Annons:
Etikettinspiration
Läst 942 ggr
allhealing
2013-11-05 16:12

Nerstängningar & energitjuvar

Det finns standardsaker som lärs ut på medium, mediala och healingkurser. Två av dess saker handlar om energitjuvar samt hur man kopplar upp och ner sig. En sak som mig veterligen inte berörs är det egna ansvaret för vilken självbild man har av sig själv. Samt hur den självbilden ser ut när man jämför den med en psykologisk profil av hur en fullständigt balanserad person ser ut. Det som sker när enbart hänsyn tas till de två första aspekterna energitjuvar och ner/upp-koppling av sig själv. Är att man skuldbelägger en annan individ för att man själv inte mår bra. Om man istället först tar reda på hur det är ställt med det egna välmåendet kan allting som heter nerstängning undvikas. För vad är det vi stänger ner oss mot om inte rädslan? Definitionen av vad rädsla är, är avsaknaden av ett större perspektiv. Om man ger sig in i den andliga världen med en förvrängd världsbild kopplad till en självbild som är ut balans. Ja då är det självklart att det kommer att tillstöta komplikationer. Lär därför först känna dig själv. Och gör det inte ensam. Sök den hjälp som behövs. Det är en investering för livet och det är dig själv du investerar i.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
Jane-Lyzell
2013-11-05 17:14
#1

Håller med dig i sista stycket och förasta meningen- men lärs det verkligen om" energitjuvar" på kurser !?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tuva-Lena
2013-11-07 14:03
#2

..kanske dom energitjuvar som inte syns med blotta ögat möjligtvis..? Annars känner inte jag heller igen mig, dom finns överallt enligt min mening.🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

mayolica
2013-11-19 10:10
#3

Jodå när jag lärde mej mycket om energitjuvar på kurserna lärde ,både energitjuvar som syns och inte syns, egna ansvaret för sin självbild. det ingick ganska mycket psykologi. Men koppla upp och stänga ner känner jag inte riktigt igen?? Det handlade mera om öppna upp tona in och tona ut balans -obalans.

~ mayolica ~

Jane-Lyzell
2013-11-19 14:07
#4

märkligt😐

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

mayolica
2013-11-19 15:18
#5

Hur då märkligt menar du Jane?🤔

~ mayolica ~

[stass]
2013-11-19 16:18
#6

Jag har också lagt märke till det, och i vissa fall blir det att man kan skuldbelägga alla möjliga människor som energitjuvar istället för att se efter sitt eget välmående.

Annons:
Jane-Lyzell
2013-11-19 16:18
#7

5 att det fokuseras så mycket på just begreppet energitjuvar 🤔

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

mayolica
2013-11-19 20:56
#8

Jasså 🤔 Jo men det är nog väldigt olika på olika kurser kan jag tänka mej?  Jag minns knappt att jag hade hört talas om begreppet "energitjuvar" innan jag gick grundkursen i Reiki. Senare efter kurserna har jag haft jättestor nytta av psykologi delen och den personliga utvecklingen som ingick 🙂

~ mayolica ~

Upp till toppen
Annons: