Annons:
Etikettspiritualism
Läst 1009 ggr
Kyllan56
2014-02-20 15:05

Det okända.

Råkade hamna på nedanstående länk. När jag läste vad där stod kunde jag identifiera mig med de anhöriga som inte vill medverka i programmet.

Programmet "Det okända" har flera gånger fällts i Granskningsnämnden. 

Jag har många gånger själv reagerat på att man berättar om "spöken", som man kan identifiera namn, plats och hus de bott i. Programmets producenter ringer upp anhöriga för att få mediets uppgifter bekräftade. Många gånger verkar det som de bakom "Det okända" inte verkar förstå att anhöriga tar illa vid sig. Kanske har personen inte varit avliden så länge, eller framställer de personen i en dålig dager. De verkar förvänta sig att alla ska bli glada för möjligheten att få budskap och hälsningar från anda sidan.

Själv skulle jag inte uppskatta att få mina avlidna anhörigas personligheter och eventuella tillkortakommande uthängda i tv till allmän beskådan. Om jag vill ta kontakt med mina nära och kära, så kontaktar jag själv ett medium, som kontaktar dem i ett privat sammanhang!

http://www.svt.se/ug/din-doda-dotter-spokar-1

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Jane-Lyzell
2014-02-20 15:52
#1

Kan bara instämma i det du skriver🤪

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2014-02-21 13:04
#2

Ja det blir ju lite knepigt om TV ringer upp! Håller med fullständigt om att man nog vill sköta denna kontakt privat!

millam
2014-02-22 21:44
#3

En självklarhet, anser jag. Dom är lite okänsliga i TV, det ska bara säljas, tittarsiffrorna ska vara höga oavsett vad.

Upp till toppen
Annons: