Annons:
Etikettandlighet
Läst 1025 ggr
johkru0218
1/28/14, 7:26 PM

Hälp!

Jag har nyligen blivit intresserad av den spirituella andevärlden och skulle vilja komma längre i den. Mitt mål är att kunna ha bra kontakt med min skyddsängel och vägledare, men jag vet ej om jag har kontakt med dem.

Det första steget jag har försökt för att få kontakt med dem är genom meditation. Jag har på senaste tiden gjort meditation i total tystnad och suttit på min soffa i den "typiska" buddhapositinen: http://undercdn.under30media.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/10/meditation-6.jpg Sen har jag haft så rak rygg som möjligt och andats med magen. Det som händer då är att jag känner av rysningskänslor (Bra rysningar) genom kronan och som sedan sprider sig över kroppen som en smäll, sen känns det som att något drar mig bakot för jag slappnar av och låter kroppen röra sig själv, och detta resulterar i att hela jag sjunker ner i soffan medan min rygg och nacke sträcks ut som att något verkligen drar ner mig. När det dras ner för mycket försöker jag sätta mig rakt igen. Är detta någon typ av närkontakt med ängel eller ande? Jag klarar inte av att fantisera en plats för att träffa mina vägledare, och jag är rätt att jag hittar på hur min vägledare ser ut. Jag hoppas liksom att man ska falla in i meditation så djupt att allt sker automatiskt, som i en dröm, men har inte lyckats få några bilder, får endast känslor av rysningar och känner mig kall när jag mediterar. Men har hört att meditation är ett bra sätt för att få kontakt med mina vägledare. Har inga ljus  men använder mig av en Indisk Buddha i sten som jag har vriden mot mig när jag mediterar. Någon som kan hjälpa mig om jag kan ge det träning och sedan låta allt ske automatiskt? Hänger aldrig med tempot i dem guidade ljudfilerna, eftersom jag försöker andas i deras takt.

Hade en dröm för ett tag sedan dessutom som jag kommer väl ihåg, eftersom jag har den nerskriven. En fisk rymde från ett akvarium där man tydligen kunde doppa fötterna. Den hoppade iväg på sin mage och jag fick jaga den. Fisken var avlång, blå-randig och lyste som neon eller nån kraft. Jag vågade inte röra den, men ville ändå följa den. Tillslut stannade den upp och kom närmare mig, medan en röst som ekade uppifrån sa tydligt och klart "När fisken är trött, återvänder den till sin ägare" Har fortfarande inte förstått vad det ordspråket betyder men det är någonting jag verkligen tänker på. Jag har börjat fundera på om det var fiskens inre som sa detta, för fisken hoppade upp i mitt knä och lade sig i min famn. Så min undran är om denna fisken är en av mina vägledare? Kan man träffa sina vägledare och sin ängel, och kanske andra andar i sina Drömmar?

Blir jätteglad om jag får svar på något av detta!

Annons:
Zamizen
1/28/14, 7:39 PM
#1

låter intressant! följer! :)

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

TezzD
1/28/14, 8:54 PM
#2

Följer också. 

Men visst är det så att man kan träffa vägledare och guider i Drömmar.😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
1/28/14, 9:04 PM
#3

Skulle nog rekomendera gå en cirkel eller liknande- där man har en ledare som har kunskap om hur man söker den kontakten- men har en känsla det inte är på din tapet :-)

Jag rekomenderar först och främst ha kontakt med sin andlige Ledare - innan annan kontakt. Och troligen den som du i drömmen fick som en fisk symbol (fisk står för gudomlighet)

Du ska inte falla in i något under meditation(och utefter det du skriver går du aldeles för djupt i meditativt tillstånd) - du ska kontemplera (vara aktiv) du ska vara i ett lätt förändrat medvetande och inte gå fördjupt så du somnar(då har du ingen behållning av din meditation).

Rysningar är en bra bekräftelse på den andliga närvaron - frågan är bara vem 🤔

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: