Annons:
Etikettmedialitet
Läst 2099 ggr
Jane-Lyzell
2014-01-14 22:16

Föds man som Medium!?

Man föds både som medium och medial - skillnaden är att mediumet är mediumistisk (andekontakt) medans en som är medial inte är ett medium.

en medial kan träna upp sin förmåga som rör det som vi kallar psychic/psykiskt- är avläsning av energier här o nu- i dåtid nutid framtid.

Ett medium är alltid medial- medans en som är medial inte nödvändigtvis är ett medium (mediumistisk)

Sen behövs båda gåvorna vårdas och utvecklas- den som är medial kommer utveckla det och den som är medium kommer utvecklas i båda!

du kan alltså inte träna till medium om du inte är född till det !

Hoppas jag inte rörde till det nu Glad

Sen har alla människor ett vist mått av medialitet (vår egen ande)- vi föds i anden och vi dör i anden!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Morphogenesis
2014-01-14 22:27
#1

Vad är skillnaden rent praktiskt? Kan båda till exempel utföra sittningar?

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
2014-01-14 22:30
#3

1. både ja och nej - beror på vad du menar med sittningar?

en medial kan ha mediala sittningar och ett medium har mediumistiska sittningar eller medila.(beroende på vad klienten söker)

Men en medial kan inte ha mediumistiska sittningar!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Morphogenesis
2014-01-14 22:31
#4

#3. Jag känner inte till begreppen speciellt bra. Om jag frågar såhär då: vad är skillnaderna i vad en medial och ett medium kan göra?

Jane-Lyzell
2014-01-14 22:33
#5

4. Läs TS

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2014-01-14 22:34
#6

skillnaden är enkel egentligen ett medium har ande kontakt det har inte en medial.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Morphogenesis
2014-01-14 22:36
#7

#5. Det står inte speciellt utförligt i klartext, det är därför jag frågar. Att läsa av energier betyder liksom ingenting för mig. Men, medium kan alltså "prata med" eller "känna av" andar (jag vet inte vad korrekta termerna är) och en medial kan det inte?

Morphogenesis
2014-01-14 22:36
#8

#6. Okej, det var en del av det jag undrade!

TezzD
2014-01-14 22:59
#9

MYCKET bra att du pålyser om detta Jane!
VÄLDIGT MÅNGA människor tror att dom kan öva sig till mediumskap och få diplom på det… *suckar*

Jag håller mig till min medialitet just nu, medium kan jag bli bättre på, men väljer att avstå det… just nu iaf

Men, folk måste förstå att ett medium är inte något man BLIR, det är något som man redan ÄR.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Morphogenesis
2014-01-14 23:06
#10

Vad ingår det rent konkret i att vara medial?

TezzD
2014-01-14 23:10
#11

#10, känner du av energier? Kan du påverkas av andras humör?
Mår du bra när andra mår bra?
Det är bara några av de få saker som innebär att man är medial ;)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Morphogenesis
2014-01-14 23:14
#12

#11. Jag kanske ska berätta att jag inte tror på övernaturliga fenomen, så berätta gärna så grundläggande som möjligt. Det används en del begrepp som jag inte har koll på, som exempelvis medium och medial. Jag har förstått att ni ser det som två olika saker, och undrar helt enkelt vad som ingår i att vara medium, och vad som ingår i att vara medial (jag använder uttrycken som att jag tror att de finns då det här inte är menat som en diskussion angående huruvida fenomenen existerar eller inte).

TezzD
2014-01-14 23:20
#13

Som jag skrev, om man ¨påverkas av negativa människor, eller positiva människor, man känner av deras energier helt enkelt… då är man en bit på vägen till att öka sin förståelse..

om man inte tror på "begrepp" som medial eller medium, så vill man bli överbevisad, med andra ord är man en skeptiker.
Då säger jag bara med välmening att du kan få bättre ingående svar om du faktiskt intresserade dig för detta :D

Ingen vill sitta och överbevisa skeptiker… tyvärr…  onödig tid, som kan ägnas åt så mkt trevligare saker :)

Som i mitt fall just nu, Sova! :-D

Hoppas iaf att du får de svar som du söker *tummen upp*

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Morphogenesis
2014-01-14 23:25
#14

#13. Jag sällar mig till skaran som kallar sig vetenskapliga skeptiker, det är ingen hemlighet, men om du läser i #12 så vill jag inte starta en diskussion om huruvida dessa saker finns eller inte, jag vill höra era egna definitioner utav begreppen, och då spelar inte min egen inställning i frågan någon roll.

Jag förstår inte heller vad du menar med att inte tro på begreppen, begreppen existerar ju och har en specifik mening för troende på dessa saker. Jag är inte ute efter att bli överbevisad angående övernaturliga fenomen, jag vill veta vad begreppen betyder.

Jane-Lyzell
2014-01-15 00:29
#15

14 Alla människor har ett vist mått av medialitet (vår egen ande)- vi föds i anden och vi dör i anden!(även en skeptiker😉)

alla kan utveckla sin medialitet- en del gör det andra inte- en del blir bra på det andra inte - lite som med allt - alla blir inte duktiga violinister som spelar fiol eller prövar, en del har mer fallenhet för det en andra.

Medialitet är en väl utvecklad intuition i kombination med sensitivitet.Och det 6.e sinnet.(tallkottkörteln)

Man kan säga man känner och upplever med sitt auriska fält/energi- en del är superkänsliga i detta och kallas nu mera för Haily sensetiv persens(stavas nog inte så).

som medial kan du alltså känna in stämningar, hos personer , i hus i rum, saker etc…du kan påverkas av elektromagnetism, vattenådror och annat känsligt.

en medial påverkas ofta av väder högtryck, lågtryck. fullmåne - nYmåne- känner av andra människors mående även hur naturen mår- då vi alla är ett med varandra- påverkas vi av varandra.

En väl utvecklad medial - kan äga slagrute förmågor telepati,telekinesi,Psi. Klärvoans , siarförmågor, och varsel förmågor.

Det kan sen användas till att tolka i sittningar - som handtydning, taro-medial vägledning(läser av auran) en del i healing med - läsa sjukdommar etc. spådommar etc…

Man läser allt som hör till denna världen (vad man vill veta) i dåtid - nutid och framtid!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2014-01-15 00:41
#16

Ett Medium är kontakt med ande världen den andliga sfären att ge bevisföring för andes /själens överlevnad.

Ge bevisföring för att anden lever ett aktivt liv på andra sidan livet och att anden tar del av den sörjandes liv efter det att personen dött(fysiska kroppen)

Ett mediums uppgift är också ge högre kunskap i andlig filosofi till andligt törstande och ge tröst o hjälp vid existensiellt sökande.

Ett medium ska hela så mycket som möjligt och skada så lite som är möjligt och leva som den lär.

En sittning med ett medium handlar alltså om själens överlevnad och ge så mycket bevisföring så sittern kan känna i hjärta o själ vem som kommunicerar- det bör göras med så lite inblandning och tolkning utifrån mediumets egna värderingar.

Hoppas jag rett ut begreppen lite bättre för dig!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Morphogenesis
2014-01-15 01:01
#17

#15 #16 tack så mycket, nu känner jag mig lite klokare!

TezzD
2014-01-15 09:23
#18

Tack för förklaringen Jane :) #14 okej ja det läste jag :) Missade inget. Var bara för trött för att skriva och förklara,*skratt*

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Morphogenesis
2014-01-15 13:14
#19

#18. Trött kan man vara! Ifrågasättande har sin plats, men det är inte denna tråd =). Jag vill ändå gärna vara ärlig och öppen med var jag står i frågan. Men, mäniskor som tror på övernaturliga fenomen fascinerar mig, både som större grupp och på individnivå. För att förstå diskussionerna som förs behöver jag också förstå de termer och begrepp som används.

Jane-Lyzell
2014-01-15 14:55
#20

19. Nu använder du respekt - det gillar jag🙂

skeptiker får gärna vara här om det vi står för behandlas med just respekt - så känns bra du gör det! på så sätt lär ni er med om oss!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
lojna
2014-01-15 19:25
#21

Ja.För mig blev detta väldigt konstigt..

Vem!! Har bestämt detta?

Sedan dessa meningar..

'Ett medium är alltid medial- medans en som är medial inte nödvändigtvis är ett medium (mediumistisk).

Ett medium är alltid Medialt  Ja det är väl förutsättningen..

Jane-Lyzell
2014-01-15 21:28
#22

21 Ja absolut måste ett medium vara medial - men en medial behöver inte vara ett medium.

Bestämt o bestämt - det är så och något som framforskats i spiritualismen och parapsykologin!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: