Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 2767 ggr
anniev88
2014-04-12 19:07

Hur vet man?

Hej alla!
Jag undrar hur man vet om man är medial eller ett medium eller nått annat kanske inget alls!

Jag har inte läst på om alla regler än men har ju egna erfarenheter att dela med mig av så undrar om ngn skulle vara intresserad kring att läsa det och kanske säga er åsikt? Det är första gången jag försöker forska och gräva lite i det, min sambo tex är skeptiker men stöttande
hehe.

Annons:
Jane-Lyzell
2014-04-12 19:13
#1

Dela gärna vad du vill vi ska läsa här:-)

Man vet om man är medial eller medium - det är saker som följer under hela livet som är annorlunda en andras upplevelser- Har gjort en test som du kan kolla på om du vill.

http://testa-mediala-formagor.weebly.com/

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

anniev88
2014-04-12 19:35
#2

Ok here it goes!

Det tidigaste minnet jag har är från när jag var 8 år, jag och min tvilling skulle åka till vår 13-åriga kusin och sova över (hela min släkt bor i Finland). På väg ner för farstu trappen får jag panik, jag blir väldigt ledsen och vill inte åka då jag känner att det blir sista gången jag ser henne. Min syster åkte själv men vågade inte sova över utan mamma. Hon kom hem med flätade armband som de pysslat ihop. Vår kusin dog tre veckor senare då hon blev överkörd av ett tåg.

Efter det kan jag varit runt 12 år, jag drömde att min mormors ena syster hoppar fram bakom en vinbärsbuske hos min morfar i Finland. Hon stirrar på mig och börjar gräva i sin kind, hon tar fram en röd liten boll det är mycket blod. För kanske 6 år sedan fick hon operera ut en cancer tumör vid kinden och ena ögat.

Efter det blev min moster sjuk, även hon i Finland då gick jag på gymnasiet. Hon hade matchande benmärg med en av hennes fyra systrar och skulle opereras, hennes vita blodkroppar fungerade inte. När hon dött drömde jag att jag var i hennes hus med min morfar och tittade på dikter på en projektor. Det var kväll ute och jag gick till hennes kök. I samma stund som jag gick till köksfönstret skiftade natt till dag och hon gick utanför i gräset, utan skor och med sin Gås Abbe, gåsen hade varit död flera år. Var det ett farväl? Hennes död slog mig hårt och efter drömmen kändes det bättre. Kände frid.

Efter det hade jag en dröm om min morfar, hela hans hy var täckt av ett svagt men grönt sken, han skalade av det gröna på armarna. Han drabbades av hudcancer efter det , han var även med om en cykel olycka där han förlorade hud på armarna då hans skinn med cancern var väldigt svag. Han lever än.

Jag är skild, men när jag var gift med min man från Iran så fick han ett samtal från sin mamma att hans mosters man har gått bort. Den natten såg jag mig själv sitta vid sängkanten, persisk text flöt förbi från vägg till vägg i guldfärg och en man stod och talade till mig. Han kände tacksamhet till min man och ett namn var med mig när jag vaknade. Jag berättade detta till min exman som blev känslosam då han hade ringt sin moster dagen innan och beklagat sig samt talat med hennes barn. Det namnet jag mindes var namnet på mostern visade det sig. Det visste inte jag. Jag kunde även peka ut hennes avlidna man på ett släktfoto. När jag hittade hans ansikte blev jag varm inuti och fick gåshud.

I slutet av 2010 hemma hos min dåvarande svärmor såg jag en liten pojke i hallen som jag instinktivt kände var hennes döda son "D" . Jag visste dock inte att det var årsdagen för hennes missfall annars hade jag nog inte spottat ut det som jag gjorde. Blev mycket känslor för henne.

Jag har även drömt om min ex-mans otrohet etc.
Stämningen i lägenheten jag hade med min man var 2011 helt outhärdlig. Jag var utmattad hela tiden och fann ingen ro i mitt hem, ville skiljas och det tog 9 månader innan jag fick hjälp av vänner att komma därifrån. Varje gång han var i närheten gick luften ur mig och min läkare satte mig på starkt antidepressiva och lugnande. Helt plötsligt kände jag mig helt ensam, alla känningar och saker jag sett i vaket tillstånd försvann. Kändes som att min "andlighet" var som bortblåst. Kände ingenting varken andligt eller vanliga känslor. Kände mig som ett skal.

Slutade med medicinerna 2012 och har även flyttat. Ser fortfarande inte så mycket som jag brukade av tex skuggor eller siluetter etc.

Däremot har jag blivit bättre på att försöka tyda det jag "ser" eller "vet" i vaket tillstånd.
Senast detta året så såg jag min man och hans nuvarande på ett bröllop i ett lila sken, jag frågade om det var giftas planer på gång. Det visade sig att de skulle på bröllop dagen efter och hans sambo var brudtärna med lila klänning, han skulle bära lila slips etc.

Sen såg jag en av mina närmaste vänner "L" springa på en strand, hon bar vitt och såg ner i sanden där bildades små fotspår av ett barn. Jag frågade om hon ville ha barn. Då hade hon slutat med p-piller för ett par veckor sen och var i fullt sjå att bli gravid fick jag veta.

kanske 2 månader efter det såg jag henne omringad av folk hon inte kände, hon mådde illa och såg besvärad ut. Detta var också i vaket tillstånd på en torsdag. Jag frågade henne på söndagen och hon ringde skrattande upp mig. Det visade sig att hon mått illa sen måndagen och spydde på en fullsatt buss på torsdagen och de var gravida i vecka 5.

Sen kan jag väl tillägga att under hela mitt liv känt av andra i min omgivning, aldrig känt mig helt ensam i ett rum innan jag tog antidepressiva. Jag kunde sitta i en bil och få känslan av att någon dött vid vägkanten. Min dotter var väldigt mottaglig när hon var mindre och vi bodde ihop med hennes far. Nu åker hon emellan varannan vecka och har även blivit rädd för vad hon sett, även fast jag försöker lugna henne.

Oj vad långt detta blev. Min fråga är väl om du får någon känning av detta, hur får jag reda på vad jag är? Och hur jag ska gå tillväga för att utveckla och värdera det? Kan jag få tillbaka det jag förlorade under medicineringen? Detta är kanske inget som många kan eller vill förstå, men jag har aldrig känt mig så "onaturlig" som när jag var medicinerad och inte kände/såg något. Vill snarare vårda och lära mig mer.

Jane-Lyzell
2014-04-12 22:33
#3

2 oj det var långt men mycket intressant - du säger du är tvilling - bara det är en anledning du är sensitiv - och dina föraningar som du beskriver är ju sk Varsel.

samma med dina Drömmar - även dem varsel

även de synser du såg om din vänninna är varsel.

Men barnet du såg betyder nog mer att du även är mediumistisk(ser andevärlden)

Förstår du kände dig avtrubbad med medecinen - väldigt typiskt för en som är medial. 

Min tolkning blir du är både medial och mediumisktisk- men som du märkt behövs det vårdas och utvecklas - för att fullt förstås.

Rekomenderar dig att hitta en cirkel där dina gåvor får utvecklas och näras-  se länken

http://spiritualism.ifokus.se/discussions/4f131b6fd3b4fd064f000bf3-spiritualistiska-foreningar-i-sverige?discussions-1

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

anniev88
2014-04-12 22:42
#4

Jasså? Hade ingen aning om att det var typiskt att medicin avtrubbar mediala ting 😮 Men oj. Och tack så mycket för att du orkade läsa! Kände att det var nu eller aldrig att försöka be om råd utifrån. Tack så väldigt! 😃

anniev88
2014-04-12 22:45
#5

Min syster kämpar och önskar att hon såg något, hon har aldrig sett något och hon har heller inte tagit mitt på allvar på väldigt många år , först nu ett sådant intresse kommit fram.

Kan man läsa nånstans om tvillingar och vara sensitiv?

Jane-Lyzell
2014-04-12 22:50
#6

5 . det finns forskning som parapsykologerna gjort om tvillingar - ska se om jag hittar det 🙂 finns även tv program om det Dr Marsh - tror jag det hette.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
anniev88
2014-04-12 22:56
#7

Supersnällt! 🎈

signemo
2014-04-12 23:05
#8

Medial.  andlig.

Om jag skall försöka att beskriva hur jag upplevt mitt liv hittills.

Jag har alltid känt mig som en gammal själ ( Kanske fel ord, men en som levt förut). . Känns som jag varit med förr.

Samtidigt är jag en impulsiv o barnslig person.

Och nej jag vet inte vad jag upplever. Kanske det är så att jag inte litar på mig själv.

Jag känner dofter,  då kommer även tanken på vissa nära o kära.

Jag tycker mig se skuggor o ljus skymta förbi och i samma stund tror jag mig tänka om  personer,

Jag har inga anspråk på att vara en som förstår, samtidigt som jag innerst i mig själv, tror på det jag tror mig uppleva.

Har inga tankar om att arbeta  inom det mediala, däremot skulle jag vilja  utveckla mig medialt..

Har många gånger funderat på att göra en regresion. Detta för att komma ifatt mig själv . Kanske förstå varför jag är som jag är.

Jag vet att man kan gå kurser, cirklar.Detta för att lära mig.  Men i nu läget så känner jag att , nej. Om det är meningen att jag skall förstå o lära mig mer så kommer detta att ske ändå.

Skulle det inte ske något. Ja. då är det meningen det skall vara så.

Detta var mitt lördagsbabbel. Önskar er alla en fin helg

Var rädda om varandra

Jane-Lyzell
2014-04-12 23:18
#9

Hittade det inte men vet prapsykologerna har en forskning där - ta kontaKT MED dem http://new.parapsykologi.se/category/aktuell-parapsykologi/

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

anniev88
2014-04-13 10:41
#10

Tack ska du ha! :) Kan inte sluta tjata om detta forumet och allt jag läser här för min sambo, han tror jag är knäpp tror jag. Men jag är glad första gången jag hittat folk som inte tycker jag slagit i huvudet 🙂

Jane-Lyzell
2014-04-13 10:50
#11

10. Ha ha ha förstår det - kul du trivs🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2014-04-13 10:54
#12

8. tack för ditt lördagsbabbel😉

vist kan man lära sig massor en då utan kurser o cirklar - på forum och böcker och eget arbete med t ex meditation och kontemplation.

Fast man kommer till en punkt dör man behöver få feedback på sina upplevelser av någon mer erfaren- då är det bra med cirklar etc.🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

signemo
2014-04-13 14:42
#13

Hej igen. Absolut Jane. Men jag menar att om det är meningen jag skall förstå mer eller nå en högre medial utveckling, så är det troligt att jag kommer att anmäla mig till en cirkel. Annars är det väl meningen att jag skall nå den utveckling jag gör utan cirkel.

Jag låter tiden visa hur det blir.

Ha en fortsatt fin söndag🌺

Var rädda om varandra

Annons:
Jane-Lyzell
2014-04-13 15:03
#14

13. aha , javist - ha en fin söndag du med 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

anniev88
2014-04-14 20:35
#15

Haha måste bara tillägga att jag berättade för min tvilling idag om att jag kontaktat dig Jane och gått med här , fick ett HERREGUD och infon om att hon kontaktat ett annat medium som hon funnit via denna sidan. En vecka innan mig! Och då har vi aldrig pratat med varandra om att kontakta ett medium med våra frågor! Hur lustigt 😃

Jane-Lyzell
2014-04-15 09:51
#16

Ha ha ha härligt :). Typiskt tvillingar :)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: