Annons:
Etikettandlighet
Läst 3424 ggr
[Bettanbop]
2014-01-07 21:40

Brum

Nu har jag börjat uppleva något konstigt. Det har pågått ett tag nu, ca 2-3 månader, och har inte klurat ut vad/vem det är.

Det är något som brummar nära mitt öra i bland. Låter som en större fluga eller någon humla, inte i örat utan nära.

Första gångerna for jag upp och skulle smälla till den, men där fans inget.

Vill ha reda på detta innan sommaren, vill ju inte ha en riktig humla i örat 😛

Annons:
lizaohman
2014-01-08 12:16
#1

Kanske du håller på att utveckla ditt andliga hörande (audio nånting)? Kanske det finns tips på forumet hur man kan utveckla det sinnet? Mitt andra alternativ är att det är en spökhumla.

Jane-Lyzell
2014-01-08 14:38
#2

Bettanbob tror inte du är ensam om detta nu- med allt elektriskt som finns runt omkring oss - vist det kan vara andevärlden men det kan lika gärna vara något elektrisk som påverkar dig - eller så är det tinnitus på G - man blir ju inte yngre med åren(vet inte hur gammal du är) men öronen förändras med åren…….

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
2014-01-08 14:59
#3

Samma här! Den senaste veckan faktiskt. Oftast när jag har lagt mig men det har hänt när jag sitter i soffan med datorn i knäet också. Lite obehagligt, men också häpnadsväckande på samma gång. Intressant!
Man kan ju hoppas att det är mer utveckling på g, men det kan ju även vara som Jane säger att vi snappar upp universums elektriska energier.

'Jag är snart 29 så jag hoppas inte det är åldern här iaf :-P *skratt*

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Cytisus]1
2014-01-08 17:46
#4

Tinnitus!

[Bettanbop]
2014-01-08 18:08
#5

Tinnitus har jag haft i många år, så det är inget nytt 😕

Åldern skulle kunna var ett tecken, men jag är bara 45 än 😎

Brummet har oftast varit när jag gått och lagt mig, men även om jag sitter i soffan eller står och dagdrömmer 🙂 det brummar ju inte hela tiden, utan bara lite då och då, någon sekund eller tre. 

Kanske det är som Iizaohman säger 👍 utvecklar klarhörandet 🙂

lizaohman
2014-01-09 01:45
#6

Funderar lite, eftersom det är fler som upplever Brum. På vilket sätt upplevs den så omtalade frekvenshöjningen? Jag har inget märkt och känner ingen som har det heller. Det kanske bara är skitsnack? Kan ert brummande ha med ngt sånt att göra? Det är missinassen så ni får ursäkta om jag är lite flummig. Det är så här dags tokiga idéerna kommer.

Annons:
TezzD
2014-01-09 11:53
#7

På mig kommer det som en liten surr i örat. Eller rättare sagt Ett litet surr. Det kan komma två på raken eller bara en gång med uppehåll för att sen surra till igen. Låter som att man har en geting i huvudet :-P skatt.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

imke
2014-01-09 12:12
#8

Inget brum eller surr här. Men väldigt ofta tjut i olika nivåer. Jag brukar inte lyssna på hög musik och har alltid varit noga med höga ljud. Och har nästan övernaturligt bra hörsel om ni frågar min man :-P Så vart pipet kommer ifrån vet jag inte…. Men det har kommit oftare och oftare. Nån gång varje dag nästan,.


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

[Bettanbop]
2014-01-09 13:54
#9

Tinnitus pip har jag som sagt haft i många år nu. Brummet är något helt annat.

Hörseln är det inget fel på heller, för jag hör avvikande små ljud trotts tinnitus.

Det jag hör är ett kort litet brum/surr likt en humla eller en större fluga. En fluga hörs ju hur den flyger om kring i rummet, men det här står still, det surrar till en två gånger för att sedan vara tyst i några dagar innan det hörs igen.

Konstigt är det men jaja, inget att göra åt, så det för gå under inbilning så länge.

TezzD
2014-01-09 20:45
#10

Precis samma är det här Bettan :-P
Och det där med pip, det vet jag att det är min vägledare som försöker uppmärksamma mig på något.
Jag har inte tinnitus och när det kommer spelar det ingen roll om tv:n är på eller om det är knäpptyst i rummet.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Bettanbop]
2014-02-01 16:05
#11

Ja då finns det en fortsättning på detta brumm, tror jag.

Här om dagen hörde jag någon ropa mitt namn för första gången från tomma intet. Jag hade gått och lagt mig, maken sov redan och han reagerade inte på ropen. Smyg kikade lite men ingen syntes till, hundarna låg still på sina platser.

Jag tror nu att brummet var ett förberedande för mig att bli redo att höra dem från andra sidan 🙂

Jane-Lyzell
2014-02-01 17:16
#12

Kul :-) - högt blodtryck kan ge brumm i öronen med !(eller lågt)

men skoj du hört ditt namn :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: