Annons:
Etikettandlighet
Läst 600 ggr
Angel3
1/28/14, 4:00 PM

Släppa på kontrollbehovet

Har ni några tips på hur jag ska kunna släppa på mitt kontrollbehov när jag lägger tarot för andra.

Vill så gärna att allt ska stämma så jag blockerar mig själv.

Annons:
Jane-Lyzell
1/28/14, 5:21 PM
#1

Bli "snäll" emot dig själv😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Zamizen
1/28/14, 5:23 PM
#2

Haha! 😉

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

imke
1/30/14, 1:39 PM
#3

Har lite samma problem ibland. Vissa dagar går bättre än andra. Man märker själv när hjärnan vill lägga sig i :-) Vet inte riktigt om det finns några jättebra tips. Jag märker själv att det brukar gå bättre om jag mediterar en stund innan jag ska lägga. För att verkligen slappna av och nollställa mig själv. Viktigt iallafall, gärna inte ha några andra "måsten" som lurar i bakhuvudet. Utan vara koncenterad och i nuet när du lägger.


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Kyllan56
1/30/14, 2:35 PM
#4

Ett tips kan vara att när du är själv lägga tarot för dig själv eller en inbillad person och tolka fritt. Utan att värdera skriv ner vad din känsla/intuition säger dig. Gör det om och om igen. Tills det går av sig självt. Sen kan du applicera det på andra. Man måste träna i icke pressande och kontrollerande situationer, för att slutligen applicera det på någon. Det kan hjälpa dig att gå in i känslan/flytet, utan att ha tankarna som blockerar. Sedan kan du be den du lägger tarot på att vända sig om, eller lägga ett lakan över sig så att du inte kan läsa av hennes kroppsspråk. För det kan störa flytet i avläsningen. Istället bara säga det som kommer till dig.

Sedan säger jag som Jane. Var snäll mot dig själv! Alla är först lärling, gesäll innan de blir mäster! Lycka till!🌺

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

AnnikaIII
1/30/14, 4:09 PM
#5

När man lägger kort för andra så är det man säjer inte "sanningar" något som absolut ska stämma utan det är REDSKAP som klienten ska ha en fri vilja att välja själv om hen vill använda det du har sagt. 

Att ha ett kontrollbehov visar förmodligen att du ser det som en uppgift du har att andra ska "hålla med dig" i stället för att du ska lära dina klienter att använda du de säjer som ett komplement i livet. 

Som Tarotkonsult har man man ansvar inför sina klienter, inte att allt ska stämma utan att kunna vägleda och visa på vad som KAN hända inte visa sig duktig på att det här SKA hända. 
Framtiden finns inte…men det finns fragment om vad som ev. kan dyka upp och där måste man respektera den fria viljan och släppa loss sina klienter att leva sina liv efter hur de själva uppfattar vad de möter och förhoppningsvis ta hjälp av det du har sagt och se vart det leder dem. 
Vi har alla en fri vilja och den kan vi inte ändra på och den finns som vi så vill eller inte. 
Du gör säkerligen ett jättebra jobb men styr inte varken dig själv eller dina klienter så kommer korten att tala ett tydligt språk med dig. 
❤️

Carpe momento

Upp till toppen
Annons: