Annons:
Etikettoff-topic
Läst 437 ggr
TezzD
2014-01-01 10:02

Godmorgon 1/1-14

Hoppas att ni alla har haft ett riktigt gott slut och gott nytt år!
Hur firade ni kvällen?
Själv så var jag hemma med min lilla familj, vi åt tacopaj (ingen 3 rätters) 
Och sedan hade barnen svårt att somna och först 23.00 var det tyst. 
Efter 23.30 så började det smälla hej vilt, som kriget ute, då kommer stora flickan ut ifrån sitt rum och ber om att få sova i mammas säng.
Självklart fick hon det. Vid tolvslaget så sov barnen som små stockar och det var riktigt livat ute med hundra färger på himlen. Vackert, men ack så farligt.. 
Jag och sambon spelade monopol från 2013 till 2014, hihi.

Sen somnade vi gott mätta och belåtna. 😃 (Sambon fick ta tältsängen dock, för hans plats var ju upptagen i sängen 🤪)

Önskar er alla ett givande 2014, må alla era önskningar gå i uppfyllelse! 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Kyllan56
2014-01-01 12:06
#1

Det låter som du haft en mysig nyårsafton. Vad kan vara bättre än fira det med dem man har kär.

Själv var jag hemma och firade med mig själv, hade inte lust att gå på fest i år.

Men sedan sex på kvällen fram till halv två smällde man konstant utanför mitt fönster. Det blev för mycket! Jag tänker på alla vettskrämda djur som utan paus fick genomleva den pärsen.  Själv stoppade jag öronproppar i öronen. Hoppas i framtiden att raketer och smällare förbjuds och att kommunerna står för uppskjutandet av raketer kl tolv.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
2014-01-01 13:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

God middag på det nya året - känns som nya friska vindar är på väg - 2014 är just nu ett oskrivet blad!😃

Här firade vi väldigt lugnt- Pomac- lax- räkor- o pilgrimsmussla - glass med blåbärskaka och varm bärsås - mums.

Tolvslaget skålades i Pomac sen släppte vi asiatiska lyktor- jätte vackert (fast en fastnade i vår tall, som tur var började inte tallen brinna)

Grannarna däremot smällde både länge och kraftiga smällare 🤪

Håller med dig Kyllan det borde förbjudas😕

titta under lycktan ser ut som en liten Älva/ängel :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
2014-01-01 13:39
#3

Usch ja, det är livsfarligt och skrämmade för så många… håller helt och hållet med att det endast borde få vara kommunen som sköter fyrverkerier och bomber..

Det är synd om djur, småbarn och alla som blir rädda… 

Skönt att vara hemma själv ibland och ta det lugnt Kyllan 🌺

Ja, kolla! Det ser ut som en liten älva Jane 🙂 gjorde ni en önskning med? Låter som att ni hade det lika mysigt igår, vilken supé! 😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

lizaohman
2014-01-01 13:49
#4

Isch jag är så ilsken varje nyårsnatt så det tar rätt länge innan jag lugnar ner mig. Ett halvår ungefär.

Hunden lyfte inte ens på huvudet men minsta kattan tyckte verkligen inte om upplevelsen av dunder och blixtar värre än värsta åskovädret. Några fåglar har hittat tillbaka till trädgården i alla fall.

Jane-Lyzell
2014-01-01 14:21
#5

3 Ja vi önskade 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: