Annons:
Etikettandlighet
Läst 2425 ggr
Jane-Lyzell
1/8/14, 7:11 PM

Gud - Buddha -Allah - Big Bang ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gud - Buddha -Allah - Big Bang - osv är alla samma synonym för skapelseprocessen anser jag- alla talar om samma sak egentligen- det finns något mer……lägg samman alla religioner och vetenskapen så finns svaret där! - Jag personligen Vet- det finns en sk andevärld- vad andra tror eller inte spelar i det läget ingen roll- har själv haft NDU tyvärr flertalet gr då jag varit på väg över- Ja vi får väl se en dag hur de ligger till- men vem eller hur nu en människan skapades så var det ett mästerverk!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
iMrtin
1/8/14, 7:21 PM
#1

Gud är allsmäktig och är mänskligare än du tror. Det är inte Buddha.


Jane-Lyzell
1/8/14, 7:22 PM
#2

1. Ja kanske - vem har svaret!😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

iMrtin
1/8/14, 7:36 PM
#3

Gud.  

Bibeln förnekar inte nån andevärld, tvärtom verkar det som att Jesus öppnade upp för andarna att komma rätt. 

Intresserad av dina NDU's, lust att berätta om dem?


Jane-Lyzell
1/8/14, 8:01 PM
#4

3, Njaeo - första UKU jag hade var jag ungefär 6 år- jag svävade mellan mors säng o fönstret- tyckte det var ganska coolt sväva där- såg mig själv(kroppen) ligga i sängen…….

efter dessa har jag haft några spontana UKU efter det också som jag mins - men vet jag gör uku ofta som jag inte mins- vad jag förstår är vi hjälpare även i anden som medium.

NDU - Var första gången när jag var runt 10-11 år tror jag om jag mins rätt - kan ha varit yngre med! -Då en ung man i 20 års åldern höll på att dränka mig (tror jag berättat om detta tidigare här inne)

Från ingen stans kommer två vuxna människor (jordänglar) och springer ned när dom ser vad som sker…..(min kompis ropar på hjälp med) De unga mannen blir rädd springer därifrån och de vuxna får upp mig ur vattnet och återupplivar mig med lungräddning….utan dem hade jag inte funnits idag och är dom evigt tacksamma mina hjälpare!

När dom hade återupplivat mig - så gick dom bara - vi vänder bort huvudet en sekund min kompis och jag vänder tillbaks emot dem så är dom borta- vi fattade aldrig då hur det gick till !

Under min NDU- var jag i en tunnel av ljus och jag viste jag skulle dö (kunde ju inte andas - men förstod aldrig varför en främling ville dränka mig) Jag förlikade mig med situationen och assepterade döden- såg ljusvarelser i änden av ljuset som kom emot mig även de mina fans där. kändes en ortolig kärlek- sen röks jag tillbaks och förstod jag skulle inte dö just då……

Ja det får räcka för nu- väcker mycket i mig att tala om detta 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

iMrtin
1/12/14, 5:38 PM
#5

Intressant historia men småungar har tendenser att hitta på saker tillsammans och när ens kompis gör det så kan man ta in dennas fantasi och helt glömma av hur det egentligen var. Fenomenet heter någonting som jag inte kommer ihåg namnet på. NDU's behöver ju knappast vara sanningen på efterlivet. snarare att man fått meddelandet från Gud, att man t.ex har den tron eller att man fick dem för att lugna sig. Jag har själv upplevt kundaliniresningar och fått uppleva massa tokigheter jag trott, men Gud har visat mig därifrån så nu är jag kristen.

Jag tycker det du skriver om att man ska klumpa ihop alla texter och se resultatet som sanning på "det okända" låter befängt.


Elpida
1/12/14, 6:17 PM
#6

Visst kan barn  hitta på historier, nu är ju dock Jane vuxen och har fortsatt sina mediala bana och får uppleva andevärlden dagligen. Sen är det upp till var och en att ha sin egen sanning. Det viktigaste är väl att vi arbetar mot samma mål: en mer kärleksfull och vackrare värld där alla försöker vara en bättre människa i sin vardag. Vad vi sedan kallar Alltet, Skaparen osv. är kanske inte det viktigaste, inte heller att slå sin egen sanning i huvudet på folk. En dag blir vi alla varse!😉

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
Jane-Lyzell
1/12/14, 6:42 PM
#7

5 , Du hittar på just nu - "Jag vet"

sista meningen förstår jag inte vad du menar och vart det står i mina inlägg ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Apootie
1/12/14, 6:44 PM
#8

Intressant tråd… Dock är ju Buddha mer en förebild och inte allsmäktig 🙂

Fredrik1
1/14/14, 2:17 PM
#9

8#. Precis. Ordet allsmäktig är mer närbesläktat med Kristendomen. Inom Buddhism är betydelsen att alla har fröet inom sig att bli en Buddha,om man utvecklar sig enligt hans läror med Buddhas exempel som förebild.

 "Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

Apootie
1/14/14, 4:09 PM
#10

#9 Yes! Därför tycker iallafall JAG att Buddha inte riktigt hör till skapelseberättelsen 🤔

Men alla tycker ju olika och inget är ju rätt eller fel 🙂

arnet Ammer
1/14/14, 5:54 PM
#11

Gud (misstänker du menar gud i bibeln) och Allah är påhittade figurer, och samma gud Buddha var en människa

Jane-Lyzell
1/14/14, 9:55 PM
#12

budda blev en gud sen om jag minns rätt efter han funnit nirvana🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Apootie
1/14/14, 9:59 PM
#13

Blev han? För religionen står ju för att det inte finns någon Gud, att Buddha blev upplyst, därav namnet 🙂

Det som är, är väl att han blir tillbedd som en Gud och att folk tycker att han är gudomlig, men att han själv aldrig ansåg sig vara en Gud, utan att alla kan bli just, en Buddha!

EDIT: När man inom buddhismen uppnår nirvana, blir man upplyst, en Buddha 🙂

Annons:
Jane-Lyzell
1/14/14, 10:14 PM
#14

13. kanske var det så - jag vet faktiskt inte🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Apootie
1/14/14, 10:22 PM
#15

#14 Är inte helt hundra själv, men det är vad jag lärt mig iallafall. kan ju ha fel också 🙂

TezzD
1/14/14, 11:23 PM
#16

Buddah är bra :-D hehe

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Fredrik1
1/15/14, 8:24 AM
#17

#12. Nej, Buddha blev ingen Gud utan upplyst = fri från lidandet av det kretsloppet med återfödelse (födelse-åldrande-sjukdom-döendet), en boddhisattva och fick kunskap om hur allting existerar.

Det finns olika grenar av buddhism. En del söker upplysning för egen del (exempelvis Theravada) medan andra grenar exempelvis tibetansk buddhism (egentligen i sig 4 olika grenar bla Gelugpa) söker att bli en Buddha för att på bästa sätt hjälpa alla människor (bodhisattva-idealet) att bli fria från kretsloppet med återfödelse och lidandet som återfödelse enligt Buddhas lära är.😉

 "Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

Hexagonaria
1/15/14, 10:33 AM
#18

#5 Nu är man ju faktiskt ingen småunge när man är 10-11 år.

Jag hade i alla fall inga problem mellan att skilja på fantasi och verklighet när jag var 10-11 år så därför har jag ingen anledning att tro att Jane skulle ha haft det heller.

Att man sen rent generellt kan vara skeptisk till upplevelsers sanningshalt överlag är en annan sak. 

Jag skulle lika gärna kunna anta att du fantiserar, om du förstår min poäng.

Jane-Lyzell
1/15/14, 2:59 PM
#19

17. tack fredrik för förtydligande🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
1/15/14, 3:01 PM
#20

18, håller med dig 🙂iMrtin  kan inte svara då han är blokerad från sidan!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[Svartkajan]
3/19/14, 12:54 AM
#22

Får jag nu bara säga att det första inlägget är så som jag uppfattar det med och jag får det mer bevisat för varje dag. Någon klok sa till mig att vetenskapen säger HUR det är medan religionen försöker berätta VARFÖR. Tänkvärt, tror jag

Squimpan
3/19/14, 8:06 AM
#23

Tror att det ligger till såhär. Buddah, mouhammad och jesus var alla en och samma GUDS enfödde! men eftersom alla människor på jorden under deras tid inte  hade möjlighet att lyssna till hans ord så har han under alla år sänt sin son under olika tidsepoker och till olika delar av världen för att hela världen skall få chansen att höra guds ord innan "harmageddon". 

lev länge och väl mina vänner.

MVH//squimpan

Vår verklighet är alldeles för perfekt och alldeles för vacker för att den vibration som orsakade liv i universum, skulle beröva potentiella varelser möjligheten att uppleva detta. 

millam
3/19/14, 11:16 AM
#24

Vilka dom var har egentligen ingen betydelse, att alla var kärlek och visade oss andra vad kärlek är, är desto viktigare. Att alla har bidragit till processen med sin del, kanske att det finns även flera som gjort det..

Blandningen, eller snarare lite av varje, för mig är sanningen. Det är vad jag tror på, detaljerna kan man kivas om. Jag anser dock att de inte hör hit, utan är oviktigt egentligen, för då har vi tagit det hela till jordisk nivå. Huvudsaken är att dom var upplysta, (glöm de jordiska titlarna) Dom var våra lärare i vad kärlek är, det viktigaste som finns, kärleken.  

Vad Jane upplevt och inte upplevt anser jag inte heller någon annan har att göra med än Jane själv. Lyssna gärna, lär av det.. Men upplevelsen är hennes, det bör man respektera. Inte lätt att berätta en sådan sak, att sedan bli ifrågasatt måste vara svårt. Så den diskussionen bör vi lämna därhän.Så tycker jag. ❤️

Upp till toppen
Annons: