Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1547 ggr
Jane-Lyzell
2013-10-26 15:06

UNITE WITH RESPECT- förbund

http://uwr.se/index.html

Deras vision är  bland annat att medium och healers ska bli en accepterad och proffetionell yrkesgrupp.(läs mer i länken)

Vad tycker du själv ?

Önskar dem naturligt vis lycka till och de visar upp sig o lanserar förbundet under Inreharmonimäsan i stockholm under helgen 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
2013-10-26 15:10
#1

Själv tycker jag inte mediumskapet ska vara ett yrke- som vem som helst ska kunna utöva- eller bör.

Healing däremot har alla människor och kan då bli ett yrke anser jag.

Det som jag ställer mig frågande är om det är hälsosamt ha det som yrke - mediumskap och healing är ju jätteberoende av dagsform och humör. Hmmm.

Det får nog bli ett nej till yrke då i alla fall!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2013-10-26 17:06
#2

Jag vet ännu inte utan avvaktar för att se hur det utvecklar sig.
Det jag INTE gillar är att de startat en ekonomisk förening, det känns väldigt märkligt måste jag få lov att säga.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2013-10-26 17:18
#3

2 Kan hålla med dig där !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Klass
2013-10-26 17:19
#4

Angående professionalism.

Från svenska Wikipedia:

Termen Professionalism särskiljer dem som utövar något yrkesmässigt från dem som utövar samma sak som hobby, vilka benämns lekmän elleramatörer. Ordet härstammar från latinets professio, som betyder uppgift, yrke. Man kan härleda exempelvis professionellt förhållningssätt, "… en ständig strävan att i yrkesutövandet styras av det som - på kort och lång sikt - gagnar den hjälpsökande, inte av de egna behoven, känslorna, och impulserna. Det innebär att visa respekt, intresse, värme, medmänsklighet, empati och ett personligt bemötande."

Det betyder alltså inte, som jag alltid har trott, att den professionella utövaren verkligen gör vad hen säger sig göra - utan det betyder att den som tar del av detta tycker sig få ett bra bemötande och är nöjd. 

Man kan alltså vara en lurendrejare och fortfarande vara professionell … Då undrar jag: Är det verkligen något att eftersträva?

Jane-Lyzell
2013-10-26 17:22
#5

4 bättre det en vara oproffsig och lurendrejare 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Klass
2013-10-26 17:27
#6

#5 

Varför är det bättre?

Annons:
Jane-Lyzell
2013-10-26 17:56
#7

6 det var ett skämt - hör inte du till kategorin skeptiker ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Klass
2013-10-26 18:04
#8

#7

OK, jag förstod inte skämtet.

Om jag hör till kategorin skeptiker? Tja, det beror på vilken sort du menar.

Jane-Lyzell
2013-10-26 18:07
#9

7 tja kanske missuppfattade dig då - det lät som du dömde ut medium som lurendrejare . har jag fel?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Klass
2013-10-26 18:15
#10

#9 

(Du hänvisade till ditt eget inlägg #7 men jag antar att det var mitt #8 du svarade på?)

Nej, jag dömer inte ut alla som påstår sig vara medium som lurendrejare. Men de som inte kan visa att de verkligen har de förmågor de påstår sig ha räknar jag som lurendrejare. Är det fel, menar du?

Jane-Lyzell
2013-10-26 18:28
#11

10 Oj då vist var inlägget till dig :-)

Ja frågan är om du anser något medium kan visa det - tycker du det gäller alla oavset - så får du nog gå under kategorin skeptiker!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Klass
2013-10-26 18:36
#12

#11

Jag har inte sett att något påstått medium har visat att de verkligen kan göra det de påstår sig kunna göra ännu, nej. Men jag hoppas faktiskt att det kommer.

Jane-Lyzell
2013-10-26 18:46
#13

12 Då är du skeptiker 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Klass
2013-10-26 18:50
#14

#13

Jaha? OK.

Jane-Lyzell
2013-10-26 19:01
#15

14 och uppmanar man skeptiker at ta skärmdumpar så är man defenetivt en skeptiker som är inne på ett troende forum i ulva kläder - tråkigt Klass😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Klass
2013-10-26 19:15
#16

#15

"ulva kläder"?? Va? Nej jösses. Jag uppmanar även dig att ta skärmdumpar när du skriver på sajter där du misstänker att dina inlägg kommer att raderas.

Men för att återgå till ämnet. Jag hoppas att detta leder till något konkret, något som ger en definition av vad som krävs av ett påstått medium eller en påstådd healer för att anses vara detta.

Jane-Lyzell
2013-10-26 19:41
#17

16 fine /tjena🤫

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Klass
2013-10-26 19:48
#18

#17

Visst, "fine/tjena hysch" :-) 

Då är vi överens alltså?

TezzD
2013-10-27 00:13
#19

Håller med dig Jane i #1

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

chik
2013-10-27 09:59
#20

'Nej, det är inte bra…..Tryckte jag på.

O hänvisar mitt tänk till inlägg #4.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Annons:
Kyllan56
2013-10-28 10:55
#21

Tryckt på knappen innan jag läst alla alternativ, slarvigt gjort av mig.

Medium och healer, ska inte vara ett yrke där man är beroende av det för att sätta mat på bordet. Det är mänskligt att rucka på moral och etik om försörjningsmöjligheterna hårdnar.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Ians
2013-10-28 11:53
#22

Här gäller det att hålla tungan rätt i mun 😛å ena sidan tycker jag att medium och healer är yrken, så tillvida att man kan kräva tystnadsplikt, och ett professionellt bemötande av både ett medium och en healer. Jag anser också att man som utövande medium eller healer skall ta betalt för sin tid.

Ser man på det som någon form av fritidssysselsättning man har typ Hobby, så blir det ju mer glidande hurvida man skall kunna ta betalt för sina tjänster. Risken är då att man blir utbränd av alla som vill ha lite gratis rådgivning.

Däremot anser jag inte att det är bra för någon att ha detta som sin huvudsakliga inkomst, dvs ett heltidsyrke! För som sagts innan så beror ju mycket på dagsformen etc. Samt att jag inte tycker att kvalitén blir bra när man piskas att ta emot X-antal klienter per månad för att få ihop till brödfödan och hyran.

Så summa kardemumma, jag anser att medium och healer skall ses som ett yrke, men inte en huvudsaklig födkrok. Blir det förvirrat?

Jane-Lyzell
2013-10-28 12:14
#23

22. inte förvirrande alls - det är så det ska vara anser jag - vissa är kallade att ha det som ett yrke- men det gäller få och det sker per outomatik. Det bara blir så om det är meningen.

det ska inte vara tvärt om anser jag- att måste jaga klienter för sitt uppehälle.

Men till att göra det till en yrkeskår - är jag som sagt tveksam till!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: