Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 1607 ggr
lizaohman
2014-04-02 14:46

Reinkarnationsminnen hos barn

Jag är nästan övertygad om att reinkarnation måste vara sällsynt. Dök dock på denna film om barn med minnen från sin våldsamma död (bl a 11/9) och vill gärna att ni tittar och kommenterar.

https://www.youtube.com/watch?v=ED0HAoPumqc

Annons:
Jane-Lyzell
2014-04-02 17:25
#1

Intressant men bevisar inte reinkarnation🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Twinflamewolf
2014-04-03 12:34
#2

Intressant till tusen och jag trodde en gång i tiden på reinkarnationen men den tiden är helt borta för jag kan omöjligt tro att vår ande är så korkad att den behöver läxas upp igen med livets alla våndor.

Däremot är det intressant att höra deras berättelse men personligen tror jag dom berättar ur andras liv inte ett eget tidigare,det kan vara en guide som förmedlar eller en anhörig och som barn kan det vara väldigt svårt att särskilja egna minnen från andarnas och alla astrala minnen vår egen ande har från både nutid,dåtid och framtid.

Men intressant,har inte sett hela ännu men ska slå mig ner med den senare.Jag som en gång var så inne i reinkarnations tanken är idag helt omvänd och blev på kuppen också helt anti 😃

lizaohman
2014-04-03 13:11
#3

Det som talar emot att det skulle vara en guides liv är det korta tidsspannet mellan död och eventuell reinkarnation. Det gjorde mig fundersam.

Jane-Lyzell
2014-04-03 13:19
#4

3. behöver inte vara guider kan vara helt vanliga människor som behöver hjälp på ett eller annat sätt🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lizaohman
2014-04-05 11:21
#5

Andar som stannat kvar pga snabb och traumatisk bortgång och influerar barn som är lättpåverkade/känsliga? Är det plausibelt? Varför har då inte Andra sidan tagit dem till en cirkel för hjälp? Eller är de där de ska vara, men ändå påverkar levande, känsliga barn?

Jag lyssnade en gång när Colin Fry kanaliserade Magnus och en herre i publiken frågade just om reinkarnation var möjlig. Han fick till svar att det var möjligt men han kände ingen som varit på jorden fler än 1 gång. Det var därför jag skrev "sällsynt" i inlägg #0. Min personliga uppfattning, baserad på Magnus m fl på Andra sidan, är därför att det är möjligt att det är frågan om reinkarnation i filmen. Det föreligger många likheter i de olika fallen. Med det inte sagt att alla av barnen i filmen är reinkarnerade. Men det är möjligt i alla fall, så mycket vet vi om man ska tro på Magnus. Vilket jag gör. 

Tarot-Lasse skrev ett inlägg i en debatt i ämnet där han menade att det i ett flertal fall kunnat konstateras att det är guiders liv som människor "minns" eftersom guiderna är så angelägna att få kontakt med oss levande. Men som sagt, här är tidsintervallet för kort mellan död och guide-status. Inte för att jag vet hur länge det tar 😊

Man kan aldrig vara säker på att det inte varit manipulation från filmskaparnas eller föräldrarnas sida. Filmskaparna klipper hejvilt och föräldrarna vill vara med på film t ex. För att kunna göra en riktig bedömning, om än personlig, så måste man nästan vara med när barnet växer upp. Det råkar inte finnas någon här som har personlig erfarenhet från barn med minnen från tidigare liv?

Jane-Lyzell
2014-04-05 13:49
#6

5. inte stannar kvar - deras energi minnen finns kvar och de besöker dem ibland då tillfälle bjuds och det är något att lära emellan den som upplever deras tidigare liv/minnen och anden.🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
lizaohman
2014-04-05 15:18
#7

# 6   Jaså minsann, det låter mycket intressant. Ja, energiminnena torde ju vara starka vid sådana händelser. Vad kan man då gissa att barnen ska lära sig av dessa våldsamma dödsögonblick månne? Att känna hur det känns (skräck o smärta) därför att de varit mördare i ett annat liv (som alltså inte behöver vara på jorden)?

Det är i alla fall en bra förklaring, Jane. Jag ska rassla fram de övriga avsnitten i serien och sätta på mig den synvinkeln för att se om din teori kan passa in i min begreppsvärld. Tack för svar!!

Jag = nyfiken i en strut

[Smulan_88]
2014-04-10 16:05
#8

Hörde av en kompis att man kan fråga ett barn under ca två om vad de jobbade med i sitt förra liv, (om de kan prata) så skulle de kunna svara på detta. Så av ren nyfikenhet så frågade jag min egen lilla tjej, och hon hade minsann varit mamma.

Jane-Lyzell
2014-04-10 17:12
#9

8. gulligt❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lizaohman
2014-04-17 15:41
#10

8: Haha, ja det är väl det bästa hon vet ;)

Själv sa jag att jag varit Cleopatra - gick omkring med händerna i en konstig position och med en styvstärkt underkjol på huvudet (50-talet).  Hon var också fet, så man vet ju aldrig… nä, jag tror inte det på allvar.

Upp till toppen
Annons: