Annons:
Etikettmentalt-mediumskap
Läst 1363 ggr
Jane-Lyzell
2013-11-17 14:23

Elev - seanser!

Något som jag märkt med stor förvåning - att man läser lite här o där "tränings seans - 100kr" Då undrar jag får seans deltagarna 100 kr för att dom hjälper det tränande mediumet och träna - för inte kan det väl vara så att man tar 100kr av sin seans publik som man tränar på !? Ja fins mycket att förundras över av idag

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Fredrik1
2013-11-17 17:15
#1

#0. Kan det inte vara så att om träningsseansen sker på en spiritualistisk förening, tar dom pengarna som ersättning för lokal, fika m.m och kanske ersätter det tränande mediumet för exempelvis resekostnader? Men 100 kr enbart till ett tränade medium är väldigt högt. När jag var tränande medium 2005 - 2007 brukade jag enbart få reseersättning.

 "Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

Jane-Lyzell
2013-11-17 18:53
#2

1 .100 kr är mycket att ta inträde för elevseans - de föreningar som gör det anser jag inte arbetar seröst - en förening ska inte gå med vinst utan jämt ut.- alla jobbar idiellt! så även en elev.- fika brukar ligga utanför inträde!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

millam
2013-11-19 22:04
#3

Vet jag att "min lärare" tar 100 kr i inträde, överskottet går alltid till nån idél verksamhet. Dom brukar redogöra på sin hemsida. Mediumelever, jaa, man är många på scenen samtidigt, 3-4, ofta i två omgångar, då man är ca 8 st/kväll som tränar. Dom får inget i ersättning, dom bara tränar. Fika går utanför.

Menar du att eleverna får ersättning för att träna??

Jane-Lyzell
2013-11-19 22:51
#4

3 Ja det verkar så - en del gör egna storseanser med och tar inträde - jätte sorgligt!😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

millam
2013-11-19 23:16
#5

Oj.. har tagit för givet att vissa hade moral, så jag har bara blint litat på vad gäller det ekonomiska.

Kanske måste börja titta på den sidan med..🤐

Jane-Lyzell
2013-11-20 15:08
#6

5 Ja verkligen - det får inte bli föreningar eller enskilda gör elev seanser för att tjäna pengar- helt fel!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Upp till toppen
Annons: