Annons:
Etikettguider
Läst 1597 ggr
PamS*
11/18/13, 2:12 PM

Budskap genom gitarren

Hej alla. Jag är nykomling här, och vill gärna dela med mig av en upplevelse som hände mig i somras.

Det var väl ungefär ett år sen nu, som min bror skänkte mig en av sina många gitarrer. Jag kan inte spela själv, men hade då lite tankar på att börja lära mig.

Jag hängde upp gitarren på väggen i mitt sovrum, mitt emot sängen, och där har den hängt sen dess.

Det udda i historien är att ända sen jag fick gitarren så har det hänt att jag har tänkt på hur obehagligt det skulle vara ifall den skulle spela till av sig själv..jättekonstig tanke, jag vet, men faktum är att när den tanken slog mig, (och det gjorde den ibland innan jag skulle lägga mig) så fick den tanken mig att känna mig så pass obehaglig till mods, att jag ibland lyfte ner gitarren från väggen och lag den på golvet med strängarna neråt, bara på så sätt kunde min obehagskänsla stillas.

En sommarmorgon vaknade jag tidigt, solljuset sipprade in mellan gardinerna, och jag kände mig rofylld. Jag tittade på min telefon och såg att jag hade fått ett meddelande från min älskade vän. Jag kände värme ända in i hjärtat när jag läste meddelandet, och började skriva ett meddelande tillbaka. Just exakt då hördes tydligt och klart den tunnaste strängen på min gitarr spela till. Jag tittade förvånat på den och såg förstås inget ovanligt. Den hängde där som förr, inga strängar hade gått av heller. Jag kände ett leende spridas över mitt ansikte, jag kände ingen rädsla alls, bara fridfullhet, en känsla av glädje.

Nu undrar jag vad detta kunde betyda? Jag har tänkt på det så många gånger efteråt. Vad tror ni?

Kära hälsningar från PamS*

Annons:
[BatsBalloon]
11/18/13, 2:31 PM
#1

Förmodligen att strängen tappade lite av spänningen i sitt sträckläge, av utmattning ,utan att gå av, därav ljudet/tonen. Kan ju också vara så att spännskruven ändrat sig lite. Virket i gitarren kan ha ändrat sig, och på så sätt framkallat ljudet/tonen.

Eller också är det ett litet  musikfe som vill få dig uppmärksam på musikens underbara värld :)  Eller strängteorins  ;)

MVH

BatsBalloon

Jane-Lyzell
11/18/13, 3:11 PM
#2

Välkommen in pams - kul inlägg och vist kan  våra hjälpare (andliga) få instrument låta och det handlar även om spänningar lite som BatsBalloon skriver- när våra andevänner är i våran närhet ökar energin och dess spänningar!

Tror inte du behöver vara rädd för ljuden ifrån din gitarr längre🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
11/18/13, 8:29 PM
#3

Välkommen Pams och vilket roligt inlägg, tack för att du delar med dig

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

TezzD
11/18/13, 8:39 PM
#4

Välkommen hit! 
Alltid trevligt att läsa andras berättelser 🙂

Eftersom att du inte blev rädd eller kände obehag när det hände så behöver du inte oroa dig, energier kan komma i alla dess former, vare sig det är av spirituella eller naturliga orsaker så är det alltid intressant att bejaka 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Elpida
11/19/13, 9:12 AM
#5

Jag kan bara stämma in i kören, vad roligt att du delar med dig!

Och välkommen hit!🙂

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

PamS*
11/19/13, 9:56 AM
#6

Tack fina ni, ni får mig att känna mig så välkommen. ❤️🙂

BatsBalloon: Ja det kanske är så, att musikfen vill påminna mig om att jag borde använda den gåva jag har fått. 😉

Jag önskar er alla en underbar dag. 🌺

Annons:
Jane-Lyzell
11/19/13, 2:08 PM
#7

Härligt du trivs 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Myy2000]
11/20/13, 4:41 PM
#8

Vilken fin upplevelse!  Jag var med om något liknande för ett tag sedan. Min gitarr började också klinka  av sig själv. Alltid roligt när något som strider med den vanligaverklighetsuppfattningen inträffar. För mig så klinkade det på ett bra tag *skratt* Nu står gitarren i källaren så jag får sova i lugn och ro.

Upp till toppen
Annons: