVLARE av stora mått, inte gällande deras existens, min egen förmåga att ta emot och tolka, och har bett om övertydliga svar ty jag är lite tröög.  ☺️

Det här var väl övertydligt så det räcker väl? haha. Jag kan lugnt fortsätta mina planer för inget hot finns då hajen är satt ur spel (inburad eller bakom glas) och DESSUTOM är jag beskyddad och omringad  från ev hot därifrån.

Tack för ditt svar ❤️

/ Carina

Elpida
4/27/14, 7:30 PM
#8

Vassego'🙂

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Upp till toppen
Annons: