Annons:
Etikettmentalt-mediumskap
Läst 2418 ggr
Jane-Lyzell
2014-03-06 13:43

Mediumskap allvar eller lek ?

En fråga som dykt upp hos mig den sista tiden är ;

Hur människor tar sina gåvor i mediumskap ?- om de tar det som en lek , som en häftig grej eller om det tas på allvar!?

vist ska man ha kul under sin utveckling anser jag - men man ska ta det på största allvar om man går mediumutbildning!

Jag ser väldigt allvarligt på vår utbildning vi har på Ramsbergsgården- att utveckla sig till medium är ett stort ansvar och man bör ta det på största allvar!

Mediumutbildning är ingen lekskola för vuxna - utan ett yttersta ansvar - för att utvecklas så man kan vara till hjälp för andra och veta att det man säger är korrekt och inte fantasier!

Som Medium det man säger - bör vägas i guldskål- man får inte skada andra människor med egna föreställningar o fantasier.

Vad anser du och vad tycker du själv om utveckling i mediumskap?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
2014-03-06 14:35
#1

Det jag märker som lärare är att det är svårt som elev att sålla vilket som är rätt information och inte det som det egna sinnet skapar- och att man som elev benhårt tror på sina egna skapade upplevelser man får fram, man håller så hårt i det så eleven förblindar sig - inte ens då jag som lärare går in - kan en del ändra sitt tänk (nu gäller tack o lov inte detta alla )

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

AlienInvasion
2014-03-06 14:46
#2

jag skulle vilja se att ni kan bevisa att ni är medium.

Jane-Lyzell
2014-03-06 15:03
#3

2 Ett medium (mentalt) kan endast ge bevisföring - det är den enskilde mottagaren som sen avgör om det är bevis😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

AlienInvasion
2014-03-06 15:59
#4

är inte det samma sak?

Jag har förstått  att ni är i mottagarens hjärna och rotar men jag syftade på mer objektivt

Jane-Lyzell
2014-03-06 17:57
#5

4 Nej.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

AlienInvasion
2014-03-06 18:44
#6

borde gå att bevisa medialitet med enkla metoder tycker jag.

vad är det som hindrar?

Annons:
Jane-Lyzell
2014-03-06 22:14
#7

6 . Jodå när vetenskapen hunnit ikapp- då går det🤪

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

AlienInvasion
2014-03-06 22:46
#8

då säger vi att den har gjort det, för jag har metoder som vi kan försöka bevisa det med.

AlienInvasion
2014-03-06 23:07
#9

nyfiken fråga,

har du eller din "patient" nånsin fått reda på något som bara den avlidna kan ha vetat (och att det sen visar sig stämma), men intea tt  varken du eller patienten visste om det?

Jane-Lyzell
2014-03-06 23:54
#10

9. JA

Fast nu är det inte det denna tråden talar om så tillbaks till TS

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

IMH
2014-03-07 09:30
#11

För mig så har det jag sett och hört varit en naturlig del i mina dagar, som barn och ung så trodde jag nog att alla kunde se och höra, vilket jag idag tror och förstår att inte alla gör. Hemma var det ingen gjorde gjorde något "väsen" av förmågan så jag har sett och hört, hjälp till att förstå, hitta saker och djur…på ett vardagligt och lättsamt sätt. Men jag kan förfäras över många "mediala" som säger och utrycker sig till andra människor på ett negativt sätt. Som kommenderar människor till beslut, som lyfter fram tillkortakommanden och brister på ett sätt som gör illa den som frågar om något. Som svar till dig…visst kan jag tycka att det är häftigt och fantastiskt att jag kan "se", men inte på ett dåligt eller utmanande sätt, jag tar allt på högsta allvar och väger mina ord innan jag delar dem till någon och om jag nu skulle ha gått en utbildning i detta så vore det ju givetvis för att lära mig något som jag inte kunde eller var så bra på och då lyssnar man väl på läraren eller…

Jane-Lyzell
2014-03-07 11:28
#12

11. tack för ditt inlägg och vist är det så när man är född medium- som du beskriver och hjälper andra gör man hela livet med sina gåvor och de flesta med etik o moral- men från det till att registrera en firma eller arbeta utan - med att rådge andra människor emot betalning blir en helt annan femma anser jag.

Då behövs mer råg i ryggen så att säga- likaväl som jag inte går till en självlärd läkare , vill jag ha en garanti på att mediumet har vett o etikett i sitt mediumutövande.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: