Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 1860 ggr
Ians
2/3/14, 9:28 AM

Vad kallas detta?

För andra gången på kort tid känner jag av att en nära anhörig kommer för att hämta någon.

I februari förra året så fick jag en känsla av att min farmor kom, för att hämta sin son…eller ledsaga honom över, eller hur man skall se det.

Han fick en allvarlig diagnos, som doktorn gav ett hopp om bättring för, ändå kände jag att farmor var där för att ledsaga, så jag tänkte att jaha kanske jag inbillar mig. Tilläggas kan att jag kände av henne innan han fick diagnosen, men för stod inte vad hon ville ordentligt förrän han fick sin diagnos. Strax efter att de börjat behandlingen så började cancern att eskalera explosions artat så de bestämde sig för att avbryta behandlingen och han dog kort efter det.

Dagen innan han dog såg jag i en syn hur de gick ut ur rummet tillsammans och försvann i korridoren på sjukhuset. När han sedan gick bort på natten, jag var inte där, så berättar min syster att precis när han gick över så öppnade sig dörren till rummet helt plötsligt och gick sedan sakta igen.

Dörren var av den typ som är trög att öppna för det finns en spärr högst upp, så att den dörren skulle öppna sig av sig själv känns inte troligt.  Och jag hade inte berättat för min syster om min syn, min andra syster blev så rädd så hon nästan kissade på sig. Men den syster som jag talat med detta om sa att det kändes som han och farmor tog varandra i hand och vandrade iväg….precis så som jag sett i synen dagen innan.

Nu till nästa berättelse, jag var inne i en boendes rum under natten och fick en stark förnimelse av hennes make som stod vid sängkanten, och tittade ömt på henne, hon har blivit sämre och sämre den sista tiden. Så det var ju inget konstigt att jag tänker att hon kommer att gå bort snart.

Men jag sa inget till henne om detta. Några timmar senare ringer hon och säger " NN är här och pratar och pratar, men jag förstår inte vad han säger…och förresten så är han ju borta så det kan han ju inte. men han står här och pratar med mig helatiden "

Då ser jag hur han ler mot mig, och jag får igen  en stark känsla av att tiden närmar sig för henne att lämna oss, och att han är här för att inge henne kraft och mod att ta steget, och inte envist hålla sig kvar längre än nödvändigt.

Frågan jag ställer är vad sådana här syner kallas? Har upplevt att några som jag skulle vilja kalla guider/ skyddsänglar har kommit vid andra tillfällen. Och även att personen själv några gånger har stått vid sängkanten tillsammans med någon annan som jag inte vet vem det är, och tittat på sin kropp och bara väntat att den skall ge upp och släppa själen fri, så anden kan gå. Dessa personer har då dött inom några timmar, och det har varit i ett skede när det varit ett otroligt kämpande mot slut målet.

Annons:
Kyllan56
2/3/14, 10:21 AM
#1

Beklagar din pappas bortgång Ians! ❤️

Jag följer med spänning! Personligen är jag fascinerad av sådana gåvor som du och andra har. Men tro inte jag själv hade hanterat det så väl, som du gör.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
2/3/14, 6:17 PM
#2

Vad fint du skriver och det du ser är som det normalt går till vid övergång- någon när o kär kommer och hämtar hem dem🌺

Vilken ynest för dig att få se detta - jag själv ser det så- en gåva att få veta❤️

När jag var med min mor för 1 år sedan när hon tog adjö av sin partner- han hade varit över i några timmar- när vi gick ut och stängde dörren och min mamma gick på toa - så vänder jag mig om och ser dörren öppna sig- presis som nu går jag😇

Vet inte om det kallas för något speciellt mer en det är speciellt ! - förmodligen går det under kategorin Varsel.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2/3/14, 9:05 PM
#3

Tack Jane, Egentligen spelar det ju ingen roll vad man kallar saker. Men om man skall beskriva sina upplevelser för någon så är det lättare om man med ett ord kan beskriva det man ser o hör. Och visst är det en gåva att få se dem som hämtar de sina. En magisk upplevelse som man delar med dem som går över. När slöjan lyfts åt sidan för ett ögonblick.

TezzD
2/3/14, 9:23 PM
#4

Fin och intressant berättelse, tack för att du delar med dig Ians❤️ Jag skulle nog kalla det varsel eller visioner 🌺

Jag beklagar självklart din fars bortgång med ❤️

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Elpida
2/6/14, 11:03 AM
#5

Ians, jag skulle nog också låta det gå under "varsel". Både jag och min man får också varsel, på olika sätt. Det händer inte varje gång, och själv fick jag ingen förvarning om min lillebror vilket jag fann både snopet och lite skönt samtidigt..

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
2/6/14, 11:49 AM
#6

5. Ja våra vänner vet vad vi behöver i stunden 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Upp till toppen
Annons: