Annons:
Etikettspiritualism
Läst 1761 ggr
Kyllan56
12/8/13, 2:13 PM

Universell rättvisa!

I en tid av girighet, överdriven konsumtion och egoism vill jag berätta en händelse ur mitt liv, som beskriver universell rättvisa. Visst kan man få vänta, men jag tror på devisen "What comes around goes around". 

I slutet av sjuttiotalet arbetade jag som skidlärare i Österrike. Den först tiden bodde jag på mitt stamställe, men efter en vecka fick jag ett rum i byn jag bodde i.

Efter att ha gjort mig hemmastad i mitt nya boende skulle jag träffa mina kompisar. Under tiden jag packat upp mina saker vräkte snön ner och jag hittade min bil täckt av en decimeter snö. Jag la min handväska på bilens tak och borstade av snön. I handväskan hade jag mitt pass, resecheckar och alla mina pengar. När jag kom fram upptäckte jag att min handväska var borta. Att säga att jag blev förskräckt är en underdrift. Väskan hade blivit liggande på taket och jag trodde aldrig jag skulle få den tillbaka.

När jag kom hem berättade min hyresvärdinna att min väska blivit hittad och upphittaren ville inte ha hittelön. Jag fick allt tillbaka.

Tiden går och tjugotre år senare när jag är ute och "walkar" ser jag något ligga ute i en normalt väldigt trafikerad gata. Nyfiken som jag är går jag ut för att titta vad det är och hittar en filofax. Väl på trottoaren tittar jag i den och ser till min förvåning att den innehåller över fem tusen kronor. När jag kommer hem söker jag upp ägaren och ringer honom. Han blir själaglad att jag hittat hans hyrespengar. Han berättar för mig att när han tankade sin bil så la han den på bilens tak och glömde bort den. Med andra ord samma tak situation som jag själv upplevt. Nu hade Universum gett mig möjligheten att betala tillbaka det jag själv fått. Naturligtvis hade jag lämnat tillbaka filofaxen i vilket fall som helst utan att ta emot hittelön. 

Min fasta övertygelse är att det du ger ut får du tillbaka. Naturligtvis är det inte alltid lika tydligt som i den här situationen.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Jane-Lyzell
12/8/13, 5:35 PM
#1

Härlig berättelse och fantastisk - tack för du delar med dig🙂

tyvärr har jag själv blivit av med handväska och plånböcker ett antal gånger men aldrig fått dem tillbaks- har själv hittat andras och lämnat dem till dess rätta ägare - ja mitt karma kanske var tuffare😓

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
12/9/13, 10:18 AM
#2

Tack själv Jane! ❤️

Så tråkigt Jane, att du inte fått dina ägodelar tillbaka! Det har hänt mig också, vilket gör en jätte ledsen. 😭

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
12/11/13, 11:01 PM
#3

2 Ja, man slutar aldrig förvånas av oärliga människor- mina blev stulna- bägge gr i barnvagnen😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
12/14/13, 7:34 AM
#4

Så tråkigt när man inte får tillbaka sina saker ! Men jag har flera gånger känt av den där universella rättvisan i mitt eget liv och är övertygad om att den visst finns. Sen att en och annan bryter kedjan spelar ingen roll. Det du ger ut är det du får tillbaka, med vissa undantag då ;)

Kyllan56
12/14/13, 11:30 AM
#5

Ians jag håller helt och hållet med dig!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: