Annons:
Etikettchakran
Läst 5229 ggr
Älvan
3/22/14, 10:14 PM

tredje ögat

Jag känner det som att mitt tredje öga är helt öppen hela tiden och hur stänger man då den? :/

Annons:
Jane-Lyzell
3/22/14, 10:24 PM
#1

Du bestämmer dig för att stänga- du måste ha en av och på knapp- funkar inte det kan du se som du har en tungt järnlock som du lägger framför!

finns en massa olika tekniker - men den bästa är be din ledare(andlig vän) stänga ned det när du inte behöver ha det öppet!- lycka till!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Älvan
3/22/14, 11:17 PM
#2

#1 Tack för svar. Jag har haft fungerande av knapp genom olika metoder till alla charken. Nu har tredje ögat "fastnat" eller är helt överaktiv. Det går inte stänga just nu. Jag får massa information i en mängd jag inte orkar bearbeta. Jag blir helt slut, men hjärnan tvingas jobba på högtryck. Jag har en känsla av stark energi genom den och får även ont i huvudet. Jag ska sätta mig ner och försöka fråga inåt. Jag ska sätta stenar och dörrar och annat. Vi får se. Har någon annan varit med om något liknande? :/

Älvan
3/22/14, 11:18 PM
#3

Charken=chakran (dumma mobil)

Jane-Lyzell
3/22/14, 11:19 PM
#4

2. Vad har fått det i spinn?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Älvan
3/22/14, 11:25 PM
#5

Jag känner att min andliga evolution tagit ett språngsteg samtidigt som jag hela tiden får aha upplevelser om hur världen i mig och runtomkring är konstruerat. Slog upp i wikipedia och det finns ett begrepp för det; intuitiv kunskap. Dvs andligt uppvaknande och därigenom "kunskapsuppvaknande". Förstår du något? :/

Jane-Lyzell
3/22/14, 11:29 PM
#6

5. jo då men hur sattes det igång- vad gjorde du ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Älvan
3/22/14, 11:44 PM
#7

Inget särskilt? Hängt för mycket på iFokus? :) Jag har försökt känna flödet av kärlek/kraft genom att jorda mig nedåt mot Moder Jord och sen "dras uppåt" av Gud fader. Däremellan har jag tillåtit flödet i min kropp. Man kan säga att jag kanske fick lite mycket på en gång? :/

Jane-Lyzell
3/23/14, 12:44 PM
#8

7 . Ja man ska inte hålla på för mycket dagligen - minska ned då på dina övningar ett tag ska du se det lugnar ned sig!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Älvan
3/23/14, 1:21 PM
#9

jag kom fram till samma slutsats. lyckades ett kort tag stänga igen igår. men nu hjälper inget igen… brunnslock, dörrar, blommor som stängs, äggskal, sand tom spegel mot omvärlden. drar ett vitt täcke över huvudet så "syns" jag inte så mycket för andra. men är ändå öppen… tror det är mycket info jag måste ta emot, menn jag ber om lite lugnare takt. :)

Jane-Lyzell
3/23/14, 1:22 PM
#10

9. det bästa du kan göra är att göra vardaliga saker som städa diska etc….

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Älvan
3/23/14, 1:25 PM
#11

har redan städat och nu konstutställning. :) tack för hjälpen. det jag råkat ut för är det nog flera här som gjort. :) kan även andra chakran "fastna öppna"? jag hade så på kronchakrat och det tog energi. nu är ju åtminstone den något lugnare… :)

Jane-Lyzell
3/23/14, 1:39 PM
#12

11.Be din egen energi komma tillbaks till dig och centreras runt dig -Konstutställning intressant ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Älvan
3/23/14, 4:46 PM
#13

Man Ray intressant fotograf. :)

Annons:
Jane-Lyzell
3/23/14, 5:20 PM
#14

😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Älvan
3/23/14, 5:41 PM
#15

hur kan ens energi fara iväg? :-

Jane-Lyzell
3/23/14, 7:34 PM
#16

15 Jo du  det kan den 🙂 tyvärr - vi droppar energi lite här o där ! dörför behöver vi dra in den emellan åt!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Älvan
3/23/14, 8:02 PM
#17

#16 Jag kom (intuitivt) på att jag i hjärtat drar in auran litegran. Sen tänkte jag som en spegel runt migsjälv som reflekterar tillbaka energin ca 0.5 meter utanför mig. Jag försöker också hela tiden stänga alla chakran då ögat öppnar sig hela tiden. Jag tänker som ljus både i hjässan och hjärtat som energin koncentreras in i. Är denna hemmagjorda metod bra tror du? Det känns ganska bra tror jag. Det är den vägledning jag fick just nu. Det dumma är att jag inte alls borde hänga här just nu. Chakrarna öppnas så fort jag är här. :)

Jane-Lyzell
3/23/14, 10:06 PM
#18

17. Om det funkar är det bra - ja håll dig borta från andliga saker om du har problem med att du är för öppen 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lizaohman
3/24/14, 2:32 PM
#19

Älvan: Till och från har jag haft ett hiskeligt överaktivt kraftchakra (det gula i solar plexus för den som inte vet det). Jag har också jobbat för att minska detta och bett om balanseringshjälp (andliga ledaren) och så vidare. Självhealing (då det ska balanseras av sig själv) men till slut har jag accepterat att det kanske behöver jobba satan ibland. Jag undrar om jag behöver bära mer gult på mig för att "mätta" chakrat :)

Jane-Lyzell
3/24/14, 3:39 PM
#20

19.Nää snarare tvärt om bära mindre gult - balancera dina chakror gör du bäst i meditation om det behöver balanceras(vid obalans)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
lizaohman
3/25/14, 5:03 AM
#21

Jane: tack för det - inte för att jag brukar bära gult!

Älvan
3/25/14, 9:36 AM
#22

Jag har mest blått. Dåligt med överaktivt 3e öga? Ska jag då bära rött/ gult? För återfå kraft centrerat? :/

Jane-Lyzell
3/25/14, 12:14 PM
#23

22. indigoblå är kopplat med tredje ögat (lilablå)- kanske du ska undvika de färgerna ett tag och se om det blir bättre🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Snurran99]
11/18/14, 8:02 PM
#24

kan jag få förklaring på vad tredje ögat är för något??

Jane-Lyzell
11/18/14, 9:20 PM
#25

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: