Annons:
Etikettvägledning
Läst 1237 ggr
_mims_
3/9/14, 11:35 PM

Utmattad

Jag har de senaste åren haft elaka chefer, den ena värre än den andra.  Dom sårar och kränker människor. Det verkar vara ett tema i mitt liv just nu. Men är det jag som ska agera? Det känns nästan så.  Vad handlar detta om, någon som har ett förslag?

Annons:
Jane-Lyzell
3/10/14, 12:55 AM
#1

Dags lära dig säga NEJ kanske😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
3/10/14, 11:22 AM
#2

Håller med Jane! Att det är dags att säga NEJ! Tyvärr är det ett tema i mångas liv. När pressen är stor i samhället speglar det sig på organisations nivå. Det är katten på råttan och råttan på repet… Som gäller. Jag kan förstå att många är rädda om sina arbeten och därför inte vågar säga till. Men säger man inte till fortsätter kränkningarna och eskalerar. Jag har en väninna som är utsatt, som du är. Hoppas det ordnar sig för dig!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

_mims_
3/10/14, 7:13 PM
#3

Tack för svar. Jag är inte speciellt utsatt och jag har bytt jobb. Och ser samma sak igen.  Det är märkligt.

Jane-Lyzell
3/10/14, 7:21 PM
#4

3. då har du inte lärt färdigt en om mönstret upprepar sig - ta en funderare varför ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
3/10/14, 9:12 PM
#5

# 3 Jag tror att det också beror på att det är så vanligt på arbetsplatser idag. Det är verkligen arbetsgivarnas marknad. All stress som råder på arbetsplatser plockar inte fram det trevligaste hos människor. Sedan får man inte förglömma att i tider med nedskärningar/uppsägningar passar människor med mindre empati, som handen i handsken. Lägg stress/utbrändhet på det. Det minskar också människors empati, vilket bäddar för kränkningar och sårande beteenden.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

tin-tin68
3/13/14, 8:00 PM
#6

Visst är blir stress en inte allt för trevlig avspegling för många och på många arbetsplatser när den blir negativ. Även om man inte är så utsatt själv så tror jag att det förmedlar något som du har att lära som betraktare. Man brukar säga att vara tyst betraktare till kränkningar är att ge de som kränker ett tyst medhåll även fast man tycker att det är hemskt att betrakta. Om man hör någon kränka någon så kan man försöka att säga något possitivt om den som blir kränkt och sedan gå där i från det brukar ta udden av en del.

Annons:
Upp till toppen
Annons: