Annons:
Etiketthealing
Läst 2320 ggr
Verna
4/10/14, 12:33 AM

Nybörjare hjälp mig tolka mina upplevelser :)

Hej!

( Detta blir långt hoppas ni orkar läsa, är ny :) )

Jag har precis börjat läsa om chakran, auror och energier etc och tycker att det är spännande och något som är värt att utforska! Jag har börjat meditera samt att skicka kärlek till andra personer i min omgivning. Dessutom har jag funderat på detta med auror och har aldrig sett någon direkt med ögonen men när jag tänker efter får jag upp en bild av en person som är omgiven av sin aura med dess färg/färger i olika intensitet och formationer/sken.

Det jag undrar är om jag bara inbillar mig detta eller om man faktiskt kan se auror på detta sättet? Något som också får mig fundersam är att jag bestämt ser en ljust grön aura med guldfärgat glitter/skimmer när jag tänker på en särskild person i min omgivning, det är väl inte så vanligt med guld? Jag har också upplevt att jag och denna personen har en form av kontakt som är svår att beskriva. Jag tror att denna kan känna av mig på ett speciellt sätt, som om vi har någon form av telepati. (Personen i fråga verkar inte medveten om detta dock.) Är detta auror jag ser eller en symbolisk tolkning av hur jag upplever dessa personer?

Har ingen aning om vilken färg min aura har så om någon av er kan läsa av auror på avstånd så får ni gärna tala om för mig! Hade vart roligt :) 

Ikväll när jag "mediterade" så ville jag helt plötsligt börja heala samma person som tidigare nämnt. Jag drogs dit och det kändes som att jag var där, instinktivt så skickade jag ut ljus i olika färger för att heala. Jag började med att skicka rosa ljus som ett rosa skimmer spritt av rosa fjärilar. Därefter gav jag två rosa ljusmoln i händerna på personen som gick vidare in i armarna till hjärtat som vidare pumpade ut rosa ljus i hela blodomloppet. Det krävdes bara en mycket kort stund innan jag var helt slut. Där det var riktigt kämpigt var när jag kom till benen. Det kändes som att det tog stopp där på något sätt, varför? Vidare lät jag en vit fjäril sätta sig på personens hjärta för att sedan återvända till mitt. Och därefter fokuserade jag på att omge benen/fötter med ett vitt ljus. Grönt ljus skickade jag till öronen. Och därefter sände jag ut ett mycket starkt ljus av guld från min högra hand rakt till personens hjärta! 

Vill tillägga att efter det rosa ljuset blev jag så trött att jag tänkte avbryta men såg då att personens aura började skimrade i regnbågens alla färger på en och samma gång precis som att personens alla chakran blivit "väckta" och fick därför en känsla av att jag ville göra mer. 

Det började rycka i mina armar och ben när det blev riktigt jobbigt och motigt under "healingen".

Vad har ni för tolkning av detta? varför valde jag just de nämnda färgerna instinktivt?(kan ju inte så mkt om dem) vad är fjäril symbol för? Varför kändes det tufft vid benen? Hade jag bara någon form av dröm eller låter det som att jag faktskt healade på riktigt?

Mycket frågor, och är jättetacksam för de svar jag får! :)

Annons:
Jane-Lyzell
4/10/14, 10:49 AM
#1

Verna ska vara väldig rak emot dig nu- jag tror du är en så kallad skeptiker- som gör livet surt för oss här inne - rätta mig om jag har fel.

Om inte behöver du nog söka dig till någon cirkel som kan reda ut allt du upplever. pst man skickar inte healing till någon som inte bett om det !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Verna
4/11/14, 11:05 AM
#2

Nej jag är ingen skeptiker och absolut den sista människa som skulle vilja någon annan illa! Däremot så är jag väldigt ny-intresserad av allt detta med spiritualism osv. Kan absolut ingenting alls men försöker lyssna på min intuition och är nyfiken på vad det är jag upplever och om någon annan upplevt liknande och kan ge mig råd för utveckling och hjälpa mig att förstå :) Nej jag har förstått att man inte ska ge healing utan tillåtelse efter närmare efterforskning :) så det får jag absolut undvika i framtiden! Vad för typ av cirkel hade du i åtanke? :) hur kommer man i kontakt med sådana?

Jane-Lyzell
4/11/14, 11:15 AM
#3

2. Det låter bra- då får jag be om ursäkt - tyvärr kommer det in många skeptiker och bara vill jävlas här - därför min försiktighet - beklagar🌺

Oj det finns de som håller på med cirklar över allt men om du tittar på våra fast nålade trådar så ser du en förteckning på spiritualistiska föreningar - ta kontakt med någon av dem :-)

http://spiritualism.ifokus.se/discussions/4f131b6fd3b4fd064f000bf3-spiritualistiska-foreningar-i-sverige?discussions-1

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Verna
4/11/14, 11:38 AM
#4

Det är ingen fara jag förstår :) Okej tack ska absolut kika där! :) Du har inte någon liten tolkning på det jag upplevde? 🙂

Jane-Lyzell
4/11/14, 1:55 PM
#5

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Verna
4/11/14, 10:58 PM
#6

Tack så mycket det var bra och givande läsning! 🙂

Annons:
Jane-Lyzell
4/12/14, 1:38 AM
#7

6. varse goo🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Verna
4/17/14, 6:17 PM
#8

Hej!

Nu har jag gjort lite mer efterforskningar och har lite teorier :)

Jag har övat en del på att se min egen aura och tror att jag kan se den eteriska!! Och förmodligen den emotionella lite svagt :)

Den eteriska auran är för mig ljus men övergår sedan i ett väldigt tunt lager av lila för att sen snabbt bli ljust gul!! Upplever att jag är lila precis ovanför huvudet! Vad tyder detta på? :)

Har läst att den eteriska auran ska vara ljust blå eller vit? Eller är det lila lagret det emotionella kanske? :S Så svårt.. 

Har inte förstått riktigt men vilka lager kan man se med blotta ögat? kan man se den mentala och astrala auran?

En till teori är att de auror jag upplever hos andra i min närhet är något jag ser med tredje ögat? :) 

Tacksam för svar!

Verna
4/17/14, 6:21 PM
#9

Tror att jag för första gången verkligen SÅG auran hos en äldre man för första gången idag! Det såg ut som när värmen stiger från asfalt en stekhet dag :) dock helt färglös! Han hälsade glatt fast vi var på ganska långt avstånd från varandra.. Kändes som att det fanns någon samhörighet där :)

Jane-Lyzell
4/18/14, 12:03 AM
#10

8 det finns inga fasta färger - auran är en spegelbild av dig- det är fluktuerande från sinnesstämning till sinnesstämning och den är personlig.

Den enda delen som är densamma är den eteriska som ser blå i bland blålila eller som en energi(varm) beroende på vem som ser och på vilket sätt du ser. 

Det är inte för intet guda bilder är Ikoner är avbildade med en haloua(kan inte stava det) en rundel runt huvudet.

Att den äldre mannen kände av du gick in i hans aura - är inte så konstigt - men oetiskt av dig- man går inte in i andras energi utan tillstånd.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Verna
4/25/14, 10:43 PM
#11

Okej hade fått uppfattningen att de färger som finns i auran speglar personligheten till viss del också? :) 

Jag gjorde inte det med mening, på något omedvetet plan isåfall! Men de personer som ser auror närsomhelst är det oetiska eller går det verkligen att kontrollera när man ska se och inte?

🙂

Jane-Lyzell
4/25/14, 11:59 PM
#12

11. vist går det kontrollera- av o på knapp🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
4/27/14, 8:18 PM
#13

Vad roligt och spännande för dig att börja upptäcka din andliga sida. Det är jättespännande när man börjar att utvecklas och mycket kan man träna på hemma. Det finns mycket bra böcker man kan läsa och det finns många fina länkar här på vårat forum. Det är dock ganska bra att gå en liten helgkurs eller liknande till att börja med för att få svar på sina funderingar, höra andras upplevelser och framförallt som Jane säger - lära sig etik och moral, om man vill fortsätta sin andliga bana.

Verkligen jätteroligt att du hittat hit, och fortsätt fråga om du undrar naturligtvis!🙂

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
Ians
4/30/14, 9:38 AM
#14

Nu har jag inte läst allt i denna tråd, så ber om ursäkt om jag upprepar något som redan står.

Bäst ser man auran på en annan person om man övar upp sig att se den genom tredje ögat, dvs med sina egna fysiska ögon stängda. Annars kan man delvis se sin egen aura och kanske tolka den andras aura fel. Ett litet tips vi fick på Ramsbergsgården senast vi var på sajt träff, av en som pratade om just auror.

Man kan inte alltid tolka det andliga rätt med sina fysiska ögon, med andra ord 😉 risken är att man tolkar in annat som man omedvetet ser och gör en egen bild i huvudet på hur det står till med någon. Blundar man och koncentrerar sig och övar på det så kan man få själarna att tala till varandra och det ger en mer rättvis bild. Hoppas ni förstår vad jag menar.

Verna
5/6/14, 1:13 AM
#15

Tack för era svar! :) 

Elpida: Tack! Ja det är så spännande att jag hittat hit :)  Det kommer förmodligen att komma mycket frågor från mitt håll i fortsättningen ;)

Ians: Det är så jag ser auror precis som du beskriver, men jag ser bara auran runt huvudet på andra, resten är inget jag "sett" ännu!

Ja! Den själsliga kommunikationen har alltid vart den viktigaste kommunikationen för mig.. Ord behövs liksom inte! Den första instinkten har alltid stämt för mig, jag bara vet så fort jag ser en person om det är någon som jag kommer att komma bra överens med eller inte, innan jag ens sagt hej!

Upp till toppen
Annons: