Annons:
Etikettvägledning
Läst 5177 ggr
lizaohman
12/31/13, 4:42 PM

Skuggfolket

Jag läste för ett tag sedan en kommentar om "skuggfolket". Jag och maken ser skuggor, ibland såpass tydliga att vi ser att det är en katt, t ex. Men det som jag var med om för någon månad sedan är något annat.

Under natten väcks jag av att rullgardinen börjar slå mot fönsterkarmen. Usch vad det blåser hann jag tänka innan jag kom på att fönstret var stängt. Jag kände ingenting som jag kan minnas, men vände mig ändå om. På andra sidan sängen växte en skugg-man fram. Inte bara en skugga utan 3-dimensionell och huvudformen syntes tydligt. Den växte från höger till vänster - så jag uppfattade det som att den rörde sig från höger till vänster samtidigt som den växte. Den försvann när den nådda dörröppningen - där är det så svart så jag såg inget mer. Tankar runt detta?

Annons:
TezzD
1/1/14, 10:03 AM
#1

Ingen aning, men jag följer med spänning

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Kyllan56
1/1/14, 12:08 PM
#2

Jag har heller ingen aning, men följer tråden med spänning! Men ett vet jag och det är att jag blivit livrädd om jag haft en sådan upplevelse. Tyvärr får jag väl säga. Önskar jag varit modigare, för intresset är det inget fel på.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
1/1/14, 1:22 PM
#3

Det man får fråga sig är om det kan vara en ljuskälla utanför fönstret som åstadkom detta ofta när det blåser ute som det har gjort senaste tiden i hela landet - kan det tillsammans med olika ljuskäller ge konstiga skuggor inne.

Om det är andligt så endast dina väktare troligen som sa jaha- nu e ho vaken - dags å dra😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lizaohman
1/1/14, 1:43 PM
#4

Självklart letar man efter naturliga förklaringar, men ingen blåst eller ljuskälla. Den var tydligt 3-dimensionell, trodde först det var maken som var uppe men han snarkade bredvid. Och nära sängen dessutom, max en halvmeter ifrån.

Min förhoppning är, Jane, att du har rätt även om jag inte fattar varför de skulle bullra med rullgardinen.. Även om jag inte blev ett spår rädd just då - tände inte ens lampan - så sov jag med liten ljuskälla en vecka framöver. Vill helst inte ha besök i sovrummet. I alla fall så jag kom på detta:

Några dagar innan hade jag varit uppe på vinden på jobbet. Det är en stor och ljus vind och inte ett dugg läskig. Däremot så hade jag hört att en sjöman går igen på vinden. Aldrig känt ett smack däruppe, men denna dag så satte sig ngt i mitt auriska fält. Och jag fick inte bort det. Jag bad min andliga ledare plocka bort det, men även om det försvann så kom det tillbaka mindre än en timme senare. Jag kände av det under nätterna också, mycket irriterande, men anden (som jag antar det var)  påverkade mig annars inte. Efter besöket av skuggvarelsen så satte jag mig på jobbet och mediterade och bad om hjälp på allvar. Då försvann känslan. Eftersom jag inte kände av anden under besöksnatten så undrar jag nu: Kan man få en liftare som ser sig om hemma hos en och sedan återvänder till sin "egen" domän? Eller lägger jag ihop äpplen och päron?

[kajmal"]
1/1/14, 2:08 PM
#6

från min bok.         Upplevelse
Jag åker för att hälsa på ett par vänner. Han är borta men hon bjuder på kaffe. Jag sätter mig vid bordet och dricker. Så märker jag att jag har en grå skugga bakom mig. Jag vänder mig om ser den fara mot hallen. Jag tittar på min väninna och säger; – Såg du? – Ja, svarade hon. Det var en ung tjej hon ropade ”Hallå” med en ung röst.

Annons:
lizaohman
1/1/14, 2:09 PM
#7

Verkar vara en intressant bok, Kajmal !!

Jane-Lyzell
1/1/14, 2:13 PM
#8

4 lite äpplen o päron är det nog om du frågar mig :-)

Kan ju inte exakt säga vd det var som hände utan ge dig en trolig förklaring på vad jag anser!

Troligen dina egna rädslor och det du hört om sjömannen som skapade de känslorna.

Eller så fick du idka "räddare" för sjömannen och dina ande vänner hjälpte han över(i ditt sovrum) om det var så var allt övervakat av din ledare och allt är då som det ska😉

Att han skulle lifta med dig bara för att låter konstigt och inte troligt!

Kan ha varit en prövning för dig med i din tillit och tro😃 som medium testas man hela tiden!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tant Grön
1/1/14, 2:16 PM
#10

#0 lizaoman. Du skriver att du har sett skuggan av en katt. Det har jag också, i somras. Det är enda gången det hänt. Det hände mitt på dagen och jag såg den tydligt. Alltså, ingen katt utan bara skuggan. Absolut ingen inbillning. Den var 3-4 ggr så stor som en normal katt och sprang snabbt förbi nära där jag stod. Undrade så vad det var för något.

Hellas
1/2/14, 6:17 PM
#12

Jag tror det handlar om Pareidoli 😉

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

lizaohman
1/2/14, 9:01 PM
#13

Nix, ingen pareidoli, Hellas.

Nix, inga rädslor, Jane. Är oförbätterligt nyfiken och orädd. Reagerade inte ens när en bok kastades mot mig här hemma. Din förklaring om att sjömannen (som jag alltså inte tror på eftersom jag aldrig känt av honom uppe på vinden och spöken är jag bara glad att träffa) skulle blivit räddad i mitt sovrum är en bra teori, men han var kvar tills dess jag återvände till jobbet. Det där med att man testas skulle jag gärna vilja höra mer om, för det skulle kanske kunna förklara en hel del upplevelser jag haft. De "värsta" har jag inte ens luftat här hahaha för de är så märkliga.

Jag tänker, Tant Grön, att många verkar ha sett katter (och kanske hundar också). Den spökkatt vi hade hos oss var aktiv i två omgångar, båda omgångarna som ett förebud om att vi skulle bli med katt, som vi har tolkat det. Så vi har alltså två katter nu. Jag såg en märklig sak häromdagen, kom jag på när jag läste din berättelse, utanför altanstaketet. 4 kraftiga gråa ben gick förbi utanför, men ingen kropp. Hur märkligt är inte det!?

Annons:
lizaohman
1/2/14, 9:03 PM
#14

Tack för länkar, kajmal, ska läsa efter en TV-stund. Och tack alla som deltar, teoretiserar och bidrar med egna upplevelser. Det är sånt som gör det här forumet levande och intressant. Kram på er.

Jane-Lyzell
1/2/14, 11:18 PM
#15

13, vet inte jag skrev rädslor ?

Prövningar får man som medial hela tiden och särskilt om man har en uppgift - man testas i sin karaktär😉

Hur man kommer använda sin gåva!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
1/7/14, 4:46 PM
#17

16 finns mycket konstigt och mycke fantasier där ute - en länk är inte sanning🤪

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: