Annons:
Etikettifokus-saiter
Läst 2665 ggr
Nilann
2013-10-28 23:27

Demoner

Jag läster på denna sidan om Demoner. Behöver hjälp Min Fd sambo (tillfälligt delat oss)säger att han ser och har en demon. Han pratar bara om detta när han dricker alkohol Det jag har läst här i forumet så blir jag fruktansvärt rädd. Han själv har väldiga problem med bl à lögner och alkohol Ser inte vad som är fel, men ändå är han medveten när jag pressar honom, för då r han svag och erkänner till en vis del. Manipulera människorna runt omkring och är fruktansvärt duktig, men kan vara även på en mycket låg nivå. Har bet om att han ta kontakt med psykolog i 3 års tid Men han kommer inte ditt Vad ska jag göra mer Hjälp

Annons:
Kyllan56
2013-10-29 00:37
#1

Det låter inte som han är en lätt person att leva med. Någon demon tror jag inte han är besatt av. Snarare en del av sin egen personlighet som han förnekar och "projicerar" på en demon. Man säger att alkohol förstärker den sinnesstämningen man är i och det verkar ta fram sidan av honom som han normalt förnekar. Då kan han också skylla problemen på en demon.

En person som ljuger och manipulerar sin omgivning har oftast djupgående psykologiska problem. Han måste själv vilja ha hjälp och har du försökt i tre år så blir det nog svårt. Hans problem är förmodligen inte"lättfixade", även om du fick iväg honom till en psykolog.

Jag tycker att du ska satsa på dig själv och på att komma ur förhållandet med din ex sambo. Det är lätt att gå in i en relation och tro att min kärlek ska "rädda" honom, men tyvärr blir det oftast inte så.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
2013-10-29 02:48
#2

Nilann - tror inte du läst om demoner här på vår sida - inget vi brukar prata om - här då vi tar avstånd ifrån sådant ! då det inte handlar om det utan olika aspekter av det egna sinnet - Kyllan56 har givit dig ett bra svar - det kan vara bra för dig själv gå och få någon slags hjälp att hantera allt detta och din egen påverkan av att se detta lidande.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2013-10-29 22:49
#3

Håller med föregående talare!

Upp till toppen
Annons: