Annons:
Etikettoff-topic
Läst 10216 ggr
TezzD
2013-12-19 09:33

Vad är Siriusorder?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Väntade på att min sambo skulle hämta mig en kväll. Jag var lite rastlös så jag gick omkring fram och tillbaka och drogs sedan in i en gränd. Och då ser jag dessa skyltar.
Blev nyfiken på vad det är för rörelse och vad det står för? Någon som vet? Märkena såg intressanta ut.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
TezzD
2013-12-19 09:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild 2

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Niklas
2013-12-19 09:56
#2

Här har du lite information om Siriusorden: http://sv.wikipedia.org/wiki/Siriusorden


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

TezzD
2013-12-19 09:59
#3

Tack Niklas! 😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
2013-12-19 10:04
#4

Så, det är alltså ett brödrarskap. Men det står

"Sirius-Orden är en sammanslutning av män och har till sitt allmänna syftemål:

"Att oberoende av politiska religiösa eller i övrigt sekteristiska synpunkter under erkännande av ett högsta väsen obrottsligt fasthålla vid broderskapstanken i ord och handling"

Jag förstår inte det 🤔

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
2013-12-19 10:08
#5

Aha!
Hittade det här 

Mer än 100 år i medmänsklighetens tjänst

Sirius-Orden vill visa bröderna på fredstankens och människokärlekens bud, och stimulera sinnena mot ädla tankar och goda gärningar. Våra initiativ och vårt handlande bygger således på Medmänsklighet.

Som Siriusbroder arbetar man för sanning och rättvisa till främjande av människokärlek och hjälpsamhet

Mänsklig samlevnad och gemensam välfärd möjliggörs av uppoffring och viljan att avstå till förmån för våra mera behövande medmänniskor. Därför gör också bröderna i Sirius-Orden medmänskliga insatser även rent praktiskt genom att verka för ekonomiska bidrag till projekt av olika slag. Såväl genom samlade som lokala insatser. Orden förvaltar också fonden Robert Kuuses hjälpfond för medmänskliga insatser och motverkan av utanförskap, ur vilka  medel delas ut.

info:http://www.siriusorden.se/

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
2013-12-19 10:09
#6

Fint 🙂 Då vet jag nu vad det är för sällskap som finns (nästan) granne med mitt företag i Växjö 😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
TezzD
2013-12-19 10:12
#7

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Niklas
2013-12-19 10:27
#8

#4: Ordenssällskapen brukar skriva så där ungefär. De vet hur mycket tjafs det skulle bli om de släppte in religion och politik. Då hade det inte funnits några ordenssällskap i värden.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Kyllan56
2013-12-19 11:19
#9

Det låter som ett brödraskap med väldigt gott syfte. Vad vore väl världen utan medmänsklighet!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Hellas
2013-12-19 17:38
#10

Ordrar verkar ofta i det tysta, de vill inte synas eller höras men arbetar ofta med olika hjälpprojekt.
Tanken är kanske att många vill göra gott men känner inte ett behov av att behöva stoltsera med det 😉

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2013-12-19 18:09
#11

Ja de arbetar i det tysta finns syterordrar med 😃- kul se dig inne här Niklas 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2013-12-20 09:09
#12

😉 verkar vara ett trevligt sällskap iaf om nu deras officiella förklaring till sin verksamhet stämmer….

Niklas
2013-12-20 15:01
#13

#11: Rutan med senaste inläggen på iFokus tar mig dit där det skrivs. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Jane-Lyzell
2013-12-20 19:58
#14

13 aha - vad är det ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Niklas
2013-12-20 20:28
#15

Den som har rubriken "uppdaterade inlägg" där du ser diskussioner du har deltagit i. När du inte har några såna visar den de fyra senaste inläggen på hela iFokus.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Jane-Lyzell
2013-12-20 22:59
#16

15 ahaja tack för förtydligande ja den funktionen är bra🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
2013-12-22 08:36
#17

Oj, vad trevligt det lät. Ja låt oss hoppas att det är så som det står i deras stadgar. Och visst måste man väl  någon gång kunna lita på att det finns människor som arbetar för det goda ¨-

Jag är ju själv Växjöbo och har hört talas om att det ska finnas ett sådant sällskap men visste inte att det hette Siriusordern.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Upp till toppen
Annons: