Annons:
Etiketthealing
Läst 1185 ggr
Felliiis
2014-03-06 12:44

Behöver må bra nu

Hej på er!

Jag har råkat ut för en hel del i mitt liv och varit enormt utsatt. Människor har svikit mig, trakasserat mig, förgripit sig på mig och misshandlat mig psykiskt. Jag är helt trasig och allting påverkar mig. Jag intalar mig själv att det faktum att mina fd vänner skriver en låt om mig där det framgår vilken bitch de tycker att jag är, inte alls påverkar mig trots att jag knäcks totalt. Jag intalar mig själv att jag inte bryr mig ett piss om att jag upptäckt att någon blockat mig på facebook, även om det gör mig jätteledsen(även om det är någon jag inte ens har kontakt med egentligen)… Allting påverkar mig och jag försöker må bra men det är hopplöst. Jag orkar verkligen inte må dåligt längre och ännu mindre låta mig påverkas så enormt mycket av bagateller… Jag vänder mig hit för att jag inte har något hopp om psykologer osv och undrar nu om folk han ge mig tips och råd på hur jag på andlig väg kan läka och släppa all onödig negativitet runt omkring mig.

Ljus och Kärlek ❤️

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

Annons:
Jane-Lyzell
2014-03-06 13:09
#1

Vad jobbigt för dig - med allt som hänt - fortsätt vara den du är- de dom andra gör är troligen av rädsla för det du har- din egen kraft….

De förstår inte bättre en att såra dig- försök få det att rinna av dig- då får det ingen verkan - ett bra sätt är att meditera och fylla din egen ande med kraft- ju starkare din ande blir desto starkare blir ditt fysiska jag- och det dom gör får ingen verkan  och då kommer det sluta.

Lycka till❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2014-03-07 14:26
#2

Felet vi ofta gör är att spegla oss i andra, dvs man låter andra bestämma värdet på sig. Eller ännu oftare det vi presterar bestämma värde på oss.

Väldigt sällan är andras värde mätare den rätta. Hur kommer man tillrätta med detta då, för det Låter ju enkelt men är såååååå svårt!

Jag menar inte frejdigt att man vaknar upp en morgon och bestämmer sig för att må bra, bara….o nej! Det är en process som tar tid!

Man får börja i det lilla, ett litet baby step i taget. Ex måste man oftare fråga sig om andras reaktioner beror på en själv tex?

Ibland är det så att DE mår dåligt i sig själva, och deras reaktioner har inte alls med mig att göra. Så får två som mår dåligt varandra att må ännu sämre! trots att inget har med verkligheten att göra, utan bara är antagande gjorda pga yttre manifesteringar, handlingar.

Inte heller borde vi låta dessa handlingar gå oss tyst förbi, utan oftare fråga …Vad menar du nu? Och tala om att nu blir jag sårad, och kanske få en helt annan förklaring än den vi konstruerat själva.

En andlig utveckling stärker jaget precis som Jane säger. Man har väldigt god hjälp av sin inre röst, som är en som gillar en….faktiskt 😉i alla lägen.

sedan tycker jag inte alls att det är konstigt om man blir ledsen om någon skriver en nedvärderande låt om en…en sund reaktion på ett osunt beteende skulle jag vilja säga.

Sedan kan man fråga sig om de sk bagatellerna verkligen är det? Ett litet gruskorn har förmåga att skava sönder huden om det får vara kvar i en sko tillräckligt länge.

Kyllan56
2014-03-07 19:13
#3

Jane och Ians fina svar täcker det mesta. 

Andras reaktioner på en själv är oftast en kombination av en själv och de man samspelar med. Innan man tittar på andra måste man se sig själv som man är, utan att döma! Har man haft det så jobbigt som du vittnar om, behöver man som barn och ungdom bygga försvar runt ens jag, så man inte går itu. När dessa försvar inte behövs längre lever de ändå kvar och en kris kan få dem att börja rasera. Det ger dig möjligheten att hitta den kärnan inom dig som är Du. Inte de pålagringarna som andra gett dig. Krisen kan precis som Ians skriver bli guldkornet i ditt liv. 

Inte många människor här i världen är helt okänsliga för vad omgivningen tycker om dem. Att du blir ledsen när någon skriver en nidvisa och är elaka mot dig är fullständigt normalt. I ditt inlägg läser jag en hel del som pekar på att du har börjat resan för att finna den du är. Du tänker inte längre låta bagateller - det du berättar är allt annat en bagateller - påverka dig. Att du ser problemet är första steget i att kunna förändra det.  

Sätt dig ner och titta på dig själv, ärligt och utan att döma vad dina styrkor och svagheter är. Gå igenom dina vänner. För och nackdelar. Bestäm dig för vem du vill ha kvar i dit liv och vem du inte vill ha kvar. Gör dig av med dem som som du känner inte vill dig väl. Rensa bland Facebook vänner och behåll dem som får dig att må bra. Ta en skokartong eller en låda och lägg allting i den som är kopplat till positiva händelser och känslor. Kan vara en biobiljett, något fint födelsedagskort du fått, ett mjukisdjur, en gåva, allt som människor gjort för dig som är kopplat till något positivt o s v. Varje morgon innan du går upp så går du igenom din "skattkistan" av saker, brev mm. Det kommer hjälper dig att komma in i en positiv känsla, så att dagen börjar bättre. Varje gång du känner dig ledsen för att någon sårar dig ta fram de saker som är kopplat till positiva erfarenheter. 

Föreställ en osynlig mur kring dig där ingen kommer in om inte du bjuder in. Träna på det när du är lugn och inte upprörd, så att du kan använda muren om någon är elak mot dig. Gå ifrån situationer som är destruktiva och som du inte kan rå på. Feliiis du har alltid ett val, om du ska reagera eller inte på när någon är dum mot dig.

Det är aldrig fel att prata med någon oberoende som kan hjälpa dig att dig att sortera i dina upplevelser. Har man varit med om mycket under sin uppväxt är det ofta så att man tagit på sig skuld för saker som man inte har skuld i. För det är så barn fungerar! Man måste ofta ta tag i sitt Ego, innan man når sin Ande. Att må bra kräver arbete och tid. Det är DU värd!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: