Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3129 ggr
Jane-Lyzell
2013-10-23 14:19

Kritiker troende/skeptiker- dolda nic

Hmmm……

Jag blir väldigt fundersam (efter att ha blivit avstängd ifrån Andlig-skeptesism)

Om nu skeptiker vill rensa och troende med - varför går man ut med dolda nic!?
Man häver ur sig en det ena en det andra- bakom sin dolda nic……

Och ger sig rätten att smutskasta mediala på forum etc…

Vet tyvärr flera sk andliga/mediala personer som har just dola nic som även skeptikerna har!- och deras agenda är att skada så mycket de bara kan :(

Vad tror man att vinna på att vara en doldis - ingen ting - Den dagen de kan stå med sina egna namn och stå upp för vilka dom är - först då kan vi rensa upp- innan det är det en enda stor skitsnackarklubb.

Var är ärligheten och pondusen att stå för det man säger!

förstår en del har dolda nic- av olika anledningar - men de är trevliga personer som inte har behov att smuttskasta andra. - men dessa andra som endast utstuderat vill skada bakom sina nic- tvi vale !

så otroligt fegt att inte stå för sina åsikter offentligt 💣

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Kyllan56
2013-10-23 16:00
#1

Det har du alldeles rätt i Jane! 

Människor som anonymt mobbar, förolämpar och bara allmänt är ute för att förstöra är FEGA människor. Jag kan tycka synd om dem som drar på sig så mycket negativ energi. Att trycka ner någon annan ger bara en kortsiktig tillfredsställelse, vilket automatiskt leder till att hela tiden behöva "jaga" nya människor, händelser och inlägg för att få en ny - slå mig för bröstet - tillfredsställelse. Säkerligen många projektioner bakom ett sådant förfarande. 

Många är små, rädda människor med mycket inre oro, som de försöker göra sig av med. Sedan finns det naturligtvis människor med genuint elaka beteenden, som får sin sadistiska ådra tillfredsställd genom att platta till en annan människa.

Men du ska ha en eloge för att du inte sticker under stolen med vem du är och vad du står för! ❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Klass
2013-10-23 17:36
#2

#0

Då gäller inte detta t.ex. Jonas Duregård och John Houdi, alltså?

Jag tror inte att argumentet "dolda nick är elaka" är särskilt relevant när det gäller "troende vs. skeptiker" eftersom det finns både dolda och ickedolda samt raljanta och ickeraljanta på "båda" sidor.

Ljuskristallen
2013-10-23 17:53
#3

Jane tror inte du blev avstängd utan Jonas skrev om att det automatiska modererings systemet har gjort att du inte kan skriva där på några dagar men sen löser det sig och du har tillgång till sajten igen.

Beträffande nick kan alla välja att vara öppen ,jag är öppen genom min hemsida bla men har ett anonymt nick men dom flesta vet vem jag är och jag hade mitt riktiga namn från början år 2008 men sen avslutade jag mitt konto och då blev det annat nick istället.

Vi hade olika åsikter där inne du och jag och eftersom du inte kan svara där skriver jag här och min poäng med mitt inlägg var att vända helt på det för att spänna läget lite,att folk kan missuppfatta och istället ta det negativt och visst jag har omvärderat det här med certifikat men det beror absolut inte på er utan det finns så många därute som bidragit till min reaktion i just den frågan.

Jag har inget emot dig alls tvärtom och det vet du för du har mycket klokhet och sunt tänk men just här gick våra meningar isär och jag kunde inte låta bli att reagera på att ni skulle vara nöjd med att inte många går ut från er utan certifiering.Så jag vände det till det negativa för att statuera ett exempel hur människor istället kan se på det att det skulle vara sämre kvalitet vilket det inte alls behöver vara men jag kände där nu behöver jag vända på så jag nöp till istället men som sagt jag har inget emot varken dig eller din kursgård och det tror jag du redan vet.

Vi är på forum med ord där både kroppsspråk och tonfall försvinner så det blir väldigt lätt konflikt från olika håll men jag säger ändå kämpa för det du tror är rätt för det gör jag och hoppas att alla andra gör också🌺

Vi har olika åsikter och det måste vi få ha ❤️

Nicholas
2013-10-23 19:50
#4

Jag har skrivet detta förut det finns mäniskor som känner sig hotade av dom som befinner sig i ljuset,är andligt utvecklade.att då  gå ut med sitt

riktiga namn, för att man är rädd för en mäniska som befinner sig i ljuset är antagligen ett hårt slag för dom.

Så stå på er!! för ju mer dom kränker och förolämpar, visar bara att vi är på rätt väg.

Nicholas

Jane-Lyzell
2013-10-23 22:53
#5

2. Stämmer på dem 2 finns några fler - men tyvärr altför många med dold agenda- och jag dristar mig nog att säga att en del av dem har flera nic.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2013-10-23 22:57
#6

3. Njee - det tog mindre en en sekund - så var mitt inlägg borta - såvida dom inte har 1 anmälning som spärr och det ttroliga i detta är ju att Johnas anmälde det själv.- verkade vara den enda vaken vid den tiden - !

Sen gillar jag olika åsikter - men det får inte bli påhopp.🌺

(pst om Johnas vill kan de bara lägga tillbaks mig - men de vill dom inte )

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
2013-10-23 23:00
#7

Här är det bortröstade inlägget - avgör själva ;

John Oj xxxxxxx xxxxxx nu, och låtit Gesus ta vid- ja ja - Ni skeptiker har jagat mig sen 2001 - det får räcka nu!- Ni kan ingenting ni, vet ingenting och framförallt sitter ni bara på nätet och sprider dynga.

Vi medium har inga skyldigheter att berätta någonting för er!

Tänk att jag gick i fällan igen och svarde dig på dina inlägg - nu är det STOPP, by by

(Har redigerar xx)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2013-10-23 23:00
#8

4 Tack 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ljuskristallen
2013-10-24 08:33
#9

Jane hör av dig till Fjäril så kanske dom kan fixa skrivrättigheterna igen men är det automat och för många anmält då kan moderatorer inget göra utan det brukar bli en vecka men oftast kan dom lägga tillbaka igen,ännu fler anmälningar kan man åka från hela i fokus om det vill sig illa 🤫så fråga nån hur det förhåller sig.Förresten var väl dina inlägg inte sämre än oss andras tycker jag😎

#4 Kloka ord och visst är det så många är rädda för ljuset,varför kan man undra men det är ett faktum och borde ju vara precis tvärtom istället !

Jane-Lyzell
2013-10-24 10:15
#10

9 Hade dom velat det hade dom tagit bort det!

Det är dom själva som modererat bort det!

"""ännu fler anmälningar kan man åka från hela i fokus om det vill sig illa""""""

Exakt och minnet av resan med dig och andra troende och skeptiker - ligger färskt kvar - när ni alla gick i grupp och anmälde mina inlägg - då jag varnade kvasthilda om Änglarna och den personen hon var involverad med - flera månander eller kanske ett halvår år- år efter - erkänner hon jag hade rätt "och gör en offentlig ursäkt"

som inte togs emot av er andra som tyckte jag var hemsk - den fick ligga 1 vecka inne på ö:n innan den togs bort. - Ingen av er har bett mig om ursäkt! - Det är Andligt det - tvi vale.

sen undrar ni både troende och skeptiker varför jag inte möter er - kanske inte så konstigt - "bränt barn skyr eld"

Kan nu inte skeptikerna sätta dit mig verbalt så använder dom modereringen - irsh!😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ljuskristallen
2013-10-24 10:57
#11

Vet du Jane det där var jag aldrig involverad i att massanmäla dina inlägg eller att ha gått ihop med några om det.Har aldrig ens vart med om att nån bett mig delta i nåt sånt nån gång men förvånas inte över att det förekommer.

Klart det finns med i ditt minne så är det ju med allt orättvist vi utsätts för och strongt av Kvastis att erkänna och be om ursäkt men i den frågan kan du helt koppla bort mig för det där var jag aldrig ens medveten om att det pågick kan jag lova,inte mer än vad jag sett dig skriva om.

Det är barnsligt att använda sig av anmälarknappar bara för man kanske inte håller med andra,sånt tyder bara på att folk själva känner sig i underläge.

Jane-Lyzell
2013-10-24 14:37
#12

Ja larvigt och synneligen oandligt :(

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2013-10-24 14:43
#13

Neutralis skriver ( sk medial själv) om AÅ bedrägeri . Att det var så uppenbart då hen själv varit på en fysisk seans med AÅ. Då bli min stilla undran varför gick inte Neutralis ut och avslöjade han / varför hemlighölls det ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
arnet Ammer
2013-10-24 18:22
#14

Jane Lyzell vad stod det under kryssen i inlägg 7?

Kyllan56
2013-10-24 19:57
#15

#14 Jag tror kryssen är där just för att det inte ska framgå vem det är hon syftar på. Hade hon velat att vi alla skulle veta det så hade hon förmodligen skrivit ut namnet. Så jag förstår inte din fråga?

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
2013-10-24 20:03
#16

Får tacka Neutralis (som läser i denna tråden)

Nu vet jag vem du är :-)

en fråga ? Varför tog det 10 år för Mia Ottosson att avslöja sin man Sex healern Mervin Johnsson ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2013-10-24 20:07
#17

14 - x står för det jag tycker de som modererat borde ha gjort - inte tagit bort hela inlägget 😐

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
2013-10-24 20:40
#19

18 - du får tycka och moderera hur du vill men inte här inne :)

!jag har inte sagt vem :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

olaka
2013-10-25 09:21
#20

Jane:

Kan du förstå om inlägg #16 uppfattas som olustig? Att frågan på slutet relaterar till resten av inlägget, som att "jag vet vem du är, här bevisar jag det"?

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Annons:
Jane-Lyzell
2013-10-25 10:02
#21

20. Nej- verkligen inte - det ligger hos betraktaren inte skrivbenten!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2013-10-25 10:11
#22

11 åjo nog var du med i denn soppan alltid - du stångandes och uppviglade andra emot mig - sååå…..

gick välldigt hår åt mig i en dold sajt här med på iFokus.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

arnet Ammer
2013-10-25 11:14
#23

Till Kyllan56 Jag är inte så van vid forum och hur det fungerar men om Jane Lyzells inlägg togs bort för något regelbrott och hon sen skriver inlägget här med censurerar det själv då visar det kanske att det var regelbrott som hon inte vill göra här? Namn står det kvar så menar du att det är fler namn som kryssts över?

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
2013-10-25 11:35
#25

24 Det beror på hur man vrider och vänder på det - i mina ögin inga lögner als- är det något jag är så är det tokärlig!

Lite för ärlig för mitt eget bästa - så nej - lögner springer jag inte med - det behövs inte!

Min ordföljd jag alltid följer är "Ärlighet varar längst"

Du själv hoppar in o ut ur olika forum med olika nic - efter att du gjort dig osamns med de flesta och är oförskämd och elak många gånger!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2013-10-25 11:39
#26

Till alla skeptiker som skriver i min namn tråd på skeptesism- "ATT NI ORKAR JAGA MIG"

VIST KALLAS DET FÖR STALKING= föröljelse 💣

till o med Bloggar om det - Har du inget annat för dig John?

skeptikers agenda - att smuttsa ned mediums ryckten så mycket de kan på nätet!- så sökmotorerna visar upp dem om någon söker på ens namn eller gård eller olika ord 😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
2013-10-25 11:42
#27

# 23 Jag menar precis det jag skrev. Varken mer eller mindre.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
2013-10-26 00:40
#29

"Buktalare brukar ha många dockor
" - altså många olika personligheter 🎧

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2013-10-26 10:58
#30

23 Jag modererade det(Med x) som jag förstod de reagerade emot - men resten borde få stått kvar!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2013-10-26 10:59
#31

Kl är 10.59 den26 okt-2013 och jag håller tråden öppen ett tag - så får vi se hur det går!🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

olaka
2013-10-26 11:14
#32

#21

Okej, du missuppfattar mig lite. Jag frågade om du kan förstå om en viss sak uppfattas på ett visst sätt och du svarar "Nej- verkligen inte - det ligger hos betraktaren…". I min värld är det samma sak.

Kan du förstå folk vill ha en dialog med dig, när du har skrivit saker om en människa som du inte tillåter att hen yttrar sig här?

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

I-I-I
2013-10-26 11:33
#33

Jane, tycker du illa om anonymiteten i sig eller är det bara när kritiken riktas mot dig?

🙂

Jane-Lyzell
2013-10-26 12:39
#34

32 NEJ

33. När man smutskastar andra - bör man vara så rakryggad att man gör det öppet!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
JonasDuregard
2013-10-26 12:44
#35

#34 Är det inte bättre att helt låta bli att smutskasta andra?

Jane-Lyzell
2013-10-26 12:48
#36

35 Här är vi rörande överens Jonas - jag stänger tråden nu så kan ingen smutskasta någon - ha en fin dag alla 😃

Pst (Och till det lilla spöket - vill jag säga bara så här - hade inte förväntat mig ett annat inlägg en ditt försvarstal :-))

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
2013-10-26 13:00
#37

Min uppfattning är att den här diskussionen gått för långt och att den bör avslutas.

Alla har vi ett ansvar för vad vi säger och hur vi säger det. Skeptiker och medium ser helt enkelt i mångt och mycket på världen med olika ögon och något riktigt möte eller förståelse dem emellan blir svårt. 

När en människa känner sig "förföljd" av människor som ifrågasätter hennes tro och verksamhet så kan det till slut brista. Med "förfölja" menar jag att gå in i forum och ifrågasätta det mesta den människan tror på och skriver om. Det kan aldrig vara de människor som "förföljer", som definierar den som upplever sig "förföljd". 

Det ligger ju i själva ordet skeptiker och i skeptikers intresse att ifrågasätta allt som inte går att bevisa på ett vetenskapligt sätt, varför de då ifrågasätter alla "troende" utifrån deras perspektiv. Ibland konstruktivt och ibland mindre konstruktivt.

Jag förstår att Jane känner sig "förföljd" och att hennes reaktioner bottnar i det. Jag har full förståelse för hennes känsla av att vara "förföljd" och ifrågasatt av skeptiker och troende som inte gillar hennes åsikter. För egen del önskar jag att människor kunde ha större förståelse och respekt för varandra.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
2013-10-26 14:37
#38

John Houdi - häxjakten fortsätter i skeptiker forumet - och du vänder frågor till mig - ja rent ut en hel tråd till mig - och det är inte första gången!

Jag har mött dig - gång efter gång efter gång- men du ger dig aldrig- spelar liksom ingen roll hur många gånger jag förklarar för dig - du kommer alltid med en ny petrenaliserande frågor - vilket gör att man ledsnar!

Du har flera alias(säger inte vilka) men det är jag säker på + att ni skeptiker lånar varandras i bland - det är jag helt säker på - Jag är ju Medium🤪- så här kommer en motfråga - bevisa att du inte är alla dina vänner som springer in så fort det hettar till! - du vet själv vilka namn/nic jag menar.

en sak till "JAG KAN INTE SKRIVA PÅ ERA FORUM- FÖR DÅ BLIR MINA INLÄGG BORTRÖSTADE - SÅ GLÖM JAG SVARAR INNE PÅ SKEPTECISM"

Detta får nu bli det absolut sista i denna frågan från mig!

Sen att du hoppar på min medis - är oskyst - det är att slå under bältet!

sen skulle jag vilja säga så här - vad vet du vilka hot jag och min gård får - det har du ingen aning om! OCH NOG HAR DU OCH DINA NAMNE  hängt ut både mig och min gård flera gånger om……….

Vi har haft alvarliga insidenter här på gården(sabotage) - som hade kunnat kosta liv - skeptiker - tja Ja troligen……..

eller någon som läser eran hetsjakt och ska aggera och tycker dom är duktiga - så John du är inte ensam vara utsatt.

så kan du sluta JAGA MIG NU ÄR DU SNÄLL - JAG VILL INTE DISKUTERA MED DIG!

Tack😉

pst - Just nu tycker jag synd om John Houdi som är så besatt av mig och har sådan småbarnsretorik.Kanske det ligger något i mina antaganden efter som han inte kan släppa det - tja den som lever får se! Det är inte bra för lilla hjärtat hetsa upp sig som du gör John- coola ned! Det gör jag .

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: